Case study: Kampania, która przyniosła firmie 388% więcej potencjalnych klientów

W przypadku firmy InsideOut tak dobre rezultaty przyniosło wdrożenie prostej strategii opierającej się na 4 krokach. Kampania mająca na celu pozyskanie nowych potencjalnych klientów opierała się o content marketing. Jednakże w tym wypadku połączono klasyczny content marketing z Marketing Automation. Dzięki temu firmie udało się dostarczać treści wysokiej jakości do odpowiednich osób, w odpowiednim czasie i za pomocą najlepszego kanału.

Strategia content marketingu bazuje na udostępnianiu treści. Obecnie mamy do czynienia z dużo mniej cierpliwym odbiorcą. W  związku z tym samo udostępnianie treści nie wystarcza. Potencjalni klienci wymagają od nas, abyśmy dostarczali im tego czego potrzebują i wtedy kiedy potrzebują i to w jak najlepszej formie. Dzisiaj na rynku wygrywa ten, który najszybciej odpowie na potrzeby konsumentów, a samo najszybciej zaczyna oznaczać w czasie rzeczywistym. Dlatego firmy stają przed wyzwaniem. Jak reagować na indywidualne potrzeby konkretnych osób i nie powielać komunikatów w wielu kanałach?

Wzorując się na wdrożeniu jakie przeprowadziła firma InsideOut możemy wskazać 4 podstawowe kroki w strategii marketingowej.

1. Ustal zasady dobrego contentu

Nie jest tajemnicą, że dzisiejszy klient jest bombardowany informacjami na każdym kroku. Dlatego jeśli chcemy się wybić ponad codzienny szum musimy dostarczyć informację istotną dla odbiorcy i w bardziej kuszący sposób niż konkurencja. Firma InsideOut określiła cztery zasady:

  • Mała objętość:

Długie artykuły wymagają dużo czasu. Niestety czas to nie jest dobro, którego mamy w nadmiarze. Szczególnie w trakcie pracy. Dlatego aby nasze komunikaty były przyjemne w odbiorze muszą być relatywnie krótki i przy małej objętości zawierać maksimum treści.

  • Przejrzysta i prosta treść:

Zbyt skomplikowany artykuł zniechęca odbiorców. Skuteczniejsze okazuje się przekazywanie w konkretnym komunikacie kluczowych idei niż opowiadanie całej historii.

  • Oprawa graficzna:

Czysty tekst jest mało kuszący. Warto popracować nad wyglądem naszych komunikatów. Jeśli użyjemy kolorów, grafik, wypunktowań i innych urozmaiceń zachęcimy większą część odbiorców. Z drugiej strony musimy dbać o to by nie przesadzić.

  • Unikalna zawartość

Łatwo jest powielać dostępne treści i opinie w sieci. Jeśli będzie mówić dokładnie to co inni to nikt nas nie zauważy. Dlatego też lepiej jest prezentować nawet podobne zagadnienia ale z innej perspektywy tak aby pokazać ciekawy punkt widzenia.

2. Wybierz główne typy treści

Profil klientów zmienia się w zależności o segmentu w którym działa firma, rynku czy obszarze geograficznym. Dlatego ciężko wskazać najskuteczniejsze ogólnie formy udostępniania treści. To w jakiej formie przekazywać będziemy treści będzie zawsze zależeć od indywidualnej sytuacji firmy. Wybierając odpowiednią formę warto zadać sobie pytanie. Jaka forma najlepiej angażuje i trafia do odbiorców? W wypadku firmy InsideOut wybrano:

  • Prezentacje: umieszczane na platformie slideshare;
  • Artykuły: zostały wybrane dla części potencjalnych klientów firmy, którzy potrzebowali dłuższych i pełniejszych opracowań;
  • Materiały wideo: nagrania dawały podobne możliwości co prezentacje. Pozwalały dostarczyć atrakcyjny content w porcjach łatwych do przyjęcia.

3. Zostań centrum treści

Tworzenie treści to jedna z najtrudniejszych części content marketingu. Wymaga ona pewnej ilości czasu, energii i nowych pomysłów. Na szczęście jeśli dobrze się rozejrzymy to znajdziemy całkiem sporo pomysłów nawet wewnątrz własnej firmy. Źródłem inspiracji może być dział sprzedaży, który ma  nieustanny kontakt z potencjalnymi klientami i dokładnie wie jakich informacji oni potrzebują. Firma InsideOut znalazła dwa najlepsze dla siebie źródła treści:

  • Założyciela i prezesa firmy;
  • Dział usług specjalistycznych – składający się głównie z ekspertów stał się ważnym źródłem treści dla marketingu.

4. Promuj i udostępniaj treści

Sposób w jaki będziemy udostępniać oraz promować treści mocno wpłynie na efekty naszych działań. Jeśli skorzystamy z systemu Marketing Automation szybko odnajdziemy te kanały, w których klienci najchętniej zapoznają się z naszymi komunikatami. Wprawdzie odpowiedni kanał jest mocno uwarunkowany indywidualną sytuacją firmy. Mimo to najczęściej wybieranym jest e-Mail Marketing. Jeśli chcemy z niego skorzystać warto upewnić się, że nasz system pozwoli nam na:

  • segmentację behawioralną bazy;
  • automatyzację wysyłek na podstawie zachowań odbiorców;
  • indywidualne dopasowanie treści wysyłki do adresata.

Wymienione trzy podstawowe funkcjonalności pozwolą nam dostarczać odpowiednią treść do odpowiedniej osoby i w odpowiednim czasie w oparciu o jej zachowanie zmierzone na stronie WWW, dzięki czemu uzyskamy wysoki poziom dopasowania. Dodatkowo pozwoli to zapanować na ilością wysyłanych wiadomości.

Wsparcie innymi kanałami

Marketing Automation pozwala zintegrować wiele kanałów komunikacji. Co więcej potrafi przekazywać dopasowane treści nie tylko za pomocą wiadomości email ale również w social media i na stronie WWW. Dzięki temu unikniemy przekazywania tych samych treści do tego samego odbiorcy. Z drugiej strony będziemy mogli przekazywać komunikaty odnoszące się do zainteresowania odbiorcy i tego co już zobaczył.

Rezultaty

Wdrożenie kampanii opartej na wysokiej jakości treści przyniosło bardzo ciekawe wyniki. Wiadomości e-mail bazujące na dopasowanej do segmentu treści przyniosły:

  • 87% niższą liczbę kliknięć w opt-out;
  • 388% więcej potencjalnych klientów.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]