Już za dwa tygodnie w stolicy województwa pomorskiego odbędzie się piąte z kolei certyfikowane szkolenie SALESmanago Marketing Automation Specialist. Do tej pory wyszkoliliśmy już ponad 50 specjalistów, którzy posiadają nasz certyfikat. 25 września po szkoleniu w Gdańsku owo grono się powiększy, a kolejni specjaliści poszerzą swoją wiedzę na temat zaawansowanych możliwości systemu i wykorzystania ich w praktyce.
Marketing ciągle ewoluuje
Marketing jako dziedzina wiedzy podlega nieustannym zmianom i przeobrażeniom. Mało kto wie, że pierwsza definicja marketingu powstała już w latach czterdziestych ubiegłego stulecia i traktowała marketing jako prowadzenie standardowej działalności gospodarczej, sprowadzającej się do przepływu towarów oraz usług od producenta do konsumenta. Dziś marketing to przede wszystkim cenna wiedza oraz świadomość, że to nie tylko handel, ale przede wszystkim dbałość o całościowe relacje z klientem i podstawa prowadzenia biznesu. Nowe technologie wymuszają na nas ciągłe kształcenie się i śledzenie najnowszych trendów. Rozwiązania, które były aktualne jeszcze kilka miesięcy temu, dziś są przestarzałe i nieprzydatne. Dlatego tak ważne jest bycie na bieżąco, interesowanie się zmianami.
Indywidualnie dopasowana treść
Ewolucja w obrębie marketingu zmierza w kierunku ciągłego dopasowywania komunikacji do indywidualnych potrzeb klienta. Aby było to jednak możliwe, potrzebujemy danych, najlepiej maksymalnie sprecyzowanych – niezależnie, czy rozpatrujemy tworzenie treści (Content Marketing), monitorowaniu sieci i obecności tam, gdzie szuka nas potencjalny odbiorca (Inbound Marketing), czy kreowaniu komunikatów w oparciu o profile behawioralne klientów (jak chociażby w przypadku remarketigu RTB). Oczywiście najlepiej, kiedy działania te odbywają się automatycznie i w czasie rzeczywistym lub do niego zbliżonym.
Marketing Automation niezbędnym narzędziem
Obsługiwanie informacji typu Fast Data oraz Big Data wymaga złożonych systemów i rozbudowanych umiejętności analitycznych. W tym miejscu pojawia się potrzeba wdrożenia do strategii marketingowej specjalistycznego softu służącego do obróbki Fast Data, przy jednoczesnym zautomatyzowanym kreowaniu spersonalizowanej komunikacji marketingowej. Najlepszym narzędziem dla nowoczesnego marketera, który chce realizować powyższe cele wielopoziomowo i wielopłaszczyznowo odpowiednim rozwiązaniem będzie wykorzystanie stworzonego w tym celu systemu klasy Marketing Automation.
Specjaliści Marketing Automation poszukiwani na rynku pracy
O tym jak cenne na obecnym rynku pracy okazuje się posiadanie powyższych umiejętności, najlepiej świadczą ogłoszenia o pracę w sektorze sprzedaży, marketingu, czy wśrod tych, które choć odrobinę łączą się z działalnością w sieci. Jest to coraz częsciej wymóg podstawowy na wyższe, managerskie stanowiska, gdzie bez szczegółowej wiedzy z zakresu automatyzacji marketingu rektuterzy nie zaproszą nawet na pierszy etap rozmów o pracę. To naturalna konsekwencja rozwoju systemów do automatyzacji marketingu, z których korzysta już około 80% rynku. Jednak bez praktycznej wiedzy, znajomość teorii nie jest wystarczajaca do efektywnego wdrażania w życie procesów automatyzacji. Kluczowe będzie umiejętne korzystanie z narzędzi i ich tajników, aby maksymalnie wykorzystać ogrom możliwości, jakie dają.
Praktyczna wiedza od doświadczonych specjalistów
Nasi specjaliści – Aleksander Skałka i Marek Broda, którzy mają bogate doświadczenie we wdrażaniu systemu SALESmanago w firmach o różnym rodzaju działalności, począwszy od klasycznego modelu B2B, B2C, a na eCommerce kończąc, poprowadzą szkolenie, przedstawiając od praktycznej strony cały wachlarz możliwości, jakim SALESmanago dysponuje. Po całodniowych warsztatach, kończących się wydawanym certyfikatem, uczestnicy będą posiadali wiedzę niezbędną do pracy w sektorach powiązanych z automatyzacją marketingu.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się o możliwościach, jakie daje SALESmanago i automatyzacja marketingu, zostając przy tym jednym z kilkudziesięciu specjalistów na świecie – zapisz się na najbliższe warsztaty, które odbędą się 25 września w Gdańsku.