Dlaczego większość marketerów potrzebuje Marketing Automation?

60% marketerów zgodnie uważa, że e-Mail Marketing generuje ROI w firmie. Głównie dlatego, że w wypadku wiadomości e-mail obliczenie wspomnianego wskaźnika jest bardzo proste. Dodatkowo wiadomość e-mail pozwala firmom pozostać na stałe w świadomości konsumentów i potencjalnych klientów, dzięki czemu pomaga zbudować trwałą więź między firmą i klientem. Jednak, żeby e-Mail Marketing tak zadziałał to musi być odpowiednio realizowany.

E-Mail Marketing jest, był i prawdopodobnie jeszcze długo będzie najpopularniejszym i jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych.  Jednak, że utrzymać taki status sam e-mail marketing musi sprostać coraz bardziej wymagającym odbiorcom. Dzisiaj każdy z nas chciałby być traktowany indywidualnie, zarówno jako konsument odwiedzający sklep stacjonarny, jak i adresat wiadomości e-mail.

W trakcie badania MarketingSherpa Email Marketing Benchmark Survey, zapytano marketerów co chcą osiągnąć w eMail Marketingu w okresie jednego roku. 4 odpowiedzi uzyskały bardzo zbliżone wyniki:

  • 67%  marketerów chce dostarczać treści dokładnie dopasowane do adresatów;
  • 67%  chce przyciągnąć dodatkowy ruch na stronę WWW;
  • 67%  chce zwiększyć  konwersję sprzedażową i/lub przychód;
  • 65% chce osiągnąć lepsze wskaźniki zaangażowania w wiadomości e-mail.

Czy powyższe wyniki oznaczają, że  marketerzy potrzebują Marketing Automation, aby dalej prowadzić skuteczny e-Mail Marketing? Na pewno wdrożenie Marketing Automation pozwala osiągać dużo lepsze warunki w każdym z wyżej wymienionych obszarów. Identyfikacja i monitorowanie zachowania poszczególnych osób na stronie WWW dostępna w Marketing Automation daje podstawy do skuteczniejszych działań. Jak to wygląda  w każdym z obszarów?

Jak dostarczać dokładnie dopasowane treści do adresatów?

Jeśli chcemy wysłać dopasowana i spersonalizowaną wiadomość e-mail, to po prostu musimy wiedzieć co interesuje naszych adresatów. W klasycznym e-Mail Marketingu poznanie zachowania odbiorców ograniczało się do informacji: kto i w jaki link kliknął. Marketing Automation dodatkowo monitoruje zachowanie osób na stronie WWW. W praktyce oznacza to, że wiemy kto i w co klika w mailu, a potem co robi na stronie internetowej. Znając zachowanie adresatów, dużo łatwiej jest nam dopasować treści do ich zainteresowań. Dodatkowo, możemy wysyłać wiadomości e-mail w reakcji na ich zachowanie, np. 2 godziny po wizycie na stronie WWW. Według przytoczonego wyżej badania, 39% marketerów obecnie wykorzystuje automatyczne wiadomości do dostarczania lepiej dopasowanych treści. Dopasowanie w e-Mail Marketingu najłatwiej zacząć od wysyłki newslettera i segmentacji bazy kontaktowej w oparciu o zachowanie jego odbiorców.

Jak osiągnąć wyższą konwersję sprzedażową?

System Marketing Automation pozwala wychwycić zainteresowanych klientów na długo przed tym, zanim sami się skontaktują z firmą lub pojawią w CRM. Jeśli taki klient jest gotowy do dokonania zakupu to system automatycznie przekaże go do działu sprzedaży. Natomiast w przeciwnym razie uruchomi dla niego program Lead Nurturing. W jego trakcie konsument otrzyma kilka wiadomości e-mail dotyczących interesujących go produktów, przez co w nie inwazyjny sposób zbudujemy z nim relację i zwiększymy zainteresowanie zakupem właśnie u nas.

Marketing Automation to także, automatycznie dopasowywane i personalizowane oferty one-to-one. Na podstawie zachowania kontaktu na stronie WWW system może automatycznie umieścić w wiadomości e-mail najciekawsze dla odbiorcy produkty i wysłać taką wiadomość w odpowiednim momencie, np. krótko po odwiedzinach kontaktu na stronie danego produktu. Dzięki czemu realnie zwiększają konwersję sprzedażową.

Jak osiągnąć lepsze wskaźniki zaangażowania w wiadomości e-mail?

Najczęściej zaangażowanie adresatów w e-Mail Marketingu mierzymy określając OR (open rate) i CTR (click-through rate), czyli jaka część adresatów otworzyła wiadomość i kliknęła w jej treść.  Wartość tych parametrów rośnie wprost proporcjonalnie do dopasowania komunikacji, w trzech wymiarach: czasu, treści i kanału komunikacji. Sposób na sukces to wysyłka informacji, które interesują odbiorcę, wtedy kiedy ich oczekuje i w sposób w jaki chce je odebrać. Marketing Automation pozwala prowadzić tak dopasowaną komunikację wykorzystując do tego większość kanałów komunikacji marketingowo-sprzedażowej.

Jak przyciągnąć większy ruch na stronę WWW?

Marketing Automation to nie tylko wyższa skuteczność i interakcja w e-Mail Marketingu, która przekłada się na więcej odwiedzin na stronie WWW, to także możliwość dopasowywania komunikatów w sieciach reklamowych do indywidualnych osób, przez co i one skuteczniej przyciągają uwagę i sprowadzają większą liczbę użytkowników na stronę WWW. Już sama segmentacja bazy adresowej w oparciu o dane behawioralne i realizacja wysyłek do powstałych segmentów przekłada się na większa liczbę odwiedzin.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]