Closed loop marketing, czyli jak w prosty sposób zwiększyć sprzedaż

Prosta, jednakże mało znana idea CLM, jako jedna z pierwszych pozwala rozwiązać dylemat J. Wanamaker’a: „Połowa pieniędzy, które wydaję na reklamę jest marnowana, tylko problem jest w tym, że nie wiem, która połowa”. Paradoksalnie pomimo łatwo dostępnej technologii nadal niewielka część specjalistów ds. Marketingu korzysta z CLM. Cała sztuka leży w połączeniu każdego działania marketingowego z pozyskanym klientem.

Closed Loop Marketing, można przetłumaczyć jako Marketing zamkniętej pętli. Pod pojęciem pętli rozumiemy połączenie działań marketingowych, sprzedażowych i reakcji klienta w jeden ciąg zdarzeń. Zaczyna się on w momencie odwiedzin potencjalnego klienta na stronie internetowej, a kończy zawarciem transakcji. Głównym celem tej strategii jest zoptymalizowanie działań marketingowych i sprzedażowych, dzięki wiedzy płynącej z interakcji z klientem.

Żeby zamknąć pętlę potrzebujemy jednego ogniwa, które spoi cały proces. W tym celu najłatwiej jest użyć strony internetowej firmy. Dzięki niej rozpoznamy kolejno:

  • moment pojawienia się klienta na stronie WWW;
  • przeglądanie treści;
  • moment konwersji na lead;
  • moment konwersji w klienta.

Każdy z powyższych etapów służy zgromadzeniu odpowiedniej wiedzy o naszych klientach, która posłuży do ciągłego doskonalenia całego procesu.

Moment pojawienia się klienta na stronie WWW, to etap rozpoczynający cały cykl. Na tym etapie potencjalny klient pobiera ciasteczko i rozpoczynamy monitorowanie jego zachowania. Najważniejszym dla nas jest rozpoznanie źródła wejścia na naszą stronę WWW. Dzięki temu dowiemy się, które działania generują najbardziej wartościowe wejścia na stronę.

Monitorowanie przeglądanych treści, to kolejny ważny dla krok dla całego procesu. Jeśli zbadaliśmy w jaki sposób zachęcamy potencjalnych klientów do wejścia na stronę i jakie źródło generuje najbardziej wartościowy ruch, wówczas następną potrzebną informacją jest sposób zachowania klientów odwiedzających stronę. Musimy dowiedzieć się jakie przeglądają zakładki i w jakiej kolejności. Cała zebrana do tej pory wiedza pozwoli określić idealną ścieżkę, którą musi podążać każdy kontakt, aby maksymalnie przyspieszyć proces konwersji do lead’a lub nawet klienta.

Moment konwersji odwiedzającego na lead’a, to jeden z najtrudniejszych etapów całego procesu. Ponieważ ten moment najczęściej oznacza wypełnienie formularza, to musimy mieć możliwość połączenia danych z poprzednich kroków z konkretnym wpisem do formularza. Jeśli zaniedbamy ten krok otrzymamy dwa zupełnie nie powiązane zbiory danych. Jeden z informacjami o
odwiedzinach anonimowych oraz drugi z danymi kontaktowymi do konkretnych leadów.

Ostatni etap cyklu to konwersja z leadu w klienta. W momencie, w którym lead staje się klientem zbieramy ostatnie dane i przechodzimy do ich analizy oraz dalszego wykorzystania. Dowiadujemy się wówczas jaki komunikat, oferta i pobrany materiał sprawił, że dany kontakt podjął decyzję zakupową.

Jeśli wszystkie poprzednie kroki wykonaliśmy prawidłowo to:

  • wiemy, który z odwiedzających stał się lead’em, a następnie klientem;
  • wiemy skąd do nas trafił, czym się interesował i jakich akcji dokonywał;
  • określamy, które nasze działania dały nam najwięcej klientów.

Uzbrojeni w tą wiedzę optymalizujemy wszystkie działania, tak aby cały cykl przebiegał szybciej i doprowadzał więcej klientów.

Podsumowując, dzięki strategii Zamkniętej Pętli Marketingowej otrzymujemy pełny wgląd w cały proces sprzedażowy w firmie. Wiemy, co kieruje poczynaniami naszych potencjalnych klientów i lepiej rozumiemy cały proces. Natomiast pełne poznanie potencjalnego klienta pozwala na precyzyjne zdefiniowanie grupy odbiorców i metod działań marketingowych. Nareszcie możemy się upewnić, że nie marnujemy żadnej złotówki z marketingowego budżetu.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]