Dlaczego Twój marketing nie działa?

Prowadzisz wiele działań w obrębie marketingu, starasz się być obecny we wszystkich kanałach i płaszczyznach, szukasz w sieci nowinek i coraz skuteczniejszych form reklamy? Wydajesz pieniądze na Google Adwords i nie widzisz wymiernych rezultatów? Brzmi znajomo?

Sprawdź, gdzie popełniasz błąd i jak go naprawić korzystając z Marketing Automation.

 

 

 

 

 

To nie jest tak, że kanały marketingowe nie działają i to w nich należy upatrywać źródło naszych niepowodzeń. Problem jest nieco bardziej złożony. Nawet najskuteczniejsze rozwiązania zawiodą, jeśli nasze działania nie będą przemyślane i poparte rozbudowaną strategią. Ważny jest plan i konkretny kierunek, do którego dążymy. Wydawanie pieniędzy na wszystko, co wpadnie nam w ręce nie ma najmniejszego sensu, jeśli nie przemyślimy wcześniej szczegółowo kierunku i celu naszych działań. Musimy pamiętać, że strategie komunikacji tworzone per kanał przestają działać, ponieważ my sami zaczynamy coraz częściej i dynamiczniej skakać pomiędzy różnymi kanałami komunikacji. Tak naprawdę nie ma już klasycznych źródeł komunikacji, teraz są punkty styku z klientem, w których musimy dynamicznie dopasować dla niego treść.

Poniżej znajduje się kilka praktycznych porad, jak uniknąć niespójnych działań, rozsianych w wielu różnych kierunkach:

1. Podstawa to zrozumienie konsumenta i skupienie się na jego potrzebach.

Jako właściciel przedsiębiorstwa musisz dobrze poznać swoich aktualnych klientów i dowiedzieć się dlaczego dokonali zakupu właśnie u Ciebie. System Marketing Automation pomoże Ci zrozumieć potencjalnych i aktualnych klientów, dzięki monitorowaniu ich zachowania. Wiedza ta pozwoli Ci się skupić na planowaniu i realizowaniu tych działań marketingowych, które generują realną sprzedaż i nowy przychód.

 

2. Zlecaj specjalistom te zadania, w których nie jesteś dobry.

Nowoczesny marketing jest złożony i wielowymiarowy. Niemożliwe jest więc realizowanie wszystkich działań samodzielnie i na najwyższym poziomie. Wiesz już, co jest kluczowe w marketingu Twojej firmy? Rozważ, czy nie korzystniej byłoby zlecić napisanie artykułu branżowego, a do kampanii Adwordsowych zaangażować profesjonalistę. Zanim jednak zdecydujesz się na działania outsourceingowe, musisz dokładnie wiedzieć, dokąd zmierzasz i jakie konkretnie rezultaty chcesz osiągnąć. Dzięki temu unikniesz niedomówień i jasno wyznaczysz kierunek działań podwykonawcom.

 

3. Zainwestuj w system do automatyzacji marketingu.

Zacznij od naprawdę dobrego systemu, który umożliwi Ci prowadzenie biznesu efektywniej. Pomyśl też o usprawnieniach nie tylko w obrębie marketingu, ale też przy zarządzaniu bazami danych, przepływie kontaktów w firmie i prowadzeniu sprzedaży. Dobry system Marketing Automation pozwoli Ci w pełni obsłużyć dotychczas realizowane działania i zostawi dużo możliwości na ich rozwijanie oraz wdrażanie nowych.

Jak wybrać odpowiedni system Marketing Automation?

 

4. Używaj wielu kanałów marketingowych i kontroluj ich skuteczność.

Jeżeli jeden z kanałów nie funkcjonuje odpowiednio, być może należy wprowadzić jakieś zmiany  lub usprawnienia. Musisz wiedzieć, które elementy się nie sprawdzają i w które lepiej już nie inwestować. Na rynku istnieje szereg możliwości, aby dotrzeć do klienta z ofertą. Klienci dzisiaj coraz aktywniej sami poszukują informacji o produktach i ofertach. Dlatego skuteczny marketing potrzebuje dwóch różnych sposobów komunikacji – inboundowej i outboundowej. Pierwsza skupia się na przyciągnięciu klientów poprzez udostępnianie treści (blog, strona WWW, webinary), dzięki czemu klient, szukając informacji w Google trafi właśnie na nas.  Outbound, to wszystkie te kanały komunikacji, które kierują treści bezpośrednio do odbiorcy (e-mail, sms, reklama). Łącząc te dwa sposoby komunikacji z jednej strony ułatwiamy klientom znalezienie naszej oferty, a z drugiej sami wskazujemy najważniejsze, potrzebne im informacje. Co najważniejsze, nie potrzebujesz wielu różnych rozwiązań do prowadzenia takiej komunikacji, ponieważ praktycznie wszystkie kanały mogą być automatycznie obsługiwane przez jeden system Marketing Automation.

Wielu przedsiębiorców wydaje duże pieniądze na narzędzia, które im się nie przydadzą z różnych względów. Najczęściej są przeznaczone dla zupełnie innych form działalności lub wymagają szczegółowej i specjalistycznej wiedzy, aby móc efektywnie za ich pomocą pracować. Dlatego tak ważne jest wyznaczenie sobie precyzyjnego planu i konsekwentne realizowanie go z dbałością o stałe monitorowanie skuteczności działań. Na przeciw naszym potrzebom wychodzą opracowane Kluczowe Wskaźniki Efektywności (ang. KPI), dzięki którym możemy monitorować stopień realizacji naszych celów, natomiast Marketing Automation pozwoli je łatwo przygotować.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]