Zrozumienie, co tak naprawdę wpływa na sprzedaż w sklepach internetowych oraz co zwiększa dochód, jest jak odnalezienie świętego Graala światowego marketingu eCommerce. To właśnie powód, dla którego SALESmanago, po intensywnych dyskusjach z Radą Doradczą Klientów, czyli grupą reprezentantów kluczowych klientów, głównie większych europejskich firm eCommerce oraz B2C, przedstawia zupełnie nowe analityczne funkcjonalności. Pomagają one zrozumieć rzeczywisty przebieg procesu marketingowego, jak również odkryć jaką rolę pełnią zautomatyzowane działania prowadzone przez SALESmanago w podnoszeniu dochodu. Również łatwa konfiguracja ponad 30 dostępnych widżetów, pozwala na całościową analizę twojego biznesu.
Analityka ścieżek konwersji zastąpiona analityką Cross Channel Attribution
Prawdopodobnie większość marketerów, patrząc na najpopularniejsze ścieżki konwersji, próbuje zrozumieć, w jaki sposób klienci dokonują zakupu. Ale czy to naprawdę pomaga dobrze ułożyć twoją kampanię marketingową? Czy wierzysz, że patrząc na prawie nieskończoną liczbę ścieżek konwersji, możesz wyciągnąć jakieś ogólne wnioski i zrozumieć dany mechanizm działania?
W tej kwestii SALESmanago oferuje kompleksową analizę działań prowadzących do kupna, poprzez monitorowanie wszystkich zachowań klientów poprzedzających zakup. Nazwaliśmy to Analityką Cross Channel Revenue Attribution i to podejście pozwala zrozumieć, co wpływa na rozpoczęcie procesu zakupu, na sam proces podejmowania decyzji oraz na sposób, w jaki finalizowana jest transakcja. Dzięki temu można przeanalizować nawet do 25 interakcji podjętych tuż przed zakupem.
Czego dotychczas nauczyliśmy się o globalnej analityce danych na temat klientów? Tego, że większość procesów sprzedaży zaczyna się od interakcji wytworzonej przez SALESmanago (tak, sprawdzamy, kiedy i jaką ofertę proponować konkretnemu klientowi).
Poznanie ROI dzięki wdrożeniu automatyzacji marketingu
Przywiązaliśmy szczególną uwagę do tego, by w końcu odpowiedzieć na częste pytania klientów, dotyczące efektów implementacji SALESmanago. Niektóre widżety pomogą dokładnie zrozumieć, które kanały, wspierane przez naszą platformę, dostarczają większości dochodu w bezpośredni sposób (ostatnie kliknięcie), ale także pokazują jak SALESmanago wpływa na proces zakupu.
Przegląd nowej analityki eCommerce w SALESmanago
CROSS CHANNEL REVENUE ATTRIBUTION – umożliwia precyzyjną analitykę interakcji, które miały miejsce tuż przed zakupem – stąd możesz dowiedzieć się, kiedy i którymi kanałami twój klient kupił produkty. Jesteś również w stanie zrozumieć, jaki jest wpływ każdego z tych kanałów na różne fazy w procesie sprzedaży.
ANALITYKA ŹRÓDEŁ DOCHODU – pokazuje dochód ze wszystkich źródeł – możesz zobaczyć, jaka jest całkowita sprzedaż generowana ze wszystkich twoich kampanii on-line. Dzięki temu, możesz lepiej zarządzać budżetem marketingowym i zoptymalizować ROMI.
DOCHÓD GENEROWANY Z POMOCĄ SALESmanago – szczegółowa analiza twojego dochodu – możesz dowiedzieć się, jak kampanie prowadzone z pomocą SALESmanago podnoszą twój dochód.
NAJLEPSZE ŚCIEŻKI KONWERSJI – sprawdzenie analityki ścieżek konwersji pokaże, z których źródeł klienci wchodzą na twoją stronę i kupują produkty.
ZAAWANSOWANA ANALITYKA PRODUKTU – obserwuj bestsellery – już zawsze będziesz widzieć, które produkty, kategorie, marki i producenci są tymi najpopularniejszymi wśród twoich klientów. Mając tę wiedzę, możesz przygotować dla nich lepsze rekomendacje.
Więcej informacji o nowej funkcjonalności w SALESmanago:
http://pomoc.salesmanago.pl/analityka-revenue-attribution-i-analityka-produktu/