Sklepy internetowe wydają duże pieniądze po to, aby przyciągnąć nowych klientów. Tymczasem badania pokazują, że średnio 68% klientów e-sklepów rezygnuje z dokonania zakupu przed jego zakończeniem. W praktyce oznacza to, że ponad połowa klientów może opuszczać Twój sklep przed sfinalizowaniem transakcji, a Ty nawet nie wiesz dlaczego!
Chcesz zwiększyć ilość udanych transakcji? Dowiedz się, dlaczego niektórzy klienci porzucają proces zakupowy, a będziesz mógł temu przeciwdziałać! Doskonale nadają się do tego ankiety online.
Wśród wymienianych przyczyn porzucenia zakupu często znajdują się:
- zbyt wysoka cena dostawy
- nieoczekiwane koszty
- brak gotowości do zakupu w danym momencie
- klient znalazł lepszą ofertę gdzie indziej
- klient tylko porównuje ceny
- klient tylko przegląda produkty
- niechęć do rejestracji na stronie sklepu
- zbyt wysoka cena produktu
- zbyt skomplikowany proces akceptacji zakupu
- skomplikowana nawigacja na stronie
Możliwe, że niektóre z tych powodów są aktualne także w przypadku Twojego sklepu. Pamiętaj, że każdy z nich wymaga innej strategii i działań naprawczych.
Klientom, którzy nie mają w danej chwili wystarczających pieniędzy, możesz zaproponować zakup na raty lub odroczenie płatności. Natomiast w przypadku osób, które tylko przeglądają produkty na stronie, staraj się utrzymać z nimi kontakt także po opuszczeniu witryny – zwiększysz szanse na ich powrót i dokonanie zakupu przy ponownej wizycie. Dzięki badaniu dowiesz się, czy wprowadzić zmiany na stronie (w przypadku skomplikowanej nawigacji czy niechęci do rejestracji), czy raczej przemodelować politykę cenową (gdy klienci wybierają ofertę konkurencji).
Aby przeprowadzić badanie skorzystaj z ankiet online. Możesz wykorzystać w tym celu z mysurvevlab.com. Narzędzie jest zintegrowane z SALESmanago i nie wymaga od użytkownika wiedzy technicznej ani instalacji dodatkowych wtyczek. Użytkownicy tego rozwiązania mogą m.in.:
- wysyłać ankiety bezpośrednio z SALESmanago oraz identyfikować klientów, którzy odpowiedzieli na ankietę
- umieszczać ankiety na stronie e-sklepu w postaci linku, popup lub widgetu www
- zbierać dane o miejscu (URL), w którym została uruchomiona i wypełniona ankieta
- dostosować wygląd ankiety do kolorystyki sklepu (branding)
Autor: Tomasz Grzechowski z mysurveylab.com
mysurveylab.com – jeden z partnerów SALESmanago – to internetowy system umożliwiający samodzielne tworzenie profesjonalnych ankiet i kwestionariuszy online. System w pełni automatyzuje proces zbierania odpowiedzi oraz umożliwia tworzenie raportów i analizę wyników ankiet w czasie rzeczywistym. W ramach integracji możliwe jest zidentyfikowanie klienta uzupełniającego ankietę i powiązanie danych tej osoby z informacjami zapisanymi w SALESmanago. Więcej o mysurveylab na stronie www.mysurveylab.com