Chat boty i ich znaczenie w strategii marketingu cyfrowego

Cyfrowe paradygmaty szybko przeniosły się z dotychczas wiodących na rynku procesów SEO, na nabierające nagłej popularności media społecznościowe. W nadchodzących latach chat boty, stanowiące szybki i efektywny kanał komunikacyjny, najprawdopodobniej zajmą czołowe miejsce wśród podstawowych narzędzi zwiększających ROI firm.

Zbliżając się powoli do początku nowej dekady (być może szybciej, niż zdajemy sobie sprawę, biorąc pod uwagę świat marketingu jako nasz punkt odniesienia), jeden temat zdaje się nieustannie przewijać przez głowy osób zajmujących się marketingiem cyfrowym. Temat, który reprezentuje nową falę trendów cyfrowych, gdzie szybka konsumpcja informacji ma najwyższy priorytet – mowa tu o chat botach.
 
 
Czym jest chat bot?

Chat bot to oparty na skrypcie lub sztucznej inteligencji automatyczny program komputerowy, przeznaczony do symulacji konwersacji tekstowej za pomocą naturalnego języka stosowanego.

Pomyśl o nim jako o swoim osobistym asystencie, który nie tylko będzie w stanie dokładnie śledzić zainteresowania klienta i historię zakupów, ale także dostosuje się do jego nieustannie zmieniających się potrzeb oraz szybko i naturalnie zareaguje na nie.
Jego kolejną oczywistą przewagą jest to, że nie musisz wypłacać mu nadgodzin, dzięki czemu inwestycja w niego na pewno Ci się opłaci.

Poczyniliśmy ogromny postęp odkąd Eliza, pierwszy działający bot, została opracowana w MIT w 1966 roku. Chociaż początkowo jej celem było pokazanie różnic między interakcjami człowieka a maszyny, w rzeczywistości położyła podwaliny pod technologię, która obecnie, ponad pół wieku później, staje się istotną częścią komunikacji między klientami a przedsiębiorstwami.
 
 
Czy potrzebuję chat bota?

Tak, a jeżeli nie jest to jeszcze oczywiste, to poznaj kilka zalet jego posiadania.

 
Nadążaj za gorącymi tematami i konwersjami

Media społecznościowe stanowią ponad połowę interakcji i zaangażowania klienta w konkretną markę. World Data Lab przewiduje, że wkrótce siła nabywcza Millenialsów przewyższy moc pokolenia X. W wyniku tego, że Facebook stale redukuje zasięg organiczny, a większość użytkowników Messengera korzysta z urządzeń mobilnych, wydaje się logiczne, aby w ramach strategii marketingowej zintegrować Messenger Chat Bota – zwłaszcza biorąc pod uwagę ciągłe wysiłki Facebooka zmierzające do zmniejszenia docieralności organicznych postów. Ponadto, dzięki uruchomieniu funkcji “checkout” na Instagramie – ulubionej aplikacji pokolenia Z – nie zdziwimy się, jeśli Facebook położy jeszcze większy nacisk na swojego “młodszego brata”.

 
Dostarczaj informacje i uzyskuj do nich dostęp szybciej

Niezależnie od tego, czy masz na celu skrócenie czasu oczekiwania klienta, uzyskanie dostępu do jego wcześniejszych zakupów i danych behawioralnych, zaoferowanie mu rekomendacji produktów w czasie rzeczywistym, czy nawet sprawdzenie produktów porzuconych w koszyku poprzez wewnętrzną synchronizację z oprogramowaniem do automatyzacji marketingu, chat bot zapewni Ci skuteczny kanał komunikacji. Co więcej, przeciętny klient nie chce angażować się w długą rozmowę, więc przejście od razu meritum będzie działać na Twoją korzyść.

 
Oszczędzaj zasoby ludzkie

Ponieważ nie ma potrzeby posiadania “żywego” konsultanta, pracodawcy mogą zamiast tego skupić się na innych zadaniach, co wpłynie na poprawę ogólnej wydajności. Ponadto jednocześnie zmniejszysz wydatki oraz będziesz w stanie zagwarantować całodobową obsługę klienta w środowisku wielojęzycznym (nasz produkt posługuje się nawet 20 różnymi językami – powodzenia w znalezieniu konsultanta z tymi umiejętnościami).

 
Czatowanie i budowanie marki

Klienci coraz chętniej kontaktują się z markami w sposób nieformalny, zwłaszcza poprzez media społecznościowe. Oferując im kanał szybkiej komunikacji, który spełnia ich potrzeby, wykorzystujesz potężne narzędzie do stworzenia wspaniałego pierwszego (i każdego kolejnego) wrażenia dla Twojej firmy.

 
Zbuduj większą bazę danych

Spójrzmy prawdzie w oczy, maszynie rzadziej zdarza się powiedzieć coś nie tak (no chyba, że mowa o Tay.ai Microsoftu). Poprzez odpowiednie zajęcie się problemami i zapytaniami klientów, dzięki generacji leadów prawdopodobnie zdobędziesz nowy kontakt, gotowy do dołączenia się do chatu w dowolnym momencie rozmowy.
 
 
Podsumowując

Chat boty są wynikiem połączenia sił potężnych platform sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i Deep Learningu, które wspólnie tworzą rozwiązanie dające przedsiębiorstwom każdej wielkości nieskończony potencjał. Narzędzie to jest w stanie dostosować się do potrzeb każdej branży, oferując skuteczne i aktualne rozwiązania Twoim potencjalnym i obecnym klientom.

Jeśli poważnie podchodzisz do współczynników konwersji i chcesz wskoczyć do branży, która według McKinsey w najbliższych latach może potencjalnie osiągnąć wartość 1,4 biliona dolarów, odwiedź na stronę salesmanago.com i odkryj więcej.


Andres Trigo
Content Manager

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]