Dlaczego przekazanie wszystkich lead’ów do działu sprzedaży to błąd?

Około 77% szefów działów marketingu przyznaje, że głównym powodem, dla którego zdecydowali się na implementację Marketing Automation była chęć zwiększenia przychodu przedsiębiorstwa. Do końca 2015 roku wykorzystanie systemów klasy Marketing Automation ma wzrosnąć o 50%. Spośród wszystkich optymistycznych statystyk, natrafiamy na dane, które stanowią jednak spory problem. Duży przepływ informacji powoduje, że do lejka sprzedażowego wpadają lead’y kompletnie na to nie gotowe. Co więcej, mniej niż 1/3 lead’ów jest przygotowana do kontaktu z handlowcem.

Ponad 60% marketerów przesyła wygenerowane lead’y bez jakiejkolwiek obróbki, czy weryfikacji bezpośrednio do działu handlowego. Biorąc pod uwagę, że jedynie 27% całości to lead’y gotowe na kontakt z handlowcem, spotykamy się z dużym problemem zarówno w dziale marketingu jak i w dziale sprzedaży. Sprzedaż obwinia marketing za dostarczanie kontaktów, które nie są wystarczająco dobrze przygotowane do interakcji z handlowcem. Natomiast marketing zarzuca sprzedaży zbyt późne lub nieodpowiednie kontaktowanie się z podesłanymi lead’ami, czy nawet nieumiejętne wykorzystanie zebranych przez nich informacji. Tracimy przez to ogromny potencjał sprzedażowy.

Skup się na  lead’ach dobrej jakości

Jeśli chcesz za pomocą systemu do automatyzacji marketingu generować dużą ilość nowych kontaktów dla działu handlowego, nie upewniając się, że podsyłasz jednocześnie kontakty naprawdę dobre jakościowo, to Twój pomysł spali na panewce. Kluczowe w rozwiązaniu tego problemu może być ustalenie z przedstawicielami obu działów tego, jak tak naprawdę dla obojga z nich wygląda dobry jakościowo lead. Warto od razu ustalić, jakiego typu kontakty są cenne dla zwłaszcza dla handlowców, biorąc pod uwagę ich bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem.

Jak za pomocą Marketing Automation przygotować leady?

Przerzucenie wszystkich świeżo pozyskanych lead’ów działowi handlowemu spowoduje całkowite zaburzenie współczynników konwersji. Obciążeni handlowcy nie będą w stanie sprawnie wyselekcjonować lead’ów o dużym potencjale. Jak temu zaradzić? Wykorzystując cykl działań informacyjno – edukacyjnych czyli Lead Nurturing będziemy w stanie stopniowo i w sposób cykliczny i przygotowywać potencjalnych klientów do momentu, w którym staną się faktycznie gotowi do tradycyjnego kontaktu z handlowcem. Jest to najmniej inwazyjny i zupełnie nienachalny sposób na wykorzystanie w pełni możliwości, jakie oferują nam narzędzia systemów Marketing Automation. Mamy jednocześnie pewność, że nie zasypujemy działu handlowego nieprzydatnymi kontaktami, serwując im tym samym syzyfową pracę.

Więcej na temat Lead Gap przeczytasz tutaj.

Podsumowując, w klasycznym przekazywaniu leadów między działami, niemal niemożliwe jest zsynchronizowanie wszystkich działań i czynności w obu team’ach bez odpowiednich narzędzi. Rozpoznając prawidłowo potrzeby obu działów i usprawniając komunikację między nimi, jesteśmy w stanie za pomocą rozwiązań dostarczanych przez systemy do automatyzacji marketingu, unikać niepotrzebnych problemów.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]