Dlaczego tylko 14% marketerów wie jak zacząć działać w marketingu cyfrowym?

W czasach gdzie statystyczny telefon komórkowy posiada wyższą moc obliczeniową niż statek Apollo, Adobe sprawdziło na ile marketing jest gotowy do działania w całkiem cyfrowym świecie. Okazało się, że tylko 14% marketerów, którzy chcą przejść do cyfrowego marketingu faktycznie wie jak to zrobić. Często marketerzy chcąc coś zmienić decydują się na zakup Marketing Automation. Powstaje pytanie czy wiedzą co dalej?

Wszystko się zmienia i coraz bardziej obecna w naszym życiu technologia z jednej strony znacząco je ułatwia, z drugiej ogranicza naszą prywatność. Oczywiście nadal bardzo daleko nam do orwellowskiego porządku świata. Natomiast marketerzy chcąc nadążyć za konsumentami muszą podążać za zmianami i adaptować do nowej sytuacji.

Na jakie bariery trafiają tradycyjni marketerzy?

Co ciekawe jedynie 40% z ponad 1000 ankietowanych przez Adobe marketerów potwierdziło, że chce wykorzystać cyfrowy marketing i 14% z nich wie jak to zrobić. Po części problemy te wynikają z braku odpowiedniego wsparcia dla samych marketerów. 30% narzekało na brak dostępnych szkoleń, które nauczyły by ich nowych umiejętności i jednocześnie kolejne 30% winę zrzucą na własne firmy, które nie wdrażają nowoczesnych technologii. Tymczasem najlepsi z marketerów osiągają 70% wyższy ruch z urządzeń mobilnych, 30% dłuższy czas wizyty na stronie WWW oraz ponad 100% wyższe konwersje.

Coraz szybciej rosnąca liczba dostępnych rozwiązań

Wszystko komplikuje bardzo szybko rosnący wachlarz dostępnych rozwiązań. Na rynku codziennie pojawiają się nowe rozwiązania wspierające działania marketingowe praktycznie w każdym obszarze. Wybór zaczyna się od ogromnych rozwiązań oferowanych przez ugruntowanych korporacyjnych graczy, a kończy się na produktach oferowanych przez małe lokalne start-up’y próbujące swoich sił na rynku nowoczesnych technologii. Dzisiaj kiedy kupujemy najnowszy model telefonu, to właściwie w momencie zakupu okazuje się, że na rynku dostępny jest już nowszy, lepszy i szybszy model. To samo zaczyna dotyczyć systemów dla marketingu i sprzedaży. Marketerzy nie tylko muszą nadążać za nowościami ale również potrafić odnaleźć te funkcjonalnośći i narzędzia, które są im naprawdę potrzebne.

Kupiłem system Marketing Automation, ale czy potrafię go wykorzystać ?

1. Zbyt szybki rozwój dostępnych technologii

Prawdopodbnie i tak nie wykorzystam wszystkich funkcjonalności w nowym narzędziu ale fajnie je mieć”. Takie podejście wśród firm kupujących nowe rozwiązania jest coraz popularniejsze. Dzisiaj systemy są na tyle rozbudowane, że często łączą sobie funkcje przydatne dla firm działających w większości segmentów oraz takie, które są mocno specjalistyczne i charakterystyczne dla niektórych branż. Często systemy zawierają dużo więcej funkcjonalności, niż firma faktycznie potrzebuje i jest w stanie wykorzystać.

2. Trudność ze zdefiniowaniem własnych potrzeb

Można by zrzucić winę na marketera, ale tak naprawdę to prędkość z jaką pojawia się nowe, a w starym następują zmiany jest tak duża, że znalezienie czasu na naukę nowych umiejętności i optymalizację wykorzystania posiadanych narzędzi jest bardzo trudne, a czasem nie możliwe. Niektórzy z nich mają problem z właściwym zdefiniowaniem ich potrzeb, co przekłada się na umiejętność wybrania narzędzia, które je zabezpieczy.

3. Odpowiedni ludzie na odpowiednim miejscu

Nawet najlepsze narzędzie to za mało, aby odnieść sukces. Ktoś musi je obsługiwać. Musimy zadać sobie pytanie czy posiadamy odpowiednich pracowników, którzy będą w stanie wykorzystać potencjał nowego rozwiązania i przynieść firmie większe zyski. Jeśli nie, to czy i w jaki sposób jesteśmy w stanie ich doszkolić i przystosować do nowych warunków.

4. Jeden marketer to za mało

Kampanie marketingowe składają się z coraz większej ilości kroków, komunikatów, kanałów komunikacji i wykorzystywanych kanałów. Dlatego też, w ich przypadku jedna osoba nie jest w wstanie ogarnąć całego procesu. Złożoność procesów marketingowych wymaga zaangażowania odpowiedniej ilości osób odpowiedzialnych za podstawowe ich elementy. Tak aby w efekcie ich praca zaowocowała przeprowadzenie skutecznej kompleksowej kampanii.

Podsumowanie

Niezależnie od sytuacji  i segmentu, w jakim działa firma, system Marketing Automation pozwala połączyć wiele działań marketingowych w jednym miejscu i obsłużyć je z poziomu jednego narzędzia. W ramach jednego narzędzia marketer może realizować zarówno proste i skomplikowane kampanie marketingowe, w których komunikaty zawierają indywidualnie  dopasowaną i spersonalizowaną treść. Dodatkowo wszystko co robimy zapisywane jest w formie procesów, przez co jest bardziej przejrzyste, łatwiej je nadzorować i optymalizować. Marketer zaczyna skuteczniej działać, a jego praca zaczyna budować trwałą wartość w firmie.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]