Przeprowadziliśmy dogłębne badania porównujące wpływ na przychody generowane z różnych typów rekomendacji produktowych – algorytmów 1-do-1 i opartych o AI. Z porównanych metod dostarczania rekomendacji produktów, spersonalizowane web pushe okazały się najbardziej skuteczne, generując 20% wyższe przychody niż dynamiczne maile.
Badania nad przychodami generowanymi przez różne typy rekomendacji produktowych
W naszych badaniach, przyjrzeliśmy się bliżej kampaniom przeprowadzonym przez największe europejskie brandy eCommerce wykorzystujące SALESmanago i chcieliśmy zdeterminować, które rodzaje rekomendacji produktowych generują najwyższe przychody. Przeanalizowaliśmy wpływ na sprzedaż z algorytmów 1-do-1 i AI i porównaliśmy różne kanały dostarczania rekomendacji – masowe i zautomatyzowane powiadomienia web push i emaile. Z góry oczekiwaliśmy, że komunikacja automatyczna będzie bardziej efektywna niż masowa, jednakże używając uniwersalnego miernika RPM (revenue from click per million earned) uzyskaliśmy zaskakujące rezultaty.
Powiadomienia web push przewyższają efektywnością dynamiczne maile 1-do-1
Badania wykazały, że zautomatyzowane, spersonalizowane powiadomienia web push są najbardziej skuteczną metodą dostarczania rekomendacji produktowych. Metody i strategie wykorzystane przez naszych klientów, reprezentujących szeroką gamę przemysłów od mody aż po farmaceutykę, różniły się znacznie, jednak powiadomienia web push generowały średnio o 20% większe przychody z pojedynczego kliknięcia, niż zautomatyzowane, spersonalizowane maile. To istotne, ponieważ udowodniono już, że dynamiczne maile osiągają o 600% wyższą konwersję niż standardowe kampanie mailingowe i de facto wyprzedziły web pushe, stając się główną metodą dostarczania rekomendacji produktowych.
Personalizacja kluczem do sukcesu
Oba typy wiadomości, maile i powiadomienia web push, mogą być spersonalizowane dzięki SALESmanago za pomocą algorytmów 1-do-1, co oznacza, że mogą zawierać informacje bazujące na danych behawioralnych na temat zidentyfikowanego użytkownika, albo mogą stosować rekomendacje AI, dzięki czemu będą pokazywać użytkownikom produkty, które inni uznali za atrakcyjne. Dzięki temu twoja wiadomość jest zawsze perfekcyjnie dostosowana do konkretnego klienta, niezależnie od tego czy jest aktywnym użytkownikiem twojej platformy, czy nie.
Dodatkowo, wykorzystując automatyzację, możesz określić czas po którym wiadomość zostanie wysłana do klienta wykonującego konkretną czynność. Na przykład, gdy użytkownik szuka produktów w twoim sklepie, możesz mu wysłać wiadomość po godzinie od opuszczenia sklepu, lecz jeśli zakupi produkt, możesz wysłać wiadomość zawierającą cross-sellingową ofertę tydzień później.
Wysłanie wiadomości zawierającej odpowiednie informacje w odpowiednim momencie jest kluczem do sukcesu, jednak co jeśli wiadomość nie zostanie zauważona? W przeciwieństwie do maili, powiadomienia web push nie zgubią się w odmętach skrzynki pocztowej, są wyświetlane kiedy klient jest tuż przed swoim urządzeniem, co oznacza, że nie jest w stanie ich łatwo pominąć. To jest właśnie kluczowy czynnik odpowiedzialny za przewagę w efektywności spersonalizowanych powiadomień web push, nad automatycznymi mailami – w przeciwieństwie do nich, muszą zostać zauważone.
Waga tworzenia odpowiednich formularzy zapisu na powiadomienia
Aby w pełni wykorzystać potencjał oferowany przez dynamiczne powiadomienia web push, musisz być w stanie wysłać je do sensownej ilości kontaktów. Wysoka konwersja nie wystarczy, jeśli ilość danych jest bardzo mała – nie poczujesz różnicy w przychodach jeśli wysyłasz powiadomienia web push do 15 użytkowników dziennie. Wykorzystanie powiadomień web push wymaga uzyskania od kontaktu zgody na otrzymywanie ich poprzez przeglądarkę, a zdobycie dużej ilości zgód nie jest czymś co da się zrobić raz i szybko.
Formularz zgody może zostać wyświetlony każdemu odwiedzającemu na stronie, ale wskaźnik opt-in dla web pushy to jedynie ~5%. Aby uzyskać więcej zgód powinieneś znów wykorzystać możliwości Customer Data Platform – możesz spersonalizować formularz zgody na powiadomienia web push tak, aby zawierał informacje odwołujące się do zachowania klienta na stronie dzięki funkcji Website Automation. Czas wyświetlenia również można dostosować, dzięki czemu upewniasz się, że twoi klienci otrzymają możliwość zapisu tylko kiedy ich konkretne potrzeby zostały zidentyfikowane i zapoznali się już z twoim serwisem.
Oczekujcie wkrótce przygotowanego przez nas ebooka zawierającego wszystkie szczegóły naszego badania efektywności rekomendacji, z którego dowiecie się jak je wykorzystać aby zwiększyć swoje konwersje i strumień przychodów.