Dlaczego klasyczny marketing internetowy traci na skuteczności?

Działania marketingowe były kiedyś łatwiejsze. Wszystko toczyło się wokół statycznych masowych komunikatów przekazywanych w ramach odizolowanych kanałów komunikacji. W między czasie marketing doświadczył transformacji na rzecz komunikacji kierowanej dwustronną interakcją z konsumentami i informacjami gromadzonymi w czasie rzeczywistym. Dzisiaj marketing to zaawansowana technologiczna dziedzina opierająca się na analizie danych w czasie rzeczywistym, targetowaniu behawioralnym, dynamicznie personalizowanych treściach, ciągłej optymalizacji i badaniu wpływu działań na uzyskiwany przychód.

Zmiana w marketingu nie jest możliwa bez zmiany w myśleniu i pracy samego marketera. Digital CMOs, tak Jake Sorofman z Gartner nazywa osoby, które podjęły się przeniesienia swoich działów marketingu z analogowej przeszłości do nowoczesnej cyfrowej rzeczywistości. Opierając się na gromadzonych informacjach o zachowaniu potencjalnych klientów szukają nowych rozwiązań pozwalających na skuteczniejsze działanie. Posiadając dostęp do nowoczesnych narzędzi takich jak Marketing Automation łatwiej jest im poruszać się w cyfrowym świecie i eksplorować nowe możliwości. Podsumowując dobry marketer uczy się całe życie i nie obawia się porzucić starych zasad na rzecz nowych informacji płynących z analizy cyfrowych danych.

Spadek skuteczności klasycznych form marketingu internetowego

Zmiana w dostępności i ilości cyfrowych mediów sprawiła, że w Internecie zrobiło się naprawdę tłoczno. Handel, również się zmienił. Zatrudnienie dobrej agencji PR, zabezpieczenie odpowiedniego budżetu i zatrudnienie głodnych prowizji sprzedawców przestaje wystarczać, a im silniejsza i nachalniejsza obecność reklam firmy, tym konsumenci mocniej zaczynają się bronić. Według Google Trends wyszukiwanie frazy „ad block” wzrosło o 300% od stycznia 2012 do dzisiaj. Dodatkowo mailingi marketingowe są odpowiedzialne za około 70% zgłoszeń do spamu. Sytuacja wygląda jeszcze gorzej w wypadku bannerów. Mówi się wręcz o zjawisku ślepoty bannerowej. Okazuje się, że mózg podświadomie odfiltrowuje reklamową zawartość strony skupiając się na faktycznej treści. Efekt jest tym silniejszy im bardziej widoczna jest reklama (kontrast z otoczeniem). Pojawia się pytanie, skoro konsumenci słabo reagują na udostępniane przez nas statyczne treści to co zrobić? To czego potrzebujemy to możliwość przyciągnięcia konsumenta interesującymi i użytecznymi dla niego treściami.

Odpowiednia personalizacja komunikacja pozwala pozyskiwać więcej nowych kontaktów

Zależnie od badań i rynku około 60-70% procesu podejmowania decyzji zakupowej odbywa się zanim potencjalny klient skontaktuje się ze sprzedawcą. W tym czasie inicjatywa leży po stronie konsumenta. Poszukuje on interesujących go treści najczęściej za pomocą Internetu. Jest to bardzo dobra okazja do zainteresowania potencjalnego klienta  i przekonania go do własnej oferty. Według badań przeprowadzonych przez Hubspot techniki skupiające się na zaciekawieniu i przyciągnięciu klienta(inbound) do firmy poprzez atrakcyjne treści (ebook, wpis na blogu) dostarczają średnio 54% więcej nowych leadów niż pozostałe metody. Wszystko to polega na pokazaniu potencjalnemu klientowi interesujących go treści oraz maksymalne ułatwienie dotarcia do nich. Między innymi po to powstały systemy Marketing Automation. Mimo nazwy wskazującej głównie na automatyzację marketingu ich działanie opiera się na personalizacji. System identyfikuje i monitoruje zachowanie osób na stronie WWW firmy i zbiera informacje o zainteresowaniu każdego użytkownika indywidualnie. Następnie tej wiedzy możemy użyć do automatycznego dopasowania komunikacji. Czyli na przykład:

  • wysłania wiadomości e-mail odsyłającej do potencjalnie interesującego wpisu na blogu lub sekcji strony WWW;
  • wyświetlenia dopasowanej do zainteresowań odwiedzającego treści na stronie WWW (np. ramki produktowe);
  • wysłania wiadomości e-mail z indywidualnie dopasowaną ofertą;
  • dopasowania treści reklamy w sieciach RTB do profilu kontaktu.

Marketing Automation to nie tylko narzędzie, to nowy sposób podejścia do marketingu

Jedyny skuteczny sposób dotarcia do konsumentów w całym tym szumie marketingowym to maksymalna personalizacja komunikacji i dopasowanie przesyłanych treści. Systemy Marketing Automation pozwalają poznać naszych potencjalnych klientów i ich potrzeby zanim się z nami skontaktują. Dowiadujemy się czego szukają na stronie WWW, na które wiadomości e-mail reagują  i jak, co ich angażuje a obok czego przechodzą obojętnie. Skoro wiemy co, gdzie i kiedy ich interesuje, to powinniśmy z tej wiedzy skorzystać. Dzięki temu każda osoba trafi na treść dopasowaną do jego potrzeb. Nie ważne czy otrzyma maila, odwiedzi stronę WWW, czy zauważy reklamę w RTB  zawsze otrzyma spójny i interesujący komunikaty utrzymany w kontekście dotychczas otrzymanych wiadomości.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]