Czy wykorzystujesz pełen potencjał personalizacji w swoich kampaniach e-mailowych?

 
 

Czy wiesz, że 90% klientów lubi otrzymywać spersonalizowane wiadomości i że wystarczy użyć ich nazwiska w temacie, aby zwiększyć średni OR kampanii e-mailowej o 50%? Jeśli zaczniesz dostarczać wiadomości z wykorzystaniem segmentacji kontaktów, możesz uzyskać nawet 760% wyższe przychody. Wydaje się to być trudne, ale czy takie jest?

 

Planując i realizując kampanie e-mail marketingowe, należy wziąć pod uwagę trzy główne kwestie. Musisz wybrać odpowiednią grupę docelową, dostarczyć wiadomość we właściwym czasie i upewnić się, że zawiera ona treści odpowiednie dla odbiorców danej kampanii. Z pomocą przychodzą narzędzia do analityki i automatyzacji marketingu, w które SALESmanago jest całkiem dobrze wyposażone.

 

Nasz E-mail Marketing Dashboard pokazuje aktywność twoich kontaktów, a rozszerzone możliwości tworzenia i wysyłania wiadomości e-mail dają możliwość dostosowania wiadomości i czasu jej dostarczenia lub segmentacji grup odbiorców. Dodatkowo, wisienka na torcie – Treści Dynamiczne, który sprawia, że ​​każdy e-mail dopasowany jest indywidualnie do każdego odbiorcy. Jak wykorzystać wszystkie te funkcje?

 

Wysyłaj wiadomośc e-mail w najlepszym możliwym czasie

 

Duża część skuteczności e-maili polega na wysłaniu ich we właściwym momencie. SALESmanago śledzi aktywność twoich klientów, dzięki czemu możesz zobaczyć, w którym dniu i o której godzinie rosną szanse na otwarcie przez nich wysłanej przez ciebie wiadomości. Dashboard Email Marketingu przedstawia zagregowane informacje o godzinach i dniach, które dają największą szansę, że twoje e-maile nie zostaną przeoczone.

 
 

Powiedzmy, że poniedziałek od 15.00 do 17.00 i środa o 10.00 i 14.00 wyświetlają się na czerwono. Oznacza to, że w tym czasie kontakty najczęściej otwierały twoje poprzednie kampanie e-mailowe, więc prawdopodobieństwo, że zauważą i otworzą kolejne wiadomości jest wtedy największe. Dzięki tym informacjom, w ustawieniach wysyłania e-maili zaplanować możesz swoje wysyłki dzięki opcji „Data wysyłki”. W tym miejscu możesz ustawić konkretną datę i godzinę wysłania wiadomości, zgodnie z analizą aktywności.

 
 

Możesz również dostosować czas wysyłki indywidualnie do każdego monitorowanego kontaktu, biorąc pod uwagę poziomy jego aktywności, w tym również odwiedziny na stronie i transakcje.

 
 

Wybierz odpowiednich odbiorców dla swojej wiadomości

 

Dzięki segmentacji, która polega po prostu na zawężeniu grupy kontaktów, do których chcesz dotrzeć z konkretną wiadomością, możesz upewnić się, że twoje wiadomości osiągną lepsze wyniki – posegmentowane kampanie mailingowe notują prawie 15% wyższy OR niż te niesegmentowane.

 

Istnieją dwie drogi, którymi możesz się kierować, jeśli chodzi o wykorzystanie segmentacji do zarządzania kampanią, jedna nieco bardziej zaawansowana od drugiej. Pierwsza opcja to zdefiniowanie grupy docelowej na ekranie ustawień wysyłki kampanii.

 
 

Możesz zdefiniować odbiorców np. na podstawie tagów behawioralnych i transakcyjnych, danych kontaktowych (np. wieku), scoringu, predykcji na bazie mechanizmów AI, segmentów RFM, czy reakcji na mailingi wysłane wcześniej do danego kontaktu. Dzięki temu grupa twoich odbiorców jest bardziej szczegółowa, możesz uwzględnić lub wykluczyć kontakty, które pasują lub nie pasują do twojej kampanii marketingowej i oferty, które chcesz wysłać, targetując je z większymi szansami na sukces. Więcej informacji znajdziesz tutaj >>

 

Ten sposób wymaga przygotowania różnych kreacji wiadomości e-mail i kierowania każdej z nich do różnych grup klientów. Możesz mieć na przykład dwie różne kreacje, osobno dla mężczyzn i kobiet, i wybrać odpowiednią grupę tuż przed wysłaniem odpowiedniego wariantu kampanii.

 

Inną opcją wykorzystania segmentacji do personalizacji wiadomości e-mail, jest skorzystanie z naszego E-mail Designera, w którym możesz utworzyć jedną wiadomość z różnymi wariantami, wyświetlanymi różnym klientom, dzięki funkcji Treści Warunkowe. Pozwala ona na korzystanie z zaawansowanego targetowania treści, poprzez wykorzystanie specjalnych widżetów w szablonach e-maili, gdzie wybrać możesz różne warianty treści oraz zdefiniować komu (jakim segmentom) będą wyświetlane. Dzięki takiemu podejściu masz możliwość utworzenia pojedynczej kampanii e-mailowej, która będzie automatycznie personalizowana.

 
 

Spersonalizuj treść swoich e-maili

 

82% marketerów zauważyło wzrost wskaźnika OR w podczas kampanii ze spersonalizowanymi e-mailami, a marki, które personalizują ich treść, odnotowują 27% wyższy współczynnik CTOR. Możesz użyć danych kontaktowych, aby tworzyć e-maile odpowiednie dla konkretnego klienta. Dzięki zaciągnięciu indywidualnych danych z karty kontaktu do wiadomości e-mail, może ona zawierać treść dostosowaną do wybranych przez ciebie informacji i szczegółów. Możesz wykorzystać dane z karty kontaktu oraz dane dodatkowe, w których znajdziesz takie informacje jak imię, nazwisko, nazwa firmy, adres, miasto, rabat na produkt / usługę, identyfikator klienta i inne.

 

Podczas pisania wiadomości wstawić możesz w nią placeholder, w miejscu którego umieszczone zostaną dane z karty konkretnego kontaktu, np. imię kontaktu w nagłówku, jeśli placeholderem jest $name.p1 $ (np. „$Name.p1$!” pojawi się jako„ Jan!” w e-mailu Jana, ale„ Gabriela! ” w wiadomości wysłanej do Gabrieli).

 
 

Jeśli nie masz wszystkich informacji o konkretnym kontakcie w swojej bazie danych, na przykład brakuje ci nazwiska, to miejsce zostanie wypełnione alternatywnym tekstem, np. „Cześć!” Istnieje wiele sposobów personalizowania wiadomości za pomocą symboli zastępczych, takich jak konstrukcje warunkowe i zaawansowane opcje personalizacji. Więcej informacji znajdziesz tutaj >>

 

Jeśli chcesz chcesz pójść o krok dalej, odpowiedzią są treści dynamiczne, które dają możliwość najwyższego poziomu personalizacji. Wiadomości utworzone za pomocą Kreatora E-maili dynamicznych można personalizować, dostosowując rekomendacje dotyczące produktów do preferencji konkretnego klienta. Dzięki dopasowaniu oferty 1 do 1, wiadomości takie generują nawet o 500% wyższą konwersję niż wiadomości masowe z ofertami statycznymi.

 

Oznacza to, że możesz wysłać wiadomość z ramką produktu, prezentując klientowi coś, co już obejrzał i czym się zainteresował. Jeśli obejrzał niebieski dywan, możesz wysłać dynamiczną wiadomość e-mail, której zawartość to rekomendacja tego samego produktu. Więcej informacji znajdziesz tutaj >>

marketing automation

marketing automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]