Dlaczego firmy wdrażają Marketing Automation?

Technologia Marketing Automation to jeden z najgorętszych trendów na rynku oprogramowania do zadań marketingowych i sprzedażowych. Najlepsi dostawcy tego  typu rozwiązań notują coroczny wzrost przychodów na poziomie 50%. Co tak naprawdę sprawia, że systemy Marketing Automation są tak chętnie wdrażane przez firmy, a na rynku pojawia się coraz więcej ich producentów i dostawców?

Popularność rozwiązań do automatyzacji marketingu i sprzedaży może wynikać z tego jak dobrze wpisują się w dzisiejszy schemat komunikacji z klientem. Przede wszystkim narzędzia te obsługują praktyczne większość kanałów komunikacji online i kilka offline jak Call Center, sprzedaż bezpośrednia i w punktach stacjonarnych. Jest to bardzo ważne, ponieważ dzisiaj konsumenci poznają ofertę firmy w wielu różnych miejscach, korzystając najczęściej z kilku różnych urządzeń. Dlatego coraz rzadziej mówimy o komunikacji w danym kanale, a raczej o punktach styku klient-firma, które mają miejsce w tych właśnie kanałach. Systemy Marketing Automation pozwalają identyfikować klienta, w każdym z takich miejsc i dopasowywać komunikat indywidualnie do niego bazując na jego personalnym profilu.

Równocześnie systemu Marketing Automation stają się coraz popularniejsze wśród coraz mniejszych firm. Większość z nich oferowana jest w technologii chmury i rozliczana w modelu SaaS, przez co wdrożenie i wykorzystywanie ich generuje niskie koszty i gwarantuje dużą elastyczność współpracy. Podsumowując możemy wskazać 2 główne powody dużej popularności systemów Marketing Automation.

1. Systemy Marketing Automation stały się atrakcyjniejsze dla odbiorcy końcowego

Wraz z rozwojem technologii IT niegdyś skomplikowane systemy Marketing Automation stały się dużo łatwiejsze w obsłudze i bardziej intuicyjne. Dużo pomogła też technologia chmury. W związku z dużym zapotrzebowaniem na moc obliczeniową przeniesienie tych narzędzi do chmury sprawiło, że znacząco spadły koszty wdrożenia. Dzisiaj rozpoczęcie pracy z Marketing Automation nie wymaga żadnych ingerencji w infrastrukturę firmy. Jedyne o co musimy zadbać do stały dostęp do Internetu.

Dodatkowo większość, z tych narzędzi posiada takie moduły jak CRM czy e-Mail Marketing, dzięki czemu oprócz samej automatyzacji oferują tak naprawdę kompleksowy zestaw funkcjonalności wystarczający dla większości małych i średnich  firm. Natomiast w wypadku bardziej wymagających i dużych firm systemy Marketing Automation oferują praktycznie nieograniczone możliwości integracji z istniejącymi systemami.

Niski koszt, proste wdrożenie, klarowny system rozliczeń (SaaS), duże możliwości integracji i bogate funkcjonalności, to wszystko sprawia że systemy tego typu są coraz chętniej kupowane i wykorzystywane.

2. Możliwości Marketing Automation pokrywają się z największymi wyzwaniami i trendami w działalności firmy

Według najnowsze raportu Ovum dotyczącego adopcji systemów Marketing Automation na europejskim rynku rozpoznano 10 najważniejszych wyzwań biznesowych.  Z tego zestawienia, aż 6 może być osiągniętych przy użyciu systemów Marketing Automation:

Zwiększenie przychodów/udziału w rynku/kapitału operacyjnego

Dzięki lepszemu dopasowaniu komunikatów marketing i sprzedażowych do realnych potrzeb ich odbiorców, zwiększamy efektywność komunikacji i osiągamy wyższą sprzedaż. Co więcej połączenie z firmowym CRM sprawia, że ROI z jego wdrożenia wzrasta średnio o 14%. Wreszcie jednym z podstawowych zastosowań Marketing Automation jest przygotowanie potencjalnego klienta do podjęcia zakupu poprzez kampanie Lead Nurturing.

Obniżenie kosztów

Wdrażając Marketing Automation możemy zastąpić kilka rozwiązań, dzięki czemu już na samym początku odczujemy oszczędności. Dodatkowo dział sprzedaży operuję na lepszych danych (dzięki integracji z CRM) i pracuje z odpowiednio zakwalifikowanymi uprzednio wyedukowanymi kontaktami, przez co działa wydajniej i sprzedaje więcej przy niższym koszcie. Dział marketingu

Działanie zorientowane na konsumenta i jego potrzeby

Cała koncepcja Marketing Automation polega na poznaniu preferencji konkretnej osoby i takiej personalizacji treści, aby otrzymała ona odpowiedni komunikat, w odpowiednim czasie i w tym kanale komunikacji, w którym go oczekuje.

Optymalizacja procesów biznesowych

Kiedy już ciężar mechanicznych działań zostanie przeniesiony na system, osoby pracujące w firmie zyskają więcej czasu na optymalizację zachodzących procesów. Wszystkie działań w Marketing Automation zapisują się w formie trwałych procesów, są monitorowane na każdym etapie i w odniesieniu do każdej osoby. Dzięki temu dokładnie wiemy jak działa dany proces i możemy go optymalizować.

Wprowadzenie nowych produktów/usług na rynek

Marketing Automation pozwala wprowadzić nowe produktu na rynek, obok takich możliwości jak klasyczna wysyłka mailingów promocyjnych czy wiadomości SMS. Oprócz tego identyfikuje osoby zainteresowane produktem i dopasowuje pod ich kątem komunikację w każdym dostępnym kanale komunikacji. Dlatego pomaga wprowadzać nowe produkty wspierając komunikację wokół nich.

Poprawienie możliwości analitycznych i raportowania

SALESmanago Marketing Automation w swoim module analitycznym zbiera wszelkie informacje dotyczące działań wykonywanych w systemie oraz dotyczące pracy jego użytkowników. Zyskujemy dostęp do danych opisujących działanie wszystkich procesów marketingowych i sprzedażowych, efektywności każdego  z pracowników i zachowania naszych potencjalnych klientów. Dzięki temu możemy tworzyć bardzo dokładne raporty oparte na dokładnych danych.

Podsumowanie

Wszystko to sprawia, że praktycznie wszystkie branże rozważają wdrożenie Marketing Automation w 2014. Obecnie 1 firma na 7 planuje zakup systemu do automatyzacji marketingu i sprzedaży. Co ciekawe według raportu Ovum nie ma też żadnego sektora, który by jednoznacznie negował możliwość wdrożenia Marketing Automation. Sprowadza się do tego, że każda z firm chce poznać preferencje i potrzeby swoich potencjalnych klientów i jak najskuteczniej na nie odpowiedzieć zachowując wysokie standardy w komunikacji.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]