Formularz rejestracyjny zintegrowany z SALESmanago

Czy wiecie że SALESmanago udostępnia bardzo zaawansowane, a z drugiej strony łatwe do oprogramowania API?

Poniżej prezentujemy przykładowy kod HTML/PHP formularza kontaktowego, który automatycznie zapisuje dane osoby wypełniającej go do SALESmanago korzystając z prostego API.
Formularz ten pozwala również automatycznie powiązać kontakt z Cookie monitorującym – należy zwrócić uwagę na koniec skryptu obsługującego formularz i dodatkowy parametr dodawany do kodu monitorującego SALESmanago. Pozwala to na monitoring bez konieczności klikania w link z e-maila.

API SALESmanago pozwala na znacznie więcej, możesz między innymi zintegrować kartę kontaktu SALESmanago z widokiem swoim CRM, udostępniając dane dynamicznie zbierane wraz z już obecną informacją o kontakcie.

Przykładowa integracja formularza kontaktowego:

Kod strony formularza (index.html):

Sam formularz rejestracyjny może być dowolny – po prostu wykorzystaj swój obecny. Poniżej dla zilustrowania przykładu prezentujemy prostą stronę kontaktu, na której należy wypełnić cztery pola: imię i nazwisko, adres e-mail, nazwę firmy oraz telefon.

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
    <meta charset="UTF-8"/>
    <title>Rejestracja...</title>
</head>
<body>
<form name="formContact" method="post" action="register.php">
    <table width="600" border="0" cellpadding="0" cellspacing="1">
        <tr>
            <td><label for="name">Imię i nazwisko:</label></td>
            <td><input name="name" type="text" id="name" size="50"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td><label for="email">Email:</label></td>
            <td><input name="email" type="text" id="email" size="50"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td><label for="company">Firma:</label></td>
            <td><input name="company" type="text" id="company" size="50"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td><label for="phone">Telefon:</label></td>
            <td><input name="phone" type="text" id="phone" size="50"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td>&nbsp;</td>
            <td>
                <input type="reset" name="reset" value="Reset">
                <input type="submit" name="register" value="Register">
            </td>
        </tr>
    </table>
</form>
<script type="text/javascript">
    var _smid = "****";
    (function() {
        var sm = document.createElement('script');
        sm.type = 'text/javascript';
        sm.async = true;
        sm.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://' : 'http://')
 + 'salesmanago.pl/static/sm.js';
        var s = document.getElementsByTagName('script')[0];
        s.parentNode.insertBefore(sm, s);
    })();
</script>
</body>
</html>

Tak wygląda ta strona w przeglądarce:

 

 

 

 

Kod PHP obsługujący formularz (register.php):

Sam kod PHP obsługujący formularz jest bardzo prosty. Zbiera on dane z zapytania POST. Wykonuje zdalnie metodę API dodającą (lub modyfikującą) kontakt. Kod ten również dodaje do skryptu monitorującego rezultat w postaci identyfikatora kontaktu w celu powiązania bieżących odwiedzin na stronie z osobą wypełniającą formularz. Oczywiście sam identyfikator jest ciągiem unikatowych, losowych cyfr i liczb – nie sposób go powiązać z kontaktem ręcznie.

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
    <meta charset="UTF-8"/>
    <title>Wynik rejestracji...</title>
</head>
<body>

<?php
ini_set("display_errors", "1");
ERROR_REPORTING(E_ALL);

function do_post_request($url, $data)
{
    $ch = curl_init($url);
    curl_setopt($ch, CURLOPT_CUSTOMREQUEST, "POST");
    curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, $data);
    curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
    curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER,
                array(
                     'Content-Type: application/json',
                     'Content-Length: ' . strlen($data)
                )
    );

    return curl_exec($ch);
}

if (isset($_POST['register'])) {
    $name = $_POST['name'];
    $email = $_POST['email'];
    $company = $_POST['company'];
    $phone = $_POST['phone'];

   $clientId = '*********'; //TU PROSZĘ WPISAĆ CLIENTID (SALESmanago > MENU > Ustawienia > Integracja)
 $apiKey = 'j2q8qp4fbp9qf2b8p49fb'; //Losowy ciąg znaków
 $apiSecret = '**********************'; //TU PROSZĘ WPISAĆ APISECRET (SALESmanago > MENU > Ustawienia> Integracja)
$endpoint = 'http://***.salesmanago.pl'; //Endpoint (SALESmanago > MENU > Ustawienia> Integracja) -
 przyjmuje wartości: http://www.salesmanago.pl lub http://app2.salesmanago.pl

 $data = array(
 'clientId' => $clientId,
 'apiKey' => $apiKey,
 'requestTime' => time(),
 'sha' => sha1($apiKey . $clientId . $apiSecret),
 'contact' => array('company' => $company,
 'email' => $email,
 'name' => $name,
 'phone' => $phone,
 'state' => 'CUSTOMER'
 ),
 'owner' => '******@*****', //TU PROSZĘ DODAĆ EMAIL WŁAŚCICIELA KONTAKTU
 'tags' => array('Formularz_rejestracji'),
 'properties' => array('page' => 'rejestracja'),
'lang' => 'PL'
 );

 $json = json_encode($data);

 $result = do_post_request($endpoint . '/api/contact/upsert', $json);
 echo $endpoint . '/api/contact/upsert' . "<br/>";
 echo 'JSON Request:<br/><br/><pre>' . $json . '</pre>';
 echo 'JSON Response:<br/><br/><pre>' . $result . '</pre>';

 $r = json_decode($result);

 $contactId = $r->{'contactId'};

//    echo 'New contact ID: <pre>' . $contactId . '</pre><br/><br/>';

    ?>
<p>Dziękujemy za rejestracje...</p>
<table width="600" border="0" cellpadding="0" cellspacing="1">
    <tr>
        <td>Imię i nazwisko:</td>
        <td><?php echo $name; ?></td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Email:</td>
        <td><?php echo $email; ?></td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Firma:</td>
        <td><?php echo $company; ?></td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Telefon:</td>
        <td><?php echo $phone; ?></td>
    </tr>
</table>

<!-- Updated SALESmanago tracking info -->
<script type="text/javascript">
    var _smid = "****";
    var _smclientid = "<?php echo $contactId;?>";
    (function() {
        var sm = document.createElement('script');
        sm.type = 'text/javascript';
        sm.async = true;
        sm.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://' : 'http://')
 + '****/static/sm.js';
        var s = document.getElementsByTagName('script')[0];
        s.parentNode.insertBefore(sm, s);
    })();
</script>

    <?php

} else {
    ?>
<p>Wystąpił problem, nie można się zarejestrować...</p>
    <?php

}
?>
</body>
</html>

Tak wygląda wynik rejestracji:

 

 

 

 

 

A oto karta dodanego właśnie kontaktu:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oczywiście, nadanie kontaktowi odpowiednich tagów, i użycie ich w regułach automatyzacji pozwala podjąć odpowiednie akcje na skutek takiej rejestracji np. uruchomić proces Lead Nurturing.

Pełna dokumentacja API jest dostępna po rejestracji w SALESmanago.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]