Moduł definiowania scoringu klientów jest jednym z ważniejszych w systemach marketing automation. Musi on pozwalać na łatwą a zarazem kompleksową edycję zasad, w jaki sposób nasi potencjalni klienci zdobywają dodatkowe punkty w tzw. scoringu.
Podstawowe zasady scoringu klientów
System SALESmanago jest wyposażony w aż dwa takie moduły. Jeden to podsystem prostej oceny standardowych czynności klienta jakie wykonuje. Jego detale ustawić możemy w zakładce Ustawienia > Scoring.
Po wejściu w tą sekcję widzimy formularz:
Na powyższym formularzu możemy zdefiniować kolejno ilość punktów, jakie klient otrzyma za:
- Nową wizytę na stronie – czyli po prostu gdy kontakt odwiedził naszą witrynę otrzymuje zadaną ilość punktów,
- Nową wizytę z reklamy – to ilość punktów jaką dodajemy do oceny kontaktu za wejście na naszą stronę z reklamy np. AdWords,
- Nową wizytę z wyszukiwarki – czyli wejście z tzw. organicznych wyników wyszukiwania,
- Kliknięcie w kolejny link – to punkty przyznawane za przejście do kolejnej podstrony naszej witryny w czasie trwania wizyty,
- Otwarcie maila wysłanego z klienta poczty – ilość punktów przyznawanych za otwarcie maila przesłanego z zwykłego klienta poczty zintegrowanego z SALESmanago,
- Otwarcie maila z mailingu – punkty za otwarcie korespondencji masowej – wysyłanej z systemu SALESmanago do większej liczby kontaktów,
- Kliknięcie maila wysłanego z poczty – punkty przyznawane za każde kliknięcie linku w wiadomości przesłanej normalnym klientem poczty,
- Kliknięcie maila z mailingu – wartość dopisywana do scoringu za wejście na witrynę z linku w korespondencji masowej,
Zaawansowane zasady scoringu
Oprócz standardowych opcji pokazanych powyżej można tworzyć zaawansowane reguły scoringu. W tym celu należy stworzyć tzw. regułę automatyzacji:
W tej regule należy:
- Dodać warunek, jaki ma zostać spełniony by do punktacji (scoringu) danego klienta dodać (lub odjąć – patrz 2) dodatkowe punkty,
- Dodać nową akcję, a jako jej typ wybrać „score”, w polu wartości podać dodatnią lub ujemną wartość – dodatnie podniosą scoring klienta – ujemne go obniżą,
- Aktywować i zapisać regułę,
Co prezentuje poniższy rysunek:
W razie pytań służymy pomocą.