Artur Kurasiński i jego zespół zupełnie niedawno stworzyli narzędzie, które przenosi analitykę internetową na nowy, wyższy poziom. FOKUS, bo tak nazywa się system, pozwoli na bieżące gromadzenie wielu danych z różnych źródeł w jednym miejscu. Dzięki niemu bez zbędnych wysiłków zyskujemy syntetyczny obraz wszystkich naszych aktywności w Internecie. Poniżej nasza subiektywna recenzja.
Czym jest Fokus?
Fokus to narzędzie analityczne z grupy smart analytics zaprojektowane dla wszystkich, którzy chcą mieć bieżący pogląd na efektywność swoich działań marketingowych – niezależnie od wiedzy i posiadanych umiejętności. Poprzez analizę danych gromadzonych z kilku źródeł naraz system pozwoli monitorować nasz biznes w czasie rzeczywistym, na bieżąco wskazując obszary, które wymagają od nas więcej uwagi lub poprawy. Nie tylko przetworzy on wszystkie informacje oraz wskaże istniejące problemy, ale i sam zaproponuje odpowiednie rozwiązania. I to bez konieczności stałego monitorowania platformy. Wystarczy tylko, że jednorazowo ustawimy alerty, a Fokus na bieżąco skontaktuje się z nami proponując sposób rozwikłania problemu.
Podstawowe cechy i funkcje
Fokus stworzony jest zarówno do pracy indywidualnej, jak i zespołowej. Poszczególni użytkownicy uprawnieni mogą zostać do korzystania jedynie z wybranych funkcji panelu sterowania z osobna lub pracować nad całością jako jeden zespół. Dedykowany jest nie tylko dla poważnych graczy na rynku – jego funkcjonalność z pewnością docenią także właściciele startupów, organizacji non-profit, małych i dużych sklepów internetowych, domów mediowych, agencji, blogów i wielu innych, a panel sterowania dostępny będzie z każdego urządzenia przenośnego, czy to z systemem Windows, iOS, BlackBerry czy z Androidem. Dzięki temu mamy kontrolę nad swoim biznesem w każdych warunkach i miejscu.
Narzędzie pozwala na zebranie wielu cennych danych w jednym miejscu, dzięki czemu zyskamy syntetyczny i całościowy obraz wszystkich naszych aktywności. Umożliwia on pełną integrację danych zarówno z mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram oraz YouTube, jak i kont z Google Analytics oraz Google Webmaster Tools. Dodatkowo pozwala monitorować sieć dla wybranych fraz i kluczowych słów w Google. Dzięki monitorowaniu Internetu i mediów społecznościowych w kilka sekund zyskujemy informację o tym kto i w jaki sposób o nas pisze.
System na bieżąco poinformuje nas także o tym, co dzieje się w naszej firmie. Do platformy pozwala podłączyć wszelakie aplikacje klasy CRM i dowolne oprogramowanie czy urządzenia, które posiadają API. Poprzez funkcję śledzenia hostingu dostaniemy informację także wtedy, gdy strona przestanie działać. Pozwala on na bieżące monitorowanie wszelkich kanałów – ustawiając alarmy dla najważniejszych dla nas wskaźników, możemy być pewni, że Fokus na czas poinformuje nas o wszystkich problemach i niezbędnych rozwiązaniach. Narzędzie pozwoli więc na szybkie wykrycie wszelkich nieprawidłowości, zarówno na stronie, blogu, sklepie, jak i w komunikacji marketingowej z klientem.
Jak jest zbudowany?
Panel główny Fokusa podzielony jest na trzy sekcje: On Site, Monitoring oraz Social Battle. Dla każdego z działów zaprezentowane są ogólne informacje – więcej detali otrzymujemy po kliknięciu na konkretną sekcję. Pierwsza z nich informuje nas o ruchu na stronie – liczbie wizyt, użytkownikach, odsłonach, współczynniku odrzuceń i źródłach ruchu. W drugiej części zwanej Monitoring narzędzie dostarcza nam wiadomości na temat tego, gdzie znalazły się wzmianki na temat kluczowych słów, a także jakie miały one emocjonalne zabarwienie. Ostatnia już sekcja (Social Battle) umożliwi nam szybkie porównanie naszych działań w serwisach społecznościowych wraz ze szczegółowym zaprezentowaniem każdego z serwisów z osobna. W menu na górze znajdziemy też funkcjonalność, która do tej pory wzbudza największe emocje – są to Hints, czyli wskazówki na temat tego jak zoptymalizować swoją stronę i tym samym uzyskać lepsze wyniki.
Dodatkowe zalety
Za niekwestionowaną zaletę Fokusa uznać można również fakt, iż jest on intuicyjnie prosty w obsłudze. Niezaprzeczalnym atutem jest także jego niezwykle przyjemna i gustowna grafika – dane zaprezentowane mogą zostać w postaci wbudowanych widgetów lub naszych własnych szablonów. Fokus w mgnieniu oka stworzy dla nas także efektowny i czytelny raport, dzięki któremu wszystko będzie doskonale widoczne i przejrzyste, a w dodatku skondensowane w jednym miejscu. Pokaże w jakich kanałach musimy działać mocniej i pozwoli dokładnie zbadać skuteczność wszystkich naszych aktywności. Jednym słowem, doskonałe narzędzie dla tych, którzy lubią mieć wszystko w jednym miejscu, jasno i klarownie.
Więcej na temat Marketing Automation!