Dlaczego Twoja firma rozwinie się z Marketing Automation

Wielu przedsiębiorców boryka się z tymi samymi problemami. Kiedy ostatnio kontaktowałem się tym klientem, czy nie zapomniałem o kimś ważnym lub ilu klientów jest bliskich dokonania zakupu i powinienem przypilnować ich bardziej. I potem kiedy spoglądamy na prognozę sprzedaży i ilość pozyskiwanych kontaktów pojawia się jeszcze większa niepewność, czy gdzieś po drodze po prostu nie gubimy klientów?

Każdy kto zaczyna walczyć z tym problemem szuka narzędzia, które pozwoli uzyskać lepszą kontrolę na procesem marketingowo-sprzedażowym i pokaże jak tak naprawdę to działa w firmie. Pierwsze kroki to najczęściej zebranie informacji o przebiegu dotychczasowych działań i próba ich uporządkowania. Tutaj najczęściej powstają różnego rodzaju dokumenty tworzone w formie tabeli w excellu lub google doc’s. Pierwsza próba wykorzystania czegoś podobnego do systemu CRM. Oczywiście uzyskujemy pewien obraz naszych działań ale obsługa takich dokumentów i praca na nich okazuje się zbyt uciążliwa. Ciągłe ręczne aktualizowanie danych sprawia, że firmy idą dalej.

Naturalnym dalszym krokiem jest poszukiwanie prawdziwego systemu CRM, pozwalającego na łatwiejsze zarządzanie danymi, bazą kontaktów i bieżącą pracę w systemie przez dział sprzedaży. Wybierając system najlepiej zacząć od sporządzenia listy potrzebnych funkcjonalności. Szybko okaże się, że nie potrzebujemy tylko CRM z bazą klientów, notatkami, zadaniami, przypomnieniami i lejkami sprzedażowymi. Zobaczymy, że potrzebujemy wysyłać wiadomości e-mail bezpośrednio handlowiec-klient, masowo do całej bazy w formie newslettera i najlepiej automatycznie w określonych sytuacjach. Co za tym idzie bardzo dobrze było by identyfikować i monitorować zachowanie osób, które trafiły do naszej bazy i to indywidualnie, a nie ogólnie co oferuje nam np. google analytics.

W sytuacji idealnej chcemy mieć możliwość realizowania zadań sprzedażowych i marketingowych w jednym narzędziu. Tak aby cała firma pracowała na wspólnej bazie potencjalnych i aktualnych klientów  i żeby było dokładnie wiadomo co się dzieje z każdym kontaktem, który pozyskamy. Marketing będzie potrzebował wysyłki wiadomości w e-Mail Marketingu i wielu innych kanałach marketingowych. Sprzedaż będzie potrzebować typowego CRM. Wszystko połączone, łatwo dostępne z każdego miejsca, łatwe w zarządzaniu, analizie i planowaniu działań. Możemy z tego zrobić równanie:

Takie równanie daje prosty wynik Marketing Automation.

Dlaczego Marketing Automation?

Jak pracuje dział sprzedaży? Przede wszystkim skupia się na osobach, które wykazują największe zainteresowanie. Najlepiej jeśli skontaktują się z nimi same lub w trakcie pierwszej rozmowy telefonicznej poproszą o więcej szczegółów, dostęp do demo, próbki lub wersji trial oferowanego produktu. Dział sprzedaży stara się idealnie dostarczyć potencjalnemu klientowi informacji, których potrzebuje. Jednak bez Marketing Automation wie tylko o potrzebach, które klient sam wskaże. Dlatego dział sprzedaży skupia się na tych osobach, które same wykazują inicjatywę. Średnio jest to 20% kontaktów generowanych przez firmę. Tutaj pojawia się pierwsza ogromna korzyść wykorzystania Marketing Automation. W odróżnieniu od działu sprzedaży system może identyfikować i monitorować zachowanie wszystkich pozyskiwanych kontaktów. Następnie możemy ustawić automatyzacje, które w odpowiedzi na konkretne zachowania potencjalnych klientów będą reagować wysyłając odpowiedni komunikat w wybranym kanale komunikacji. Jeśli stworzymy takie podstawowe automatyzacje, z jednej strony zaczniemy docierać do praktycznie wszystkich pozyskanych kontaktów z informacją której aktualnie najbardziej potrzebują, a z drugiej strony odciążymy dział marketingu i sprzedaży. Najprostrzy proces automatyzacji komunikacji może wyglądać tak:

1. pozyskanie nowego kontaktu;
2. wysyłka broszury, biuletynu, profilu produktu poprzez e-mail po 3 dniach od pozyskania;
3. wizyta potencjalnego klienta na stronie www;
4. segmentacja na podstawie jego zachowania;
5. wysyłka wiadomości sms z zaproszeniem na prezentację online produktu/segmentu produktów, którym interesowała się dana osoba;
6. wysyłka wiadomości zawierającej podsumowanie spotkania online i dodatkowe materiały dla osób obecnych;
7. alert do działu sprzedaży o konieczności kontaktu z zainteresowanym klientem.

Taki bardzo prosty mechanizm możemy łatwo ustawić tworząc klika reguł automatyzacji  w systemie Marketing Automation. Od tego momentu każdy kontakt w bazie zostanie poddany procesowi przygotowania do rozmowy ze sprzedawcą i trafi do niego w odpowiednim momencie.

To początek możliwości Marketing Automation. Systemy te pozwalają dokładnie monitorować i identyfikować zachowanie kontaktów w większości kanałów marketingowych i sprzedażowych dostępnych firmom. Sprawia to, że każdy potencjalny klient łączony jest z działaniami, którym podlegał, jak na nie zareagował, czy i kiedy dokonał zakupu. Dostajemy potężne możliwości analizy przebiegu i kosztów procesu marketingowo-sprzedażowego od pierwszej interakcji do zakupu i działań po sprzedażowych. Analizę możemy prowadzić w skali mikro per konkretny kontakt lub marko dla całego lejka sprzedażowego, dzięki czemu dowiemy się co tak naprawdę napędza nam sprzedaż i gdzie jest jeszcze potencjał do wykorzystania.

Efekt wielofunkcyjnego scyzoryka

Z systemami Marketing Automation jest trochę jak z wielofunkcyjnymi scyzorykami. Większość z nich, tak jak SALESmanago, zawiera CRM, e-Mail Marketing, Inbound Marketing i automatyzację. Połączenie to wiąże marketing i sprzedaż z reakcją potencjalnego klienta. Ma to sens ponieważ oba działy pracują, aby w efekcie sprzedać coś  klientowi. Dlatego jeśli cotygodniowy eksport kontaktów z CRM pod wysyłkę newsletter’a i ciągłe pytania sprzedawców o realizowane działania promocyjne i marketingowe zaczynają męczyć, to mam dobrą wiadomość. System Marketing Automation sprawi, że zapomnisz o tym kłopocie.

Wracając do porównania ze scyzorykiem. Ma on często wielefunkcji, które w momencie zakupu wydają się nam niepotrzebne ale i tak chcemy je mieć, żeby być gotowym na więcej sytuacji. System Marketing Automation zawiera wiele różnych funkcjonalności (dokładnie opisane w bezpłatnym ebooku do pobrania na dole strony). Na początku nie widzimy zastosowania dla nich. Jednak wraz z rozwojem firmy i poszukiwaniem nowych sposobów docierania do klienta nie musimy szukać nowych narzędzi i zwiększać kosztów. Najczęściej nasz system ma już tą funkcję tylko do tej pory z niej korzystaliśmy. Marketing Automation obok rozwiązania dotychczasowy problemów firmy zostawia jej bardzo szerokie pole do rozwoju i wprowadzania nowych rozwiązań. Dodatkowo unikamy uciążliwych integracji z innymi systemami i problemu przepływu i aktualizacji trzymanych w nich danych. Wszystko posiadamy w jednym miejscu, skąd łatwo jest zarządzać całym środowiskiem marketingowo-sprzedażowym w firmie.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]