Elearning – z czym to się je? Wywiad z Customer Education & Training Managerem

Pod koniec 2016 r. wystartowaliśmy z platformą elearningową. Nasza platforma to, mówiąc najprościej, 10 zwięzłych, napakowanych wiedzą lekcji tematycznych, z których każda zakończona jest testem składającym się z 10 pytań. Od momentu uruchomienia platforma cieszy się dużym powodzeniem zarówno wśród naszych klientów, jak i osób zwyczajnie zainteresowanych tematyką automatyzacji marketingu. Dziś postanowiłam przybliżyć wam sylwetkę osoby, która za tym stoi. Poniżej nasz specjalista od edukacji i elearningu odpowiada na 10 szybkich pytań.

Redakcja: Hej, powiedz nam, czym się zajmujesz.

Anastasia Chaykina: W firmie SALESmanago jestem od roku. Zaczynałam jako project manager i obsługiwałam projekty zagraniczne. Teraz zarządzam działem edukacji. Odpowiadam za stworzenie platformy elearningowej, organizację i współprowadzenie szkoleń dla klientów i partnerów, ale też za szkolenia wewnętrzne, no i oczywiście za prowadzone przeze mnie webinary. [przyp. red. na webinary prowadzone przez Anastasię można zapisać się TUTAJ klikając w górny baner]

 

R: Wyjaśnij w kilku słowach na czym polega elearning?

AC: Elearning to taki pomysł na szybką i wygodną naukę. Organizator w obrębie platformy internetowej udostępnia kurs lub kursy składające się z poukładanych tematycznie lekcji, w których jest zebrana wiedza na dany temat. U nas jest to przekrojowa wiedza zarówno na temat samej automatyzacji marketingu, jak i systemu SALESmanago. Dostęp do kursów może być tak darmowy, jak i płatny – wszystko zależy od organizatora. Podobnie jest z dostępnością, chociaż z reguły raz otwarty kurs jest dostępny przez dłuższy okres, co najwyżej zmieniane są warunki uczestnictwa. Zazwyczaj kursy są skonstruowane tak, żeby zbierać w jednym miejscu zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne porady.

 

R: Czy nie prościej pojechać na warsztaty?

AC: Nie ma co porównywać – te szkolenia mają zupełnie różne cele i nie warto ich wrzucać do jednego worka.

 

R: Jakie są zatem różnice między warsztatami, webinarem i szkoleniem w trybie elearning?

AC: Może pokażę to na przykładzie naszej oferty. To jest tak, jak wybierzesz kurs online, to siadasz spokojnie w domu z kawą, oglądasz filmiki, czytasz lekcje i uczysz się w swoim własnym tempie. Przez cały czas masz pod ręką wszystkie informacje i możesz do nich wrócić, albo od razu użyć w praktyce. Na początku kursu jest on bardziej interaktywnym podręcznikiem, który pozwala zdobyć podstawy niezbędne do samodzielnej pracy z platformą. Później  działa jako kompendium wiedzy z przydatnymi linkami, słownikiem kluczowych pojęć i tutorialami video zebranymi w jednym miejscu. Innymi słowy, uczysz się podstaw teoretycznych i obsługi systemu. Co ważne, po ukończeniu takiego kursu i rozwiązaniu testu można dostać certyfikat Specjalisty Marketing Automation.

Na webinarze specjalista opowiada o praktycznym zastosowaniu platformy. Dostajesz podane na tacy praktyczne wskazówki wykorzystania systemu. Żeby w pełni z niego skorzystać powinieneś mieć już opanowane podstawowe wiadomości dotyczące zagadnienia (no chyba, że jest to webinar uczący właśnie tych podstaw). No i w wielu przypadkach można na bieżąco dopytać prowadzącego o jakąś kwestię. Właśnie jesteśmy na etapie łączenia webinarów z platformą elearningową. Już niedługo będzie na niej można obejrzeć zapisy webów, także powstanie zestawienie teorii z wiedzą praktyczną. 

No i na koniec szkolenia warsztatowe – te organizowane przez SALESmanago są skierowane do osób trochę bardziej zaawansowanych. Mają zdecydowanie charakter warsztatowy a nie wykładowy i głównym ich celem jest nauczenie uczestników jak tworzyć kompleksowe zautomatyzowane kampanie marketingowe. Szkolenia, które organizujemy kończą się otrzymaniem certyfikatu Marketing Automation professional, ale certyfikaty nie są regułą. To organizator decyduje, co uczestnik otrzyma jako potwierdzenie zdobytej wiedzy. [przyp. red. na nasze warsztaty możesz zapisać się TUTAJ i osobiście przybić „piątkę”Anastasii]

 

R: A do czego najlepiej się nadaje każdy z nich?

AC: Elearning to kompleksowa nauka teorii połączona często z prostymi ćwiczeniami i ugruntowanie podstawowej wiedzy.

Webinary to sposób na dość interaktywne przedstawienie raczej wąskich tematów. Krótko,  zwięźle i na temat plus sekcja pytań i odpowiedzi.

Warsztaty to intensywna praca ukierunkowana na praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy.
R: Do kogo kierowane są szkolenia elearningowe?

AC: W sumie każdy może je tworzyć i każdy może z nich korzystać.

Z punktu widzenia uczestnika cykle elearningowe są kierowane głównie do osób, które potrzebują szybko i wygodnie zdobyć wiedzę i nie mają czasu jeździć na kosztowne szkolenia – dla osób ceniących swój czas i wygodę. Ponadto elearning świetnie się sprawdza w szybko zmieniających się branżach, gdzie każdy musi być na bieżąco i musi się doszkalać na własną rękę – dotyczy to głównie dziedzin powiązanych z szeroko pojętym IT i biznesem online. Ciekawą grupą są też rodzice na urlopach macierzyńskich i tacierzyńskich, którzy nie chcą wypaść z rynku.

Z punktu widzenia organizatora elearningiem zajmują się firmy, które mogą podzielić się ekspercką wiedzą, którą można wykorzystać w praktyce. 

Nasz kurs kierujemy do studentów (zapewnia im lepszy start w karierze), marketerów (zwłaszcza tych, którzy chcą osiągać lepsze wyniki dzięki nowym technologiom), naszych partnerów i klientów (żeby lepiej mogli wykorzystywać stworzone przez nas narzędzie) i wszystkich, którzy chcą poznać zagadnienie ma i uzupełnić CV o certyfikat Marketing Automation Specialist.

 

R: Dlaczego akurat studenci?

AC: Rynek otwiera się na zupełnie nowy rodzaj specjalistów od marketingu. Są to osoby opierające swoje działania na analizie danych i umiejące wspierać strategię marketingową odpowiednim oprogramowaniem do zbierania i przetwarzania danych cyfrowych. Oczywiście dodatkowe umiejętności wpływają też na zarobki. Marketer, który umie korzystać ze wspomagającego softu zarabia średnio o 40% więcej niż ktoś kto nie nie ma tej umiejętności. To coś jak język angielski – coraz bardziej staje się to standardem rynkowym, ale jest jeszcze na tyle świeże, że stanowi o przewadze nad konkurencją.

 

R: W jaki sposób tworzysz taki cykl? Które jego elementy są takim must-have, bez których platforma nie ma sensu?

AC: Układanie cyklu edukacyjnego zaczynam od stworzenia czegoś w rodzaju syllabusa – ustalam jaką wiedzę i jakie umiejętności ma mieć każdy uczestnik po zakończeniu kursu. Następnie cały, duży temat rozbijam na mniejsze etapy układając logistykę. Układam poszczególne tematy w zależności od poziomu zaawansowania prezentowanej wiedzy. Przykładowo, najpierw pokazuję jak monitorować aktywność kontaktów na stronie, a dopiero potem pokazuję do czego można to wykorzystać, albo najpierw pokazuję co to jest automatyzacja marketingu, a dopiero później omawiam najlepsze przykłady automatyzacji. Idę od ogółu do szczegółu i staram się utrzymać logiczną konstrukcję całego cyklu.

Elementy must-have to video, słowniczek i testy podsumowujące.

 

R: Gdzie w tym wszystkim jest marketing automation?

AC: Platforma bardzo przydaje się przy analizie najpopularniejszych tematów, lekcji, na których ludzie spędzają najwięcej czasu, najtrudniejszych zagadnień itp. Oczywiście mam ustawione automatyzacje – jak dla kogoś dana lekcja jest trudniejsza to automatycznie uruchamia się odpowiednia komunikacja 1-do-1 dla tej osoby. Czyli jeśli ktoś przez 3 tygodnie nie może skończyć lekcji, to wysyłam mu pomocne wiadomości. Korzystam z wielu kanałów – o nowych lekcjach i treściach informuję przez sms i web push, a porady i podpowiedzi do lekcji wysyłam mailem. To oczywiście tylko kilka przykładów praktycznego zastosowania SALESmanago w elearningu.

 

R: Chcesz jeszcze coś dodać?

AC: Pozostaje mi chyba tylko zaprosić wszystkich na platformę i na naszą grupę Facebookową – to coś w rodzaju “study group”, gdzie można rozmawiać i wymieniać się pomysłami z innymi osobami zainteresowanymi automatyzacją marketingu.

 

Anastasia Chaykina – jest odpowiedzialna za działania edukacyjne i szkoleniowe w firmie. Zaczęła pracę jako Project Manager w międzynarodowym zespole. Teraz z powodzeniem prowadzi szkolenia z zakresu tworzenia i realizacji kampanii marketingowych z wykorzystaniem narzędzi automatyzacji marketingu SALESmanago. Prywatnie mól książkowy i zapalona kinomanka.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]