Dostarczanie spersonalizowanych rekomendacji produktowych za pomocą web pushy skutkuje 20% większymi przychodami niż używanie dynamicznych maili 1-do-1

 
 

Przeprowadziliśmy dogłębne badania porównujące wpływ na przychody generowane z różnych typów rekomendacji produktowych – algorytmów 1-do-1 i opartych o AI. Z porównanych metod dostarczania rekomendacji produktów, spersonalizowane web pushe okazały się najbardziej skuteczne, generując 20% wyższe przychody niż dynamiczne maile.

 

Badania nad przychodami generowanymi przez różne typy rekomendacji produktowych

 

W naszych badaniach, przyjrzeliśmy się bliżej kampaniom przeprowadzonym przez największe europejskie brandy eCommerce wykorzystujące SALESmanago i chcieliśmy zdeterminować, które rodzaje rekomendacji produktowych generują najwyższe przychody. Przeanalizowaliśmy wpływ na sprzedaż z algorytmów 1-do-1 i AI i porównaliśmy różne kanały dostarczania rekomendacji – masowe i zautomatyzowane powiadomienia web push i emaile. Z góry oczekiwaliśmy, że komunikacja automatyczna będzie bardziej efektywna niż masowa, jednakże używając uniwersalnego miernika RPM (revenue from click per million earned) uzyskaliśmy zaskakujące rezultaty.

 

Powiadomienia web push przewyższają efektywnością dynamiczne maile 1-do-1

 

Badania wykazały, że zautomatyzowane, spersonalizowane powiadomienia web push są najbardziej skuteczną metodą dostarczania rekomendacji produktowych. Metody i strategie wykorzystane przez naszych klientów, reprezentujących szeroką gamę przemysłów od mody aż po farmaceutykę, różniły się znacznie, jednak powiadomienia web push generowały średnio o 20% większe przychody z pojedynczego kliknięcia, niż zautomatyzowane, spersonalizowane maile. To istotne, ponieważ udowodniono już, że dynamiczne maile osiągają o 600% wyższą konwersję niż standardowe kampanie mailingowe i de facto wyprzedziły web pushe, stając się główną metodą dostarczania rekomendacji produktowych.

 

Personalizacja kluczem do sukcesu

 

Oba typy wiadomości, maile i powiadomienia web push, mogą być spersonalizowane dzięki SALESmanago za pomocą algorytmów 1-do-1, co oznacza, że mogą zawierać informacje bazujące na danych behawioralnych na temat zidentyfikowanego użytkownika, albo mogą stosować rekomendacje AI, dzięki czemu będą pokazywać użytkownikom produkty, które inni uznali za atrakcyjne. Dzięki temu twoja wiadomość jest zawsze perfekcyjnie dostosowana do konkretnego klienta, niezależnie od tego czy jest aktywnym użytkownikiem twojej platformy, czy nie.

Dodatkowo, wykorzystując automatyzację, możesz określić czas po którym wiadomość zostanie wysłana do klienta wykonującego konkretną czynność. Na przykład, gdy użytkownik szuka produktów w twoim sklepie, możesz mu wysłać wiadomość po godzinie od opuszczenia sklepu, lecz jeśli zakupi produkt, możesz wysłać wiadomość zawierającą cross-sellingową ofertę tydzień później.

Wysłanie wiadomości zawierającej odpowiednie informacje w odpowiednim momencie jest kluczem do sukcesu, jednak co jeśli wiadomość nie zostanie zauważona? W przeciwieństwie do maili, powiadomienia web push nie zgubią się w odmętach skrzynki pocztowej, są wyświetlane kiedy klient jest tuż przed swoim urządzeniem, co oznacza, że nie jest w stanie ich łatwo pominąć. To jest właśnie kluczowy czynnik odpowiedzialny za przewagę w efektywności spersonalizowanych powiadomień web push, nad automatycznymi mailami – w przeciwieństwie do nich, muszą zostać zauważone.

 

Waga tworzenia odpowiednich formularzy zapisu na powiadomienia

 

Aby w pełni wykorzystać potencjał oferowany przez dynamiczne powiadomienia web push, musisz być w stanie wysłać je do sensownej ilości kontaktów. Wysoka konwersja nie wystarczy, jeśli ilość danych jest bardzo mała – nie poczujesz różnicy w przychodach jeśli wysyłasz powiadomienia web push do 15 użytkowników dziennie. Wykorzystanie powiadomień web push wymaga uzyskania od kontaktu zgody na otrzymywanie ich poprzez przeglądarkę, a zdobycie dużej ilości zgód nie jest czymś co da się zrobić raz i szybko.

Formularz zgody może zostać wyświetlony każdemu odwiedzającemu na stronie, ale wskaźnik opt-in dla web pushy to jedynie ~5%. Aby uzyskać więcej zgód powinieneś znów wykorzystać możliwości Customer Data Platform – możesz spersonalizować formularz zgody na powiadomienia web push tak, aby zawierał informacje odwołujące się do zachowania klienta na stronie dzięki funkcji Website Automation. Czas wyświetlenia również można dostosować, dzięki czemu upewniasz się, że twoi klienci otrzymają możliwość zapisu tylko kiedy ich konkretne potrzeby zostały zidentyfikowane i zapoznali się już z twoim serwisem.

Oczekujcie wkrótce przygotowanego przez nas ebooka zawierającego wszystkie szczegóły naszego badania efektywności rekomendacji, z którego dowiecie się jak je wykorzystać aby zwiększyć swoje konwersje i strumień przychodów.

marketing automation

marketing automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]