Dynamicznie dopasowane oferty w SALESmanago i zewnętrzne źródła danych

W SALESmanago udostępniliśmy nową funkcjonalność – zaawansowane, dynamiczne szablony oraz zewnętrzne źródła danych.

Zewnętrzne źródła danych pozwalają wprowadzić do aplikacji informacje na temat oferty produktowej korzystających z SALESmanago firm. Aplikacja klienta wystawia takie dane przez internet w postaci pliku XML a w SALESmanago definiujemy adres takiego pliku z danymi. SALESmango codziennie w godzinach nocnych aktualizuje taki plik, pobierając najnowszą ofertę.
W taki sposób do SALESmanago sklepy mogą wprowadzać bieżącą ofertę produktów, informacje o promocjach i nowościach. Przykładem może być zbiorowa informacja o wycieczkach proponowanych przez tour-operatora.

Dynamiczne szablony pozwalają budować treść maila za pomocą prostego języka skryptowego. W języku takim autor szablonu/maila ma dostęp do danych pobieranych z zewnętrznego źródła oraz do danych o profilu adresata wiadomości. Pozwala to bardzo elastycznie konstruować zawartość wiadomości, dostosowując ją do bieżących informacji o produktach oraz do profilu klienta.

A więc skrypt pozwala wygenerować dynamicznie treść maila przesyłanego do kontaktu. Skrypt taki ma dostęp do profilu tegoż kontaktu oraz do nowo-wprowadzonych do SALESmanago źródeł danych. Źródło danych w SALESmanago pozwalają pobierać zaktualizowaną ofertę firmy w postaci pliku XML. Dane z tego pliku udostępniane są w skrypcie – w połączeniu z informacją o profilu danego kontaktu tworzą niezrównane narzędzie dopasowania przekazu do potrzeb odbiorcy.

Szablony dynamiczne budowane są w języku skryptowym Freemarker. Dokumentacja języka (w języku angielskim) dostępna jest tutaj.

W SALESmanago używamy witryny http://www.finplan.pl jako środowiska testowego. Osobą (kontaktom) odwiedzające tą stronę przypisywane są informacje o ich zainteresowaniach. Na podstawie odwiedzanych podstron SALESmanago zbiera informacje o preferencjach. Każdemu kontaktowi może zostać przypisany jeden z tagów: lokata, kredyt, fundusz.
FinPlan udostępnia również źródło danych, automatycznie raz dziennie pobierane przez aplikację z adresu http://finplan.pl/oferta.xml.

Oto przykładowy skrypt generujący treść maila:

[#ftl]
Profil kontaktu:
[#assign tags = []]
[#list contactDetails.contactTags as tag]
 ${tag.tag},[#assign tags = tags + [tag.tag]]
[/#list]
Oferty dopasowane do profilu:
[#assign byRandom = []]
[#list dataSource.oferta.produkt as produkt]
 [#assign byRandom = byRandom + [{"id": produkt.id, "nazwa": produkt.nazwa,
    "detale": produkt.detale, "typ": produkt.typ, "rnd": random()}]]
[/#list]
[#assign offers = {}]
[#list byRandom?sort_by("rnd") as produkt]
 [#if tags?seq_contains(produkt.typ)]
 [#assign ct = offers[produkt.typ]!0 + 1]
 [#assign offers = offers + {produkt.typ: ct + 1}]
 [#if ct < 3]
 Oferta dla Ciebie: ${produkt.nazwa}
 ${produkt.detale}
 [/#if]
 [/#if]
[/#list]

 

A dla kontaktu, oznaczonego tagami: lokata oraz kredyt generuje on taką oto treść maila:

Profil kontaktu:
 lokata,
 kredyt,

Oferty dopasowane do profilu:
 Oferta dla Ciebie: Super Kredyt Truskawka
 Oprocentowanie w skali roku 13%. Okres spłaty do 20 lat.

 Oferta dla Ciebie: Super Kredyt Mango
 Oprocentowanie w skali roku 12%. Okres spłaty do 30 lat.

 Oferta dla Ciebie: Super Lokata Złota
 Oprocentowanie w skali roku 9%. Minimalny wkład 1000 zł.

 Oferta dla Ciebie: Super Lokata Platynowa
 Oprocentowanie w skali roku 10%. Minimalny wkład 10000 zł.

 

Jak widać, dynamiczne skrypty SALESmanago, pomimo pewnego stopnia skomplikowania wprowadzają automatyzację marketingu na nowe poziomy. Żadne inne narzędzie na rynku nie pozwala w tak zaawansowany sposób powiązać zebranej informacji o naszym potencjalnym kliencie z naszą aktualną ofertą.

Pełna dokumentacja możliwości skryptów dostępna jest po rejestracji w systemie.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]