Giganci rynku informatycznego nie mogli już dłużej ignorować trendów na rynku systemów wspomagania biznesu. Nabierająca na znaczeniu pozycja Marketing Automation wymusiła podjęcie radykalnych kroków. Zaczęło się od zakupu Pardot przez ExactTarget za 95,5 milionów dolarów. Był to jednak zaledwie przedsmak transakcji do której doszło przed kilkoma dniami. Informatyczny gigant Oracle zakupił za 871 milionów dolarów Eloqua, największy system Marketing Automation na świecie.
Oracle, znany głównie z systemów zarządzania bazami danych, jest trzecim sprzedawcą oprogramowania na świecie, zaraz po IBM i Microsoft. Założona w 1999 roku Eloqua jest z kolei największym systemem automatyzacji marketingu na świecie, zatrudniając ponad 400 pracowników i obsługując ponad 100 tysięcy użytkowników.
Dostęp do dopracowanego systemu automatyzującego marketing ma pomóc Oracle zbudować kompletną platformę obsługującą przedsiębiorstwa na każdej płaszczyźnie, od zarządzania danymi, poprzez obsługę marketingu i sprzedaży, aż po serwis czy wspomaganie decyzji.
Posunięcie Oracle nie pozostanie zapewne bez odzewu konkurencji. Już teraz mówi się, że salesforce.com i Adobe przymierzają się do zakupu Marketeo, szóstego MA na świecie w 2011 roku według Capterra.
Oracle i Eloqua mają zostać połączone w pierwszej połowie 2013 roku, zanim do tego dojdzie obie firmy mają funkcjonować niezależnie na obecnych zasadach.