eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

   

eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.

 

Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już opcjonalne — jest niezbędne. Gromadząc i wykorzystując dane udostępniane bezpośrednio przez klientów, możemy tworzyć wysoce spersonalizowane doświadczenia we wszystkich kanałach, wspierać lojalność i ostatecznie napędzać wzrost w tym dynamicznym sektorze rynku.

 

Wielki skok

 

Pandemia, która przez prawie dwa lata napędzała cały handel online, spowodowała bezprecedensowy skok w rozwoju aplikacji i systemów Martech. Następnie nadeszła rzeczywistość po pandemii. Pozostawiła ona klientów przyzwyczajonych do bezprecedensowych poziomów doświadczeń online. Równocześnie zaczęli oni powoli wracać do handlu stacjonarnego. Klienci, którzy zobaczyli na własne oczy, jak wzrosnąć mogą w krótkim czasie standardy w eCommerce, odmówili zadowolenia się czymkolwiek gorszym niż najlepsze. A to w realiach kurczących się budżetów handlu napędzanego cyfrowo. Presję zwiększyło jeszcze połączenie czynników: zwiększonej konkurencji ze strony nowych firm internetowych, które rozkwitły w czasie pandemii, ogólnego wzrostu konkurencji w handlu detalicznym oraz obciążeń ekonomicznych związanych z inflacją i wojną.

 

Wyzwaniem dla dzisiejszych firm jest dostarczanie hiperpersonalizowanych doświadczeń, których pragną klienci, ale przy mniejszych budżetach. Ponadto potrzeba decyzji i działań marketingowych opartych na danych stopniowo odebrała władzę zespołom marketingowym i przeniosła ją na IT.

 

Blokady na drodze wzrostu

 

Obecnie ambitne zespoły marketingowe stają w obliczu:

 
  • rosnących oczekiwań dotyczących przychodów przy bardzo ograniczonych budżetach
  • konieczności zwiększenia wskaźników lojalności (takich jak wartość klienta przez cały okres jego życia) w obliczu rosnących oczekiwań dotyczących spersonalizowanego doświadczenia klienta, przy standardach dyktowanych przez liderów branży
  • konieczności wydajnej kosztowo obecności we wszystkich kanałach
  • oczekiwania kreatywności i niezależności przy jednoczesnym coraz większym uzależnieniu od IT
  • gwałtownego wzrostu kosztów pozyskania klientów przy jednoczesnym wzroście odejść klientów
  • konieczności utrzymania wysokiej wielkości i jakości bazy klientów w otoczeniu zaostrzających się przepisów dotyczących prywatności na całym świecie.
 

Nie możesz kontrolować wiatru, ale możesz ustawić żagle

 

Jako zaufany partner w generowaniu przychodów dla ponad 2000 firm na całym świecie, poczuliśmy się zainspirowani do zmiany sposobu, w jaki dostarczamy wartość naszym klientom.

 

Nasze wiodące rozwiązania były kiedyś oferowane jako kompleksowy pakiet. Jednak zdajemy sobie sprawę, że oferowanie “rozwiązań uniwersalnych” już nie wystarcza.

 

Wraz ze wzrostem oczekiwań klientów w zakresie personalizacji rosną również potrzeby ambitnych zespołów marketingowych. Wymagają one równie spersonalizowanych rozwiązań MarTech i właśnie tutaj pojawiają się nasze nowe pakiety produktów.

 

SALESmanago Growth Framework (SGF) – Wielki Skok 2

 

Dlatego stworzyliśmy SALESmanago Growth Framework – to wyjątkowe, zaawansowane podejście pozwala nam ocenić poziom wzrostu firmy eCommerce przez pryzmat wyzwań, które są dla niej najważniejsze:

 
  1. Diagnozujemy poziom dojrzałości biznesowej firmy w 4 głównych obszarach.
  2. Identyfikujemy moduły, które rozwiązują wyzwania adekwatne dla danego poziomu i wyjątkowe dla firmy.
  3. Rekomendujemy najbardziej odpowiednią strategię na podstawie bieżących use case’ów i planów wzrostu.
  4. Tworzymy dostosowane rozwiązanie łączące moduły i pakiety w celu uzyskania maksymalnego efektu.
 

Zmieniamy liderów marketingu w Growth Hackerów

 

Dzięki skrupulatnemu dostosowywaniu wszystkich szczegółów proponowanego rozwiązania do najbardziej istotnych zadań każdej firmy eCommerce z osobna, wzmacniamy ambitne zespoły marketingowe, eliminując ciężar wdrożenia i koszt funkcji nieistotnych na obecnym etapie rozwoju i dostarczając dokładnie to, czego zespoły te potrzebują, aby wykonać kolejny krok w swojej drodze do wzrostu, w sposób efektywny budżetowo.

 

Dzięki ekosystemowi rozwiązań, który zaspokaja potrzeby nawet dużych klientów korporacyjnych, i prężnie działającemu R&D, pozostajemy przyszłościowym partnerem w budowaniu wzrostu dla firm zasilanych cyfrowo.

 

Wyobrażamy sobie świat handlu cyfrowego, w którym każda ścieżka zakupowa jest napędzana danymi klientów i inteligentnie organizowana za pomocą dźwigni konwersji zoptymalizowanych przez automatyzację opartą na sztucznej inteligencji. Dane i wglądy w działania i motywacje klientów stanowią podstawę wszystkich strategii marketingowych, a wszystkie komunikaty są dostosowane do każdego istotnego punktu styku na ścieżce do zakupu.

 

SALESmanago – zaufany partner we wzroście biznesowym

 

Chętnie pomożemy Ci na Twojej ścieżce wzrostu.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]