Dlaczego nie każdy może zostać testerem

Praca w branży IT owiana jest wieloma mitami oraz niesamowitymi opowieściami dotyczącymi wysokich zarobków przy niskim nakładzie pracy, zróżnicowanych benefitów i wykonywania samych ciekawych, pełnych wyzwań zadań. Dla starszego pokolenia osoba pracująca w IT często postrzegana jest jako człowiek, który nic nie robi, tylko cały dzień gra w gry na komputerze. Same przyjemności. Wszystkie te interesujące historie sprawiają, że każdy chce pracować w IT. Dla osób, które zgłębią wiedzę na temat pracy w branży technologicznej, okazuje się, że nie trzeba być programistą by móc czerpać korzyści z tych wszystkich wspaniałości. Dla wielu okazuje się, że bycie testerem jest najprostszą droga do wejścia w środowisko IT, ponieważ wystarczy odbyć 120h kurs i zdobędzie się całą potrzebną wiedzę. W zasadzie nic złego by w tym nie było, gdyby nie fakt, że jest to bardzo nieprawdziwe stwierdzenie.

Jakie cechy powinien posiadać dobry tester?

Powinna być to osoba bardzo kreatywna, z otwartym umysłem, dbająca o szczegóły i lubiąca doszukiwać się tzw. dziury w całym. Niby nie nadzwyczajne cechy, które może posiadać każdy, jednak są one bardzo istotne. Zadaniem testera jest zepsuć to co zrobił developer na wszystkie możliwe sposoby. Co więcej, trzeba wykazać się większym sprytem niż końcowy użytkownik, który będzie korzystał z danego programu. Nie jest to proste zadanie. Również, nie bez powodu panuje opinia, że najlepszym testerem jest developer, który wypalił się w swoim zawodzie. Taka osoba doskonale wie co mógł zrobić programista i w prosty sposób znajdzie słabe punkty nowego kodu. Dodatkowo należy pamiętać, że najlepszy tester to ten, którego developerzy nienawidzą. Oczywiste jest, że nikt nie lubi jak wytyka się mu błędy, stąd developerzy i QA (Quality Assurance) często wchodzą na wojenną ścieżkę.

SALESmanago Marketing Automation

Pierwszy etap bycia testerem – tester manualny

Zadaniem testera manualnego jest zapoznanie się ze specyfikacją programu, następnie sporządzenie dokumentacji zawierającej spis scenariuszy testowych, a na końcu według wytycznych sprawdzenie zgodności programu na podstawie wskazówek znajdujących się w specyfikacji. Czyli jest to klikanie po programie i doszukiwanie się błędów, a następnie ich raportowanie. Dobrze jest poznać jeden z najpopularniejszych programów do zgłaszania tasków, czyli JIRA. Na pierwszym etapie kariery testera wiedza techniczna nie jest zbyt potrzebna. Jednak, aby móc się rozwinąć i przejść na wyższy poziom testów manualnych trzeba umieć spojrzeć w logi, zweryfikować błędy w konsoli, sprawdzić poprawność zapisu danych na bazie, czy poprawność działania kodu. I niestety tego nie nauczymy się na kursie, który trwa 120h. W momencie podejmowania decyzji o zostaniu testerem warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czy chce się rozwijać w technicznym kierunku, ponieważ wiąże się z poświęceniem dużej ilości czasu na naukę.

Rozwój kariery testera – tester automatyczny

Na tym etapie zaczyna się prawdziwa zabawa, czyli automatyzacja swojej pracy. W momencie, gdy tester manualny znudzi się prowadzeniem w kółko manualnych testów regresyjnych, dochodzi do etapu gdzie zaczyna swoją przygodę z testami automatycznymi. Na tym etapie konieczne jest posiadanie zacięcia technicznego. Warto poznawać po kolei takie narzędzia jak np. Selenium IDE, Selenium WebDriver, Jenkins, IntelliJ, TeamCity, Git oraz języki programowania Python, Java, C#. Tak jak w przypadku programisty, im więcej pracy włożymy, im więcej się nauczymy, im większe zacięcie techniczne będziemy posiadać, tym lepszym testerem będziemy. Poza testami regresyjnymi dochodzą np. testy wydajnościowe, testy bezpieczeństwa, testy eksploracyjne. Tak jak widać, pole do rozwoju jest ogromne. Dlatego chcąc być bardzo dobrym w tej dziedzinie trzeba rozwijać się i uczyć przez cały czas.

Podsumowując, zawsze warto zastanowić się dwa razy nad rozwojem swojej kariery zanim podejmie się decyzję o byciu testerem. Dla osób, które chcą spróbować swoich sił w tym kierunku, można zawsze zacząć zdalnie wykonywać pracę poprzez platformy do testowania takie jak Test IO, uTest, Testbirds, Beta Family, itd. i sprawdzić, czy jest to na pewno to, co nas kręci.

SALESmanago Marketing Automation

Katarzyna Rejdych
Product Director

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]