Co nowego w e-mail marketingu?

Klasyczny e-mail marketing już dawno przestał być efektywny. Przepełnione skrzynki odbiorcze, nowe sposoby filtrowania, surowsze normy wysyłki. Dobry e-mail marketing to złożona sprawa, której  normy i założenia są coraz bardziej brutalne dla przeciętnego marketera. Wcześniej to e-mail był głównym źródłem informacji o bieżących wydarzeniach na świecie. Teraz prym wiedzie Facebook i Twitter. E-mail był również sposobem na przesyłanie plików i dokumentów – teraz mamy Dropbox’a.

 

 

Ponad 100 miliardów wiadomości o charakterze marketingowym jest wysyłanych każdego dnia na całym świecie.  W pierwotnym założeniu e-mail miał służyć szybkiej komunikacji  między konkretnymi użytkownikami. Jednak marketerzy widząc szerokie zastosowanie i potencjał maili, zaczęli wykorzystywać ten kanał do szerzenia treści o charakterze ściśle komercyjnym. Niestety, prawda jest taka, że te dzisiejsze sto miliardów maili nie różni się jakoś szczególnie od wczorajszych stu miliardów. Albo od tych stu miliardów sprzed roku… Jednak głównym problemem dzisiejszych czasów nie jest sam e-mail jako taki, problemem jest fakt, że my jako konsumenci zmieniliśmy się. Dlatego dużym wyzwaniem jest powrót do korzeni i pierwotnego zastosowania maili, uwzględniając metody personalizacji, na które pozwala wykorzystanie odpowiedniego systemu Mark

 

 

eting Automation.

Poniżej trzy kwestie, które uległy zmianie:

 

1. Około 51% e-maili jest otwieranych z rozpędu, niemal automatycznie.

Coraz popularniejsze stały się urządzenia mobilne, za pośrednictwem których pocztę odbiera coraz to więcej użytkowników. Powstało już wiele artykułów o tym,  jak odpowiednio dopasowywać szablony e-maili, czy czcionki konkretnie pod urządzenia mobilne. Jednak co ze strategią tworzenia wiadomości mailowych zaadaptowanych pod urządzenia, z których korzystamy w biegu, często podczas porannej prasówki w tramwaju, czy w przerwie obiadowej?  Wiemy na przykład, że ludzie, którzy otwierają wiadomości e-mail na swoich telefonach, czy tabletach są o wiele bardziej zorientowani na działanie niż osoby korzystające stacjonarnie z komputerów. W odpowiedzi na takie sytuacje, pojawiły się rozwiązania polegające na zmianie treści strony docelowej w oparciu o rozpoznanie urządzenia, z którego korzysta konkretny użytkownika.

2. Personalizacja ponad wszystko.

Tak naprawdę z personalizacją możemy spotkać się już niemal na każdym kroku. Począwszy od specjalnie dopasowywanych rekomendacji filmów, przez polecane restauracje, a kończąc na wiadomościach e-mail. Pierwszą próbą spersonalizowania wiadomości e-mailowych było użycie bazy danych kontaktów do zaadresowania wiadomości używając imienia danej osoby. Był to duży krok naprzód, ale jednocześnie bardzo podatny na błędy. I, prawdę mówiąc, był to jednak bardziej sprytny trick, niżeli rzeczywista innowacja. Aby jak najlepiej zrozumieć potrzeby danego użytkownika powinniśmy zbierać i interpretować informacje zaczerpnięte z wielu źródeł . Integracja wszystkich kanałów – tych marketingowych i tych sprzedażowych pozwoli na całościowy ogląd sytuacji, kiedy śledzimy działania danego użytkownika i przeprowadzamy go przez wszystkie fazy lejka sprzedażowego. W połączeniu z dobrą strategią personalizacji dotrzesz do naprawdę użytecznych informacji z marketingowego punktu widzenia, a co za tym idzie, będziesz w stanie dostosować swoje komunikaty bezpośrednio do każdego odbiorcy.

3. Szum informacyjny a przemycanie innowacji

Wprowadzanie innowacji nie jest proste w sytuacji, gdy nasze wiadomości wpadają razem z cała masą innych do wydzielonych podfolderów, do których nikt nie zagląda. Zatem pierwszym krokiem niech będzie upewnienie się, że tytuł wiadomości przyciągnie wzrok odbiorcy, zaintryguje go lub zdziwi. Oprócz tego, warto wczuć się w sytuację odbiorcy naszych treści, tego co skłania go do filtrowania nowych wiadomości – nagłówki maili brzmią jak spam, są niedostosowane do zainteresowań, nie wnoszą nic nowego? W jaki sposób wykorzystać mentalność konsumenta? Google uważa, że ludzie przeglądający treści w sieci zachowują się całkiem podobnie do tych, którzy zaglądają do środka przez wystawy sklepowe. W ten właśnie sposób zaczęto eksperymentować odnośnie wyświetlanych treści na wzór Pinterest’u – formie tablic do przeglądania poszczególnych elementów. W jaki sposób wykorzystać tego typu wiedzę? Przede wszystkim, zacznij od zrobienia research’u  – dowiedz się jaki jest idealny czas na wysyłkę wiadomości mailowych do konkretnych odbiorców. W tym momencie naprzeciw wychodzą systemy klasy Marketing Automation.

Dlaczego Marketing Automation?

Nowoczesny system do automatyzacji marketingu pozwoli zbierać szczegółowe informacje o konkretnych odbiorcach. Te z kolei mogą dać nam obraz o tym, kiedy dany kontakt jest najbardziej aktywny (zarówno jeśli chodzi o dzień tygodnia, jak i porę dnia). Mając tego typu dane, jesteśmy w stanie wysłać mu dopasowaną treściowo informację w czasie, kiedy prawdopodobieństwo, że się nią zainteresuje będzie najwyższe. Po wysłaniu mailingu w oparciu o powyższe dane, będziemy mogli w prosty sposób mierzyć konwersję na podstawie ilości kliknięć w maile oraz ilości przekierowań na konkretne adresy stron. Z kolei te dane posłużą w szerszej perspektywie do budowania konkretnej strategii komunikowania się z klientami. Według badań HubSpot’a  ( State of Inbound Marketing Report 2014) około 80% marketerów uznało, że e-mail stał się  jednym z ważniejszych źródeł pozyskiwania nowych lead’ów w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.

Podsumowanie

Kanały komunikacji ewoluowały, ponieważ sposoby ich użycia ciągle się zmieniały. Jedna metoda wymaga używania kolejnej. E-mail jaki znamy nie jest, jak mogłoby się pozornie wydawać, w stagnacji. Raczej sposób wykorzystywania tego narzędzia przestał być tak efektywny jak kiedyś. Aby jednak rozbudzić potencjał tego narzędzia potrzebujemy na nowo przyjrzeć się możliwościom, jakie daje, przy jednoczesnym zrozumieniu zmieniających się zachowań i nawyków subskrybentów.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]