Mógłbyś zastanawiać się co Archimedes, Albert Einstein czy Stephen Hawking mają wspólnego z Marketing Automation. W jaki sposób ich życie czy dokonania wpłynęły na świat sprzedaży i marketingu. Uważamy, że nauka to najcenniejsze narzędzie, które zawładnęło każdym obszarem ludzkiego życia. Daj nam 5 minut, a my postaramy się przedstawić Ci, jakie odniesienie znajduje to w marketingu.
-
”Inteligencja to zdolność adaptacji do zmian” – Stephen Hawking
Marketing to biznes, w którym nie ma miejsca na przestój. To obszar wymagający ciągłych zmian i adaptacji do coraz to nowszych czynników. W świecie, w którym jeszcze 50 lat temu myśl o posiadaniu własnego komputera pozostawała dla przeciętnego śmiertelnika jedynie w sferze marzeń, nie możesz trzymać się na sztywno utartych strategii, spodziewając się jednocześnie zaskakujących rezultatów. Podążaj za trendami, obserwuj tendencje i dostosowuj swoje działania do zmiennego środowiska. SALESmanago stosując się do tej rady, dało szansę technikom AI (Artificial Intelligence – Sztucznej Inteligencji), poszerzyło zakres komunikacji, gdy e-mail marketing przestał być wystarczającym narzędziem i codziennie uważnie wsłuchuje się w potrzeby swoich klientów.
-
“Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić – to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz.” – Albert Einstein
Internet zasypany jest atrakcyjnymi nagłówkami, clickbait’owymi tytułami i grafikami mieniącymi się od kolorów. Użytkownicy przyzwyczaili się już, że wszystko podane jest im na tacy, a oni nie muszą silić się na głębsze przemyślenia. Używaj więc prostego języka, komunikując się z odbiorcą, jednocześnie nie rezygnując z pierwotnego przekazu. Bądź ekspertem w swojej dziedzinie i przekazuj swą wiedzę w prosty, acz efektywny sposób.
-
„Ludzkość zawsze czerpała wiedzę z przeszłości. Z przyszłości wszakże się nie da!” – Archimedes
Nie mogliśmy nie uwzględnić w tym zestawienia Archimedesa (w końcu obchodzimy dziś Dzień liczby Pi). Analityki są cennym źródłem informacji i świetnym sposobem na radzenie sobie z problemami natury marketingowej. Ale czemu ograniczać się tylko do analizy aktualnych poczynań? Spójrz wstecz i odszukaj źródła twoich problemów z przeszłości. Wyciągnij wnioski i zastosuj je do budowania coraz lepszych strategii. Analizuj przeróżne czynniki od częstości zakupu do zmian aktywności kontaktu w sieci. Na tej podstawie automatycznie dostosuj wysokość rabatu do profilu klienta czy wyświetl inteligentne, dynamiczne rekomendacje produktowe na stronie i w newsletterze.
-
“Stojący w porcie statek jest bezpieczny, ale statków nie buduje się po to aby stały w portach.” – Grace Hopper
Podejmij ryzyko i spróbuj czegoś nowego. Jeżeli nigdy nie poznałeś potencjału beaconów, może czas dać im szansę? Nigdy nie korzystałeś z powiadomień Web Push? Przekonaj się na własnej skórze czy rzeczywiście zasłużyły na swoje 5 minut w świecie marketingu.
I pamiętaj, „Niech Twój marketing będzie tak przydatny, że ludzie będą chcieli za niego płacić”.