Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce

 
 

Podczas ostatniej poświęconej wynikom finansowym telekonferencji giganta mediów społecznościowych Facebook nie zabłysnął, co wskazuje na odpływ w internetowej przestrzeni reklamowej. Co to znaczy?

W środę, 2 lutego 2022 r., Facebook przeprowadził telekonferencję na temat wyników za IV kwartał. To nie był dla niego moment triumfu. Gigant ogłosił prognozę, zgodnie z którą przychody w 2022 r. będą o 10 miliardów dolarów mniejsze w stosunku do roku poprzedniego. W efekcie w ciągu 24 godzin kurs spadł o 26%. To z kolei zmniejszyło kapitalizację rynkową Meta o 230 miliardów dolarów.

Utrata przewidywanych przychodów wynika z szeregu przeciwności. Facebook był celem bardzo złej prasy ze względu na swoje praktyki biznesowe, takie jak skandal z Cambridge Analytica w 2016 r., czy ostatnie naciski UE na prawo ograniczające przesyłanie danych użytkowników z Europy do USA. Jednak główna przyczyna wydaje się pochodzić z nowej funkcji prywatności Apple.

 

Najpierw zaakceptuj

 

Najnowsza aktualizacja Apple IOS 14.5 wprowadza wiele nowych funkcji, które mają chronić klientów iPhone’a. Jedną z najważniejszych jest App Tracking Transparency – przejrzystość śledzenia aplikacji. W przeszłości twórcy aplikacji domyślnie mogli  śledzić dane użytkowników. Użytkownik musiał aktywnie zrezygnować ze śledzenia. Następnie dane te mogły być sprzedawane firmom zewnętrznym, które miały możliwość wykorzystywania danych pochodzących z wielu różnych źródeł do budowania mozaiki zachowań użytkowników i stawiania hipotez odnośnie wyświetlania im spersonalizowanych reklam. Jednak nowy framework wymaga od każdego programisty aplikacji zaoferowania użytkownikom możliwości rezygnacji już na samym początku. Jeśli użytkownik zrezygnuje, programista aplikacji nie może w ogóle śledzić ani sprzedawać tych danych.

 

Trafiło w czuły punkt

 

Największym krytykiem tej aktualizacji była, oczywiście, Meta. Korporacja twierdzi, że utrudni to sieciom reklamowym dotarcie do użytkowników. W konsekwencji zaszkodzi MŚP, które opierają się na wysoce ukierunkowanych kampaniach reklamowych.

 

Dlaczego w ogólnym rozrachunku ma to znaczenie?

 

Ogólnie rzecz biorąc, w porównaniu z 85 miliardami dolarów przychodu z reklam, 10 miliardów dolarów nie wydaje się kwotą znaczną. Jednak paliwem w cyfrowej przestrzeni reklamowej są danych ze śledzenia. Bez nich, to jak granie w rzutki z zawiązanymi oczami. Należy zauważyć, że 96% wizyt na Facebooku odbywa się na smartfonach, a gdy uwzględnimy, że 14% z tych wizyt odbywa się przy użyciu IOS, rzeczy zaczynają się dodawać. Nie tylko tracisz dane z głównego źródła, istotnym czynnikiem jest demografia tej grupy. Użytkownicy iPhone’ów, zwykle zarabiają i wydają więcej.

 

Co teraz?

 

Wraz z nową aktualizacją IOS i wycofaniem plików third-party cookie przez Google, nie będzie to już wiarygodne źródło danych klientów. Na szczęście istnieją alternatywy. Wiele usług wykorzystuje dane zero-party i first-party do tworzenia profili klientów. Dane zero-party to informacje, które są dobrowolnie przekazywane firmie przez klienta, takie jak np. ich adresy e-mail. Informacje first-party to te, które firma gromadzi, gdy odwiedzający porusza się po witrynie.

Dostawcy usług reklamowych często posługują się niepełnym obrazem klienta, ponieważ ich źródła  danych są często dość ograniczone. W rezultacie metryki z jednej usługi mogą się różnić od tych z innej. Ogólnie rzecz biorąc, dane zero i first-party pozwalają firmie na zebranie ogromnej ilości informacji o odwiedzającym, znacznie dokładniejszych niż dane pochodzące od stron trzecich. Obejmuje to zainteresowania i preferencje klienta. W ten sposób firma może wykorzystywać wiele różnych kanałów, aby podsuwać rekomendacje produktów, których klient rzeczywiście pragnie.

Od 2012 roku SALESmanago znajduje się w technologicznej czołówce, dostarczając usługi Marketing Automation markom na całym świecie. Nasza Customer Data Platform jest idealną odpowiedzią na odbywającą się zmianę w internetowej przestrzeni reklamowej. Nasze oprogramowanie do automatyzacji marketingu typu no-code, oparte na AI, wygenerowało znaczny wzrost wskaźnika otwarć maili i generacji leadów dla największych marek, jak New Balance czy Vodafone. Nasza CDP to punkt kompleksowej obsługi, w którym dane są zbierane, analizowane, i na tej podstawie formułowane są rekomendacje.

Platforma przyjrzy się zachowaniu klienta na Twojej stronie internetowej, zebranym w ankietach informacjom i zbuduje profile klientów 360 stopni. Po analizie przez silnik napędzany AI zarekomenduje produkty, które ich zainteresują, a także kanały do ​​wykorzystania i optymalny czas dotarcia do nich. W rezultacie masz bardzo spersonalizowaną i pożądaną obsługę klienta.

 

Zewnętrzne wpisy:

 

Nie polegaj na usługach stron trzecich ani Facebooku w przekształcaniu odwiedzających w klientów. Przejmij kontrolę nad swoim losem z SALESManago. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę https://www.salesmanago.com/.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]