HADI cykle: jak w praktyce oprzeć działania na danych

Image of businessperson pointing at document in touchpad at meeting

W 2009 roku Aleksander Ovechkin, właściciel dwóch agencji marketingowych, postanowił kupić klub ze striptizem. Wówczas w Moskwie były setki takich miejsc i prawie wszystkie były połączone z agencjami towarzyskimi. Oryginalność pomysłu Aleksandra polegała na tym, że zastosował narzędzia marketingu B2B i big data – coś, czego ta branża przedtem nie znała.


Jak stosować Big Data Marketing w kanale mobile? Pobierz darmowego ebooka


 

Strip-klub jako Lean Start-Up

Wdrożono system pozyskiwania leadów, landing pages (strony docelowe) oraz testy A/B. W sieci po podaniu emaila i telefonu oferowano zniżkę, którą okazywało się przy wejściu (żeby identyfikować klientów i skuteczność działań promocyjnych w poszczególnych kanałach), a potem wysyłano zdjęcie z imprezy. Każdemu klientowi już przy pierwszej wizycie wydawano kartę – służyła do monitorowania jego wydatków. Napisano nawet cały CRM!

Po otrzymaniu zniżki sprzedawczynie dzwonią do delikwenta, a następnie zostaje on włączony w cykl 40 wiadomości email: na każdym bohaterki na zdjęciach są bardziej rozebrane/ mają na sobie mniej ubrań. Te wiadomości nie mają charakteru stricte sprzedażowego – zawierają raczej zbiór żartobliwych ciekawostek. Klub pęka w szwach! Klucz do sukcesu? Zastosowanie Big Data, a konkretnie HADI cykli, metodologii z nurtu Lean Analytics.

Czym są HADI cykle?

HADI cykle to praktyczny sposób na wykorzystanie danych w działalności biznesowej i dotyczy każdego obszaru przedsiębiorstwa: nie tylko marketingu, ale i kształtu produktu, ceny, metody dystrybucji, designu, etc.

Jak to działa?

Najpierw stawiamy hipotezę (Hypothesis), potem działamy zgodnie z nią (Action) i zbieramy dane (Data), by potem je zinterpretować i wyciągnąć wnioski (Insight).

hadi

Schemat zastosowania HADI cyklu.

 

 

O co chodzi w tym podejściu? Wymyślasz coś, masz wizję– i zamiast w nieskończoność spekulować czy dopieszczać rozwiązanie, co do którego nie jesteś przekonany, czy zadziała – wdrażasz je, ustalasz wskaźnik, przy pomocy którego będziesz mierzyć jego skuteczność, a potem zbierasz dane i wyciągasz wnioski. Innymi słowy, uczysz się na swoich błędach.

Zamiast w nieskończoność dywagować, po prostu wymyślasz nowe rozwiązania, a następnie pozwalasz, by to zachowania użytkowników zweryfikowały ich słuszność. Mierz koszty i skuteczność każdego działania, sprowadzając wszystkie aspekty biznesu do wymiernych jakości, do liczb.

Po co stosować HADI cykle?

Wiele organizacji, szczególnie młodych, wpada w pułapkę błądzenia w spekulacjach. Bez końca dopieszczają finalny produkt, odwlekając moment konfrontacji z rzeczywistością. Ale jedynym sposobem, by przekonać się, czy coś działa, jest praktyka: pokazanie produktu czy rozwiązania realnej publiczności. Metoda HADI ma pomóc w usystematyzowaniu testów i wyciąganiu z nich wniosków.

Przeciw metrykom próżności

Dziś możemy mierzyć praktycznie wszystko. Jednak czy to nas wyzwala? Raczej toniemy w nieskończonym morzu danych i nie wiemy, które z nich są naprawdę cennymi informacjami, które zaś są bez znaczenia. Nadmiar sprawia, że trudno się skupić na najważniejszych metrykach – śledzimy nieistotne jakości, rozdrabniamy się zbierając zbyt wiele danych, a w efekcie tracimy czas i energię.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]