Dostarczanie spersonalizowanych rekomendacji produktowych za pomocą web pushy skutkuje 20% większymi przychodami niż używanie dynamicznych maili 1-do-1

 
 

Przeprowadziliśmy dogłębne badania porównujące wpływ na przychody generowane z różnych typów rekomendacji produktowych – algorytmów 1-do-1 i opartych o AI. Z porównanych metod dostarczania rekomendacji produktów, spersonalizowane web pushe okazały się najbardziej skuteczne, generując 20% wyższe przychody niż dynamiczne maile.

 

Badania nad przychodami generowanymi przez różne typy rekomendacji produktowych

 

W naszych badaniach, przyjrzeliśmy się bliżej kampaniom przeprowadzonym przez największe europejskie brandy eCommerce wykorzystujące SALESmanago i chcieliśmy zdeterminować, które rodzaje rekomendacji produktowych generują najwyższe przychody. Przeanalizowaliśmy wpływ na sprzedaż z algorytmów 1-do-1 i AI i porównaliśmy różne kanały dostarczania rekomendacji – masowe i zautomatyzowane powiadomienia web push i emaile. Z góry oczekiwaliśmy, że komunikacja automatyczna będzie bardziej efektywna niż masowa, jednakże używając uniwersalnego miernika RPM (revenue from click per million earned) uzyskaliśmy zaskakujące rezultaty.

 

Powiadomienia web push przewyższają efektywnością dynamiczne maile 1-do-1

 

Badania wykazały, że zautomatyzowane, spersonalizowane powiadomienia web push są najbardziej skuteczną metodą dostarczania rekomendacji produktowych. Metody i strategie wykorzystane przez naszych klientów, reprezentujących szeroką gamę przemysłów od mody aż po farmaceutykę, różniły się znacznie, jednak powiadomienia web push generowały średnio o 20% większe przychody z pojedynczego kliknięcia, niż zautomatyzowane, spersonalizowane maile. To istotne, ponieważ udowodniono już, że dynamiczne maile osiągają o 600% wyższą konwersję niż standardowe kampanie mailingowe i de facto wyprzedziły web pushe, stając się główną metodą dostarczania rekomendacji produktowych.

 

Personalizacja kluczem do sukcesu

 

Oba typy wiadomości, maile i powiadomienia web push, mogą być spersonalizowane dzięki SALESmanago za pomocą algorytmów 1-do-1, co oznacza, że mogą zawierać informacje bazujące na danych behawioralnych na temat zidentyfikowanego użytkownika, albo mogą stosować rekomendacje AI, dzięki czemu będą pokazywać użytkownikom produkty, które inni uznali za atrakcyjne. Dzięki temu twoja wiadomość jest zawsze perfekcyjnie dostosowana do konkretnego klienta, niezależnie od tego czy jest aktywnym użytkownikiem twojej platformy, czy nie.

Dodatkowo, wykorzystując automatyzację, możesz określić czas po którym wiadomość zostanie wysłana do klienta wykonującego konkretną czynność. Na przykład, gdy użytkownik szuka produktów w twoim sklepie, możesz mu wysłać wiadomość po godzinie od opuszczenia sklepu, lecz jeśli zakupi produkt, możesz wysłać wiadomość zawierającą cross-sellingową ofertę tydzień później.

Wysłanie wiadomości zawierającej odpowiednie informacje w odpowiednim momencie jest kluczem do sukcesu, jednak co jeśli wiadomość nie zostanie zauważona? W przeciwieństwie do maili, powiadomienia web push nie zgubią się w odmętach skrzynki pocztowej, są wyświetlane kiedy klient jest tuż przed swoim urządzeniem, co oznacza, że nie jest w stanie ich łatwo pominąć. To jest właśnie kluczowy czynnik odpowiedzialny za przewagę w efektywności spersonalizowanych powiadomień web push, nad automatycznymi mailami – w przeciwieństwie do nich, muszą zostać zauważone.

 

Waga tworzenia odpowiednich formularzy zapisu na powiadomienia

 

Aby w pełni wykorzystać potencjał oferowany przez dynamiczne powiadomienia web push, musisz być w stanie wysłać je do sensownej ilości kontaktów. Wysoka konwersja nie wystarczy, jeśli ilość danych jest bardzo mała – nie poczujesz różnicy w przychodach jeśli wysyłasz powiadomienia web push do 15 użytkowników dziennie. Wykorzystanie powiadomień web push wymaga uzyskania od kontaktu zgody na otrzymywanie ich poprzez przeglądarkę, a zdobycie dużej ilości zgód nie jest czymś co da się zrobić raz i szybko.

Formularz zgody może zostać wyświetlony każdemu odwiedzającemu na stronie, ale wskaźnik opt-in dla web pushy to jedynie ~5%. Aby uzyskać więcej zgód powinieneś znów wykorzystać możliwości Customer Data Platform – możesz spersonalizować formularz zgody na powiadomienia web push tak, aby zawierał informacje odwołujące się do zachowania klienta na stronie dzięki funkcji Website Automation. Czas wyświetlenia również można dostosować, dzięki czemu upewniasz się, że twoi klienci otrzymają możliwość zapisu tylko kiedy ich konkretne potrzeby zostały zidentyfikowane i zapoznali się już z twoim serwisem.

Oczekujcie wkrótce przygotowanego przez nas ebooka zawierającego wszystkie szczegóły naszego badania efektywności rekomendacji, z którego dowiecie się jak je wykorzystać aby zwiększyć swoje konwersje i strumień przychodów.

marketing automation

marketing automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]