Czy uda Ci się uratować przynajmniej kilka z ponad 69% opuszczonych koszyków w swoim sklepie?

 

Prowadzenie internetowej działalności B2C na wysoce konkurencyjnym rynku nie jest łatwym zadaniem. Jeśli klient napotka jakiekolwiek przeszkody podczas procesu zakupowego, najprawdopodobniej opuści stronę i zdecyduje się na zakup u konkurencji. Czy na pewno twoja strategia odzyskiwania  porzuconych koszyków jest wystarczająca?

 

Dlaczego klienci porzucają koszyki?

 

Dla branży ecommerce porzucone koszyki są największą przeszkodą we wzroście sprzedaży. Jest to sytuacja, kiedy klienci dodają produkty do koszyka, ale decydują się opuścić witrynę bez sfinalizowania zakupu. Ostatnie badania Instytutu Baymarda skupiły sie na analizie głównych powodów dlaczego klienci porzucają koszyki. 58,6% respondentów “po prostu przeglądało/nie było gotowych na zakup” i te zdarzenia są niestety nieuniknione, jednak inne wymienione powody są w stanie być wyeliminowane po odpowiedniej optymalizacji witryny. Jako główną przeszkodę (50%) użytkownicy wybierają zbyt wysokie dodatkowe koszty (m.in koszty wysyłki, podatki, czy inne opłaty), inne to: strona wymaga utworzenia konta (28%), zbyt długa/skomplikowana droga zakupowa (21%), problemy z wyświetlaniem zaktualizowanej końcowej sumy (18%), powolny proces dostawy (18%), nieufność do kart kredytowych (17%), błędy na stronie internetowej (12%) lub niezadowalającą polityką zwrotów (10%).

 

Jak temu zapobiec?

 

Jako właściciel strony możesz zająć się każdym z wyżej wymienionych powodów opuszczania koszyków, wdrażając odpowiednie zmiany w sklepie. Te małe zmiany sprawią, że zwiększy się zadowolenie klientów i nie znajdą żadnych usprawiedliwień by nie dokonać zakupu. Przykładowo istnieją różne optymalizacji końcowej fazy sprzedażowej. Po pierwsze, możesz zaoferować bezpłatną wysyłkę dla zamówień o cenie powyżej X pln – to ogromna różnica psychologiczna, gdy przed twoimi klientami pojawia się taka możliwość. Co więcej, oferowanie różnych sposobów płatności ograniczy prawdopodobnie pojawiające się wątpliwości. Dodanie odpowiedniego wezwania do działania (CTA) na stronie koszyka, wyeliminuje wszelkie możliwe nieporozumienia – zamiast prostego “Kontynuuj”, przetestuj inne, bardziej “dynamiczne” czasowniki i zaprojektuj je w jak najbardziej reprezentatywny sposób. Uproszczenie procesu realizacji transakcji poprzez wyeliminowanie ewentualnych niespodzianek może nadal mieć ogromny wpływ na liczbę osób, które porzucają koszyk – utwórz przejrzystą drogę zakupową, w której klient nie zostanie zaskoczony żadnymi dodatkowymi kosztami, szczególnie związanymi z wysyłką. Czy zdajesz sobie sprawę, że przy zakupach ecommerce, współczynniki konwersji spadają o 7% przez każdą sekundę opóźnienia w ładowaniu strony? Przeanalizuj wszystkie możliwe trudności techniczne, które mogą spowalniać proces jej ładowania i napraw je jak najszybciej. 

 

Zautomatyzuj proces odzyskiwania porzuconych koszyków

 

Jeśli zmiany, które wprowadziłeś w swoim sklepie nie przyniosły właściwych rezultatów, nie trać nadziei. Istnieją różne sposoby zautomatyzowania komunikacji z klientem, który chce opuścić sklep lub już go opuścił bez finalizacji zakupu. Skonfiguruj zautomatyzowane kampanie, które:

  • pokażą okno live chat, w którym oferowana będzie pomoc klinetom, którzy spędzają zbyt długi czas “przy kasie”
  • wyświetą popup, okienko zamiaru wyjścia ze strony zawierające informację o promocji bezpłatnej wysyłce w określonym czasie lub rabacie, jeśli użytkownik chce zamknąc przeglądarkę
  • wysyłaja dynamiczne wiadomości e-mail zawierające produkty pozostawione w koszyku i wykorzystują również inne, aby klient wrócił na stronę i dokończył zakup
  • retargetują klientów za pomoca reklam na Facebooku informujące o niedokończonym zakupie

Matylda Konstanty
Marketing Automation Strategy Manager

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]