Natomiast jedynie 48% marketerów ocenia rezultaty swoich działań marketingowych jako dobre lub bardzo dobre – to najciekawsze wnioski wynikające z ankiety 2018 European Digital Marketing Survey przeprowadzonej przez SALESmanago wśród marketerów z całej Europy. Za najrzadziej używane technologie uznano Machine Learning & AI oraz boty, a za najbardziej przeceniane metody – SEO, płatne promocje online i firmowe blogi. 63% marketerów jako główne wyzwanie wskazało generowanie leadów.
„Choć coraz więcej specjalistów z branży marketingu awansuje do zarządów firm, w rzeczywistości większość działów marketingu wciąż nie jest wystarczająco docenianych w swoich organizacjach” – mówi Grzegorz Błażewicz, CEO SALESmanago, najszybciej rozwijającej się platformy marketing automation w Europie. „Aby to osiągnąć, według mnie muszą skupić się nie na strategiach skoncentrowanych na pozyskiwaniu nowych kontaktów, a na ulepszaniu relacji z obecnymi klientami, używając do tego wszystkich dostępnych danych o klientach”.
Inne interesujące wnioski z ankiety:
- 38% marketerów używa Google Analytics do mierzenia ogólnej wydajności digital marketingu
- 42% marketerów zamierza zmodyfikować strategie marketingowe w reakcji na innowacje technologiczne
- 38% marketerów uważa, że głównym kanałem komunikacji z klientem jest e-mail marketing
- 60% marketerów zamierza ulepszyć strategie personalizacji w nadchodzących miesiącach
Pełen raport z wynikami ankiety jest dostępny pod adresem http://blog.salesmanago.com/salesmanago-2/european-digital-marketing-survey-2018/
Ankietę przeprowadzono w maju 2018. Kwestionariusz został wypełniony przez niemal 350 marketerów z europejskich krajów.
O SALESmanago
SALESmanago to platforma do automatyzacji marketingu wykorzystująca technologię AI & Machine Learning, używana przez ponad 10 000 firm z 40 krajów, w tym Lacoste, Yves Rocher, Starbucks oraz wiele małych i dużych firm. W rankingu Financial Times Fast 1000 SALESmanago uplasowało się na 26 miejscu wśród najszybciej rozwijających się firm w Europie, będąc tym samym najszybciej rosnącą europejską platformą w branży martech.
Klienci SALESmanago tworzą kompletne profile behawioralne i transakcyjne ponad 500 milionów konsumentów oraz używają tych danych do personalizowania komunikacji marketingowej we wszystkich kanałach, takich jak e-mail marketing, dynamiczne treści na stronie internetowej, urządzenia przenośne, media społecznościowe, sieci reklamowe i sprzedaż bezpośrednia.
Firma zatrudnia 200 osób w siedzibie w Krakowie oraz w oddziałach sprzedaży w Berlinie, Nowym Jorku i Londynie. SALESmanago posiada sieć 1000 partnerów na całym świecie i jest wspierane finansowo przez 3TS Capital Partners, Venture Capital z siedzibą w Wiedniu.