Co mała i średnia firma musi wiedzieć na temat Automatyzacji Marketingu?


Małe i średnie firmy, cechujące się bardzo wysoką dymamiką pracy, muszą ciągle starać się, by zwiększać skuteczność i wydajność swoich działań. Wszystko to, ma na celu pozostawienie konkurencji daleko w tyle. Odpowiedzią na pytanie jak to zrobić, jest Automatyzacja Marketingu.

W ramach Automatyzacji Marketingu stosowane są narzędzia weryfikacji danych, segmentacji rynku oraz zarządzania kampaniami. Ich celem jest wykonywanie wnikliwych analiz marketingowych, dzięki którym można stwierdzić, którzy klienci są tak naprawdę zainteresowani ofertą. Następnie system dokonuje segmentacji klientów w zależności od rodzaju zainteresowań czy na podstawie geotagowania i kieruje do poszczególnych grup automatyczne akcje marketingowe.

Idea automatyzacji marketingu polega na tym, by przełożyć informacje o klientach, na zrozumiałą, konkretną wiedzę, dzięki czemu firma może szybko reagować na zmieniające się potrzeby i preferencje klientów, a przez co wykorzystywać pojawiające się szanse. Jakie korzyści czerpiemy z takiego systemu?

Identyfikacja osób pojawiających się na stronie www (wizyty nie anonimowe), oraz rozpoznawanie IP i firmy z której dokonywana jest wizyta przy wizytach anonimowych. Każdorazowe wejście obecnego lub potencjalnego klienta na stronę internetową zostanie zarejestrowane. Przez to, że mamy takie informacje kto odwiedza naszą witrynę, możemy wydzielić segment klientów zainteresowanych naszą ofertą i tylko do nich kierować specjalne zapytania.

Inteligentne funkcje tworzenia list i segmentacji pozwalają na dotarcie do potencjalnych i utrzymanie obecnych klientów. w oparciu o zachowanie klienta na naszej stronie, informację o źródłach wejść i zainteresowaniu. Skuteczność takich kampanii jest zdecydowanie wyższa w porównaniu do firm nie stosujących takich narzędzi.
Całościowe spojrzenie na informacje zgromadzone o klientach, o ich preferencjach, historiach zakupu, to kolejny plus przychodzący ze stosowania Automatyzacji Marketingu. Pozwala to na  przewidzenie przyszłych potrzeb klienta oraz na wzmocnieniu jego więzi z firmą. System gromadzi informacje o zainteresowaniu naszą ofertą, ile czasu potencjalny klient spędzał na poszczególnych częściach naszej witryny oraz jakie były źródła wejść na stronę. Wszystkie powyższe dane przyczyniają się do rzetelniejszego budowania profilu klienta.
Skuteczniejsze zarządzanie kampaniami– System automatycznie i we właściwym momencie wysyła behawioralne dopasowane oferty
Scoring potencjalnych klientów – System Marketing Automation buduje ciągły ranking klientów w oparciu o ich aktywność na naszej stronie i udostępnia te informacje działom marketingu i sprzedawcom aby ich działania koncentrowały się na najlepszych szansach biznesowych.
Automatyzacja akcji marketingowych – do poszczególnych segmentów, system  kieruje automatyczne dopasowane oferty marketingowe. Reguły automatyzacji i segmentacji definiuje użytkownik samodzielnie w systemie.
Funkcje raportowania i analizowania pozwalają na ocenę wydajności działań związanych z komunikacją bezpośrednią typu direct mail czy e-mail. Dzięki temu dział marketingu może skupić się na wykorzystaniu najbardziej efektywnych kanałów komunikacji. Uzyskane informacje pozwalają również na szybkie dojście do tego jakie cykle działań marketingowych i jaki mix działań jest najskuteczniejszy sprzedażowo.

Wdrożenie takiego systemu, wiąże się przynajmniej na początku z koniecznością pomocy specjalistów, którzy dystrybuują wiedzę wewnątrz firmy, szkolą z zakresu wewnętrznych instrukcji użytkowania systemu czy nadzorują poprawność jego użytkowania. Po przejściu takich szkoleń większość pracy analitycznej mogą wykonywać już sami pracownicy czy zarząd danej firmy.

Mimo konieczności zdobycia nowej wiedzy na temat systemu, funkcjonalności umożliwiają nowe spojrzenie na działania marketingowe oraz pozwalają na uzyskanie większego zwrotu z inwestycji w narzędzia marketingowe i marketing.

http://marketing-automation.pl/wp-content/uploads/facet.png

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]