Kolejnym z modułów CRM jakie wprowadziliśmy do SALESmanago są lejki sprzedażowe.
Lejek sprzedażowy definiujemy podając jego nazwę oraz nazwy kolejnych etapów sprzedaży na jakich może znaleźć się nasz kontakt (lead):
Po dodaniu lejka widzimy jego kolejne etapy wraz z ilością kontaktów na danym etapie. Oczywiście nowy lejek nie ma jeszcze przypisanych kontaktów do żadnego z etapów.
Kontakt można dodać do lejka i modyfikować jego bieżący etap na dwa sposoby. Na karcie kontaktu, na zakładce „Sprzedaż”:
Etap w lejku dla danego kontaktu modyfikujemy klikając w wybrany element procesu.
Możliwe jest też zdefiniowanie reguł automatyzujących przejście między stanami w lejkach sprzedażowych. Przykładowa automatyzacja mogła by wyglądać następująco:
1. Gdy kontakt otwiera e-mail z mailingu dodajemy go do lejka sprzedażowego:
2. Gdy kontakt kliknie link w mailingu ustawiamy go w etapie „Zainteresowany (wizyta 1)” oraz wysyłamy mail z dynamiczną ofertą:
3. Gdy kontakt otwiera link z oferty dynamicznej, przenosimy go do etapu „Zainteresowany (wizyta 2)” oraz wysyłamy alert do działu sprzedaży, który ręcznie ustawi kolejny etap po wykonaniu telefonu do klienta: