Gender marketing, jak to robić z systemem Marketing Automation

W marketingu dzisiaj najmodniejsza jest personalizacja komunikacji z konsumentami. Natomiast w mediach prym wiedzie mniej lub bardziej tajemniczy Gender. Łącząc te dwa elementy powstaje pytanie, czy i jak podejść do tematu płci konsumenta w działaniach marketingowych? Potraktowaliśmy temat gender, jako kolejny etap zaawansowania w personalizacji komunikacji z konsumentem, dokładnie takim jakim jest.

Polityka równości szans kobiet i mężczyzn w sferze społeczno-gospodarczej – tak właśnie brzmi pełna nazwa Gender. Jak to często bywa, gdy pojawia się coś „nowego” i jeszcze nie uregulowanego prawnie, to polityków aż korci do przygotowania nowego aktu prawnego. Tym razem wydaje się, że Unia Europejska była pierwsza i zdefiniowała gender mainstreaming. W komunikacie Komisji Europejskiego z 21.02.1996 r, czytamy:

„Świadome, systematyczne włączanie problematyki płci do głównego nurtu każdej polityki na wszystkich jej etapach tj. planowania, realizacji, monitoringu i ewaluacji”

Podążając za publikacją prof. Janiny Sawickiej[1] koncepcja gender odnosi się do naszej płci kulturowej, nie natomiast biologicznej wynikającej z naszych cech fizycznych. Skąd się bierze płeć kulturowa?  Najprościej mówiąc jest ona kształtowana przez społeczeństwo, w którym żyjemy i teoretycznie „uczymy się” jej dojrzewając w danym społeczeństwie. Przykład: chłopcy mają niebieskie śpioszki, a dziewczynki różowe. Typowe uwarunkowanie kulturowe, bo dziecku jest wszystko jedno jakiego koloru ma śpioszki. Podsumowując podejście gender stara się rozdzielić fizyczne cechy płciowe od kulturowych uwarunkowań.

Co na to marketing?

Czy w marketingu powinniśmy się sugerować płcią odbiorców, czy może ich faktycznemu zainteresowaniu? W tym kontekście systemy Marketing Automation i technologia dynamicznych wiadomości e-mail jest najbardziej Gender, ze wszystkich systemów wspierających marketing i sprzedaż. Już spieszę z wyjaśnieniem. Główną ideą Marketing Automation jest personalizacja komunikacji, czyli przesłanie odbiorcy dokładnie tego co go interesuje i wtedy kiedy go to interesuje. SALESmanago Marketing Automation, dzięki technologii dynamicznych treści w wiadomościach e-mail, umieszcza w wiadomości produkty i oferty pasujące do profilu adresata. Co składa się na taki profil? Przede wszystkim jest to faktyczne zachowanie danej osoby zmonitorowane najczęściej na stronie WWW. W skrócie jeśli dana osoba oglądała kawę, kwiaty i śrubokręty, to w wiadomości e-mail pojawią przeglądane przez nią produkty i na przykład produkty podobne, niezależnie od jej płci.

Czy to jest już gender marketing?

Jeśli poprzez gender marketing rozumiemy taką personalizację i dopasowanie komunikacji marketingowej, aby każda osoba otrzymywała treści pasujące do jej faktycznych potrzeb i zainteresowań, bez względu na jej fizyczną płeć, to jak najbardziej TAK.

Pierwsze kroki w gender marketingu?

 

Otrzymałem niedawno taką właśnie ofertę od jednego z portali w formie wiadomości e-mail. Do dzisiaj nie jestem pewien czy to pierwsze odważne próby działania w myśl równości płci czy może przypadek ale ta oferta idealnie obrazuje o co w tym wszystkim chodzi. Jeśli faktycznie będziemy mocno zwracać uwagę na płeć konsumentów i dopasowywać wysyłki do fizycznej płci i z góry zakładać czym są zainteresowani, to z automatu wycinamy blisko 50% potencjalnych klientów. Okazuje się, że korzystając z Marketing Automation trochę nieświadomie podążamy w duchu gender. Po prosu wysyłamy naszym potencjalnym i aktualnym klientom wiadomości i oferty, których potrzebują i które ich interesują nie zważając na to jakiej są płci. Przy okazji sam mechanizm jest w pełni automatyczny. Na podstawie zachowania osób na stronie WWW do szablonu wiadomości e-mail trafiają produkty, którymi adresat był zainteresowany, a sama wiadomość jest wysyłana najczęściej krótko po wizycie osoby na stronie WWW.

Podsumowanie

Marketing, to jedna z najnowocześniejszych i najodważniejszych działów w firmie. Dlatego tez jako pierwszy często podejmuje nowe niesprawdzone przez innych działania. Pominięcie fizycznej płci konsumentów i skupienie się na ich rzeczywistych potrzebach to kolejny krok w stronę skuteczniejszej komunikacji. Systemy Marketing Automation, to narzędzie które pozwoli marketerom wdrożyć „nowe” spersonalizowane działania. Po prostu pozwoli wysyłać do konsumentów to czego potrzebują i wtedy kiedy potrzebują, nie zważając na to czy adresat jest kobietą lub mężczyzną.


[1] Janina Sawicka, Rynek pracy an obszarach wiejskich Mazowsza – perspektywa gender, Wyd. SGGW, Warszawa 2o13.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]