Deep Behavioural Profiling – Semantyczne Webhooki zastępują Odsłony Strony i klasyczne Webhooki jako najpopularniejsze sposoby mierzenia interakcji klientów w stronach eCommerce

W ciągu ostatnich kilku lat, strony sklepów internetowych stały się niezwykle interaktywne, dając klientom nowe, bardzo głębokie możliwości zapoznania się z produktem w trakcie procesu zakupowego. To sprawia, że najbardziej popularne metody wykorzystywane do monitorowania i analizy zachowań klientów, takie jak odsłona strony (page view) i Webhooki stały się nieco przestarzałe. SALESmanago wprowadza nową technologię o nazwie Semantyczne Webhooki (Semantic Webhooks), która tłumaczy zachowanie klienta w sklepie internetowym na jego konkretne preferencje. Semantyczne Webhooki umożliwiają sprzedawcom eCommerce określenie rzeczywistego zainteresowania klienta i prawdopodobieństwa zakupu określonych produktów.

 
 

„Najpopularniejsze rozwiązania z zakresu Marketing Automation powstały 10-20 lat temu i nawet jeśli wszyscy twierdzą, że są to platformy angażujące klienta, to Odsłony Strony i Webhooki pozostają dla nich reliktami przeszłości służącymi do pomiaru interakcji klienta ze stronami internetowymi. Ten sposób interakcji całkowicie się zmienił i wszyscy potrzebowaliśmy nowego sposobu pomiaru tego nowego zachowania” – mówi Konrad Pawlus, założyciel SALESmanago i CTO. Semantyczny Webhook to pomysł, który pojawił się ostatnio w naszym zespole badawczo-rozwojowym i pomaga nie tylko śledzić wydarzenia na stronie internetowej, ale pozwala nam dodać szczególne znaczenie dla tych wydarzeń. Pomaga nam to w lepszym zrozumieniu zachowań klientów”.

 

Dlaczego potrzebujemy czegoś więcej niż tylko Odsłona strony albo Webhook?

 

Odsłona strony, czasami nazywana impresją, jest wywołaniem załadowania pojedynczego pliku HTML (podstrony) strony internetowej. Webhook w tworzeniu stron internetowych jest metodą zasilania dodatkowymi danymi lub zmiany zachowania strony internetowej lub aplikacji internetowej z indywidualnymi wywołaniami zwrotnymi.

 

Dzisiaj obserwujemy ogromną zmianę w kierunku rozwoju aplikacji single-page i stron internetowych, które w dużym stopniu wykorzystują frameworki Javascript UX i HTML5 w celu zapewnienia użytkownikom bardziej interaktywnych wrażeń (Javascript jest sposobem na dynamiczne tworzenie stron internetowych).

 

Strony internetowe, które zapewniają użytkownikom bardziej interaktywne doświadczenia w korzystaniu z nich, na ogół mają większy ruch, dłuższy czas sesji i wyższe wskaźniki konwersji niż strony internetowe o słabym interaktywnym designie. Innymi słowy, dobrze zaprojektowana, interaktywna strona internetowa bardziej angażuje klienta i daje mu więcej możliwości wykazania swoich preferencji co do poszukiwanych treści.

 

Nawet przy użyciu Webhooków nie jesteśmy w stanie poradzić sobie ze skomplikowanymi interaktywnymi stronami eCommerce. Dlaczego? Przede wszystkim z powodu braku odpowiedniej struktury – dane Webhook w obecnych rozwiązaniach Marketing Automation są proste – w większości przypadków jest to tylko kawałek tekstu (ciąg w nieco bardziej technicznej nomenklaturze). Ale co ważniejsze, Webhookowi brakuje semantyki – lub prościej – nie ma znaczenia dla algorytmów Marketing Automation.

 

Co zatem oznacza więcej interaktywnego doświadczenia użytkownika w Marketing Automation i profilowaniu użytkowników?

 

Przyjrzyjmy się przykładowej stronie produktu w sklepie internetowym Walmart:

 
 

Jak widać, interakcja użytkownika z pierwszą częścią strony produktu wykracza daleko poza jej otwarcie. Na powyższym zdjęciu widać 11 punktów styku, w których użytkownik może powiększyć obraz produktu, poznać więcej szczegółów na jego temat, przełączyć zdjęcie, a nawet obejrzeć film z KitchenAid Mixer.I to nie wszystko. Zdjęcie jest interaktywne:

 
 

Przesuwając myszką można zobaczyć powiększoną część produktu.

 

To wiele, ale nie wszystko – użytkownik może przewinąć stronę w dół i odbyć interaktywną wycieczkę po produkcie:

   

Czy przeczytać instrukcję użytkowania:

   

Stronę można przejrzeć tutaj.

 

Dlaczego to takie ważne?

 

Wyobraź sobie użytkownika przeglądającego stronę internetową eCommerce jak ta powyżej. W klasycznym podejściu mógłbyś zobaczyć w profilu klienta produkty, które właśnie obejrzał oraz prawdopodobnie to ile razy dany produkt był oglądany. Ale to już przeszłość.

 

Poleganie na odsłonie strony jest bardzo ograniczone – tracisz ogromną ilość informacji o użytkowniku – a pamiętaj, że – dane są teraz cenniejsze niż ropa naftowa (więc tracisz pieniądze). Co więcej, polegasz na niedokładnych danych, przy standardowym podejściu do odsłony strony zobaczysz 3 miksery odwiedzone przez użytkownika, ale zakupem którego z nich użytkownik jest najbardziej zainteresowany? Nie wiesz. Potrzebujesz więcej informacji, aby odpowiedzieć na to pytanie. Z pewnością, jeśli użytkownik sprawdzi różne zdjęcia produktów, przeczyta więcej szczegółów na ich temat lub porówna je z innymi, jego zainteresowanie jest znacznie większe niż w przypadku produktu, który otwiera i pozostawia bez żadnych dodatkowych interakcji.

 

Rozwiązanie

 

SALESmanago wyprzedza opisane powyżej zmiany i wprowadza nowy, przeprojektowany silnik monitorujący. Główną zmianą jest skupienie się na interakcjach użytkownika z witryną, a nie tylko na monitorowaniu odwiedzanych stron (odsłon).

 

Główną ideą nowego rozwiązania monitorującego jest rejestracja interakcji użytkownika z Javascript, a nie tylko automatyczne raportowanie odsłon stron, co jest zbyt ograniczone dla nowoczesnych serwisów eCommerce.

 

Takie podejście daje zarówno dobrze zdefiniowaną strukturę interakcji produktowych, jak i znaną semantykę. Możemy więc teraz reagować w bardziej odpowiedni sposób z automatyzacją, tworzyć bardziej obszerne i bogate profile, ale co ważniejsze – możemy budować znacznie lepsze rozwiązania w zakresie machine learning – ponieważ dane mają teraz znaczenie semantyczne!

 

Wraz z nowym monitoringiem wprowadzamy precyzyjne raportowanie działań klientów, które mogą podjąć w sklepie internetowym. Poprawia to zrozumienie potrzeb klientów i pozwala na zbudowanie znacznie bardziej adekwatnych profili i oferty.

 

Wdrożenie nowego monitoringu jest bardzo proste i wymaga jedynie podstawowych umiejętności Javascript.

 

Zobacz jak to działa

 

Przygotowaliśmy prostą stronę demo dla nowego modułu monitoringu. Możesz się nią bawić i zobaczyć swój profil podczas interakcji ze sklepem demo. Znajdziesz ją tutaj.

 

Poniżej znajduje się krótka instrukcja dotycząca strony demo:

   
  1. Kategoria produktów
  2. Produkty w wybranej kategorii
  3. Interakcje w koszyku – kupuj i usuń
  4. Zmień kolor produktu
  5. Przeczytaj szczegóły dotyczące produktu 
  6. Przeczytaj cały opis produktu
  7. Dodaj do listy ulubionych
 

Oczywiście jest to tylko wersja demonstracyjna – rozwiązanie produkcyjne pozwala na zgłaszanie większej ilości zdarzeń różnych typów i dostosowywanie wszystkich parametrów.

 

Wnioski

 

Według badania Accenture, 79% kadry kierowniczej przedsiębiorstw zgadza się, że firmy, które nie korzystają z usług Big Data, stracą swoją konkurencyjną pozycję i mogą być zagrożone upadkiem. Co więcej, 83% z nich realizuje projekty Big Data, aby uzyskać przewagę konkurencyjną.

 

W SALESmanago pracujemy nad wieloma projektami wprowadzającymi marketing i rolę marketera na wyższy poziom, zawsze starając się wyprzedzać rynek i konkurencję. 

 

W tak konkurencyjnym krajobrazie sklepów internetowych, niewykorzystywanie jak największej ilości danych o Twoich klientach będzie zabójcze dla Twojej firmy. Możemy Ci w tym pomóc!

 

Nie trać już danych! Poznaj lepiej swojego klienta. Wyślij wiadomość e-mail, aby dowiedzieć się, w jaki sposób możemy poprawić profile Twoich klientów i wyniki Twojego e-biznesu: konrad.pawlus@salesmanago.com

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]