Black Friday tuż tuż – zobacz jak skutecznie przygotować się do kampanii mailingowej

Czarny Piątek już 23 listopada! Zacierasz ręce z myślą o dodatkowej sprzedaży? Przygotuj się z nami, a tego dnia nic Cię nie zaskoczy. Poniżej prezentujemy, jak przygotować kampanię mailingową, by wszystkie wiadomości wyszły płynnie i na czas dotarły do swoich odbiorców.

Mogłoby się wydawać, że do Czarnego Piątku zostało jeszcze kilka tygodni, ale warto przygotować się wcześniej. To czas, gdy każdy próbuje dotrzeć do swoich klientów i przekazać im świetną ofertę. Tylko w zeszłym roku z okazji Black Friday wysłaliśmy z SALESmanago 25 milionów maili! Dla porównania – ilość wysyłanych emaili w tym dniu może być nawet czterokrotnie większa niż w standardowe piątki.

 

Tak w SALESmanago wyglądał poprzedni Black Friday:

Czarny Piątek to idealna okazja, żeby wygenerować wyższą sprzedaż. Tego dnia zakupy wzrastają do ok. 35% w porównaniu do standardowego piątku. E-mail marketing to jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów i fantastycznie sprawdzi się w tej sytuacji.

Specjalnie dla naszych Klientów opracowaliśmy krótki poradnik, jak zorganizować kampanię, by w Black Friday spokojnie sprawdzać tylko rosnące słupki sprzedaży, bez zmartwień o mailing, który w innym wypadku mógłby być jeszcze dopiero w przygotowaniu.

Po pierwsze KREACJA

Poświęć chwilę i zastanów się, co chcesz zaproponować klientom. Kupon rabatowy na 25%? Zniżka kwotowa? A może darmowa dostawa i dodatek do każdych zakupów? Czy obejmie to wszystkie produkty, czy tylko wybraną grupę? Pamiętaj, że dla obu stron musi to być korzystna oferta.

Następnie przemyśl, jak chciałbyś to przedstawić. Krótki tekst reklamowy sprawdzi się lepiej niż obszerny artykuł – tego dnia Twoi klienci zostaną zasypani mailami, pozwól im trochę odsapnąć i daj informację w przystępnej postaci – dzięki temu też łatwiej zapamiętają właśnie Twoją ofertę.

A skoro ich skrzynki będą pełne… Temat! Koniecznie musi się wyróżniać, by wśród setek maili otworzyli właśnie Twój. Czy wiesz, że za złoty środek uważa się 65 znaków w temacie wiadomości? Warto też ominąć standardowe hasła jak “PROMOCJA” czy “SUPER OFERTA”. Myśl nieszablonowo, przykuj uwagę odbiorców i koniecznie dodaj atrakcyjny preheader (Czym jest preheader i jakie inne triki zastosować dla zwiększenia otwieralności maili, piszemy tutaj).

Gdy treść już gotowa, przygotuj grafiki i zabierz się za tworzenie maila. Z pomocą przyjdzie Ci nasz kreator drag&drop. Dzięki niemu szybko i łatwo stworzysz wiadomość. A jeśli nie masz pomysłu, jaki układ zastosować, wykorzystaj jeden z naszych 153 szablonów.

 

Po drugie BAZA KONTAKTÓW

Masz już gotową wiadomość? Świetnie! Czas przygotować kontakty, do których zostanie wysłana. Jeśli wszystkie kontakty masz już w SALESmanago, zaplanuj, czy wyślesz wiadomość do wszystkich, czy wykorzystasz posiadane segmenty i dodatkowo spersonalizujesz oferty, kierując do odbiorców różne warianty wiadomości.

Jeśli jednak będziesz importować zewnętrzną bazę, warto wcześniej przygotować plik i umieścić kontakty w systemie pod odpowiednim tagiem, tak by w momencie ustawienia wysyłki wszystko było gotowe. Jeśli potrzebujesz instrukcji, jak przygotować plik i umieścić go w SALESmanago, zajrzyj tu. Akcję przygotowania bazy najlepiej wykonać na kilka dni przed Czarnym Piątkiem – zostawianie tego na ostatnią chwilę nie będzie najlepszym pomysłem ze względu na zwiększoną ilość procesowanych danych przez system w dniu wysyłek.

Jeśli planujesz dodatkowo zastosować zaawansowane filtry (filtrowanie zarówno po detalach i tagach) przy wyborze kontaktów w trakcie wysyłki, warto wykonać to wcześniej przez menu CRM/Lista kontaktów/Zarządzaj i zastosować te filtry w celu utworzenia jednego tagu z gotową listą kontaktów, do których planujemy wysyłkę.

 

I po trzecie PLANOWANIE WYSYŁKI

Jak już pisaliśmy, Czarny Piątek to dzień, gdy każdy chce wysłać wiadomość do swoich klientów. Robimy wszystko, by nasze serwery dały sobie z tym radę i wysłały twoje wiadomości z szybkością jak w każdy inny piątek. Nie zaszkodzi jednak trochę im pomóc i wcześniej zaplanować wysyłkę, tak, by mogła spokojnie czekać przefiltrowana przez wszystkie Twoje warunki, przygotowana dla każdego kontaktu i uruchomić się o odpowiedniej, wybranej przez Ciebie godzinie. Jeśli chcesz wysłać wiadomość w piątek, zaplanuj jej wysyłkę w systemie już w czwartek po południu, a start wysyłki wyznacz na godziny wczesnoporanne. Dzięki temu wszystkie wiadomości dotrą do Twoich klientów na czas, a oni zdążą je odczytać i zaplanować zakupy właśnie u Ciebie.

Pamiętaj też, że klienci lubią wiedzieć wcześniej, jakie niespodzianki czekają na nich w Black Friday, może w tym roku poinformujesz ich o nich już kilka dni przed? Dzięki temu będą mieli jeszcze więcej czasu na wybranie Twojej oferty, zanim ich portfel opustoszeje w zakupowym szaleństwie.

 

Podsumujmy:

  1. Przygotuj kreację i przetestuj ją wcześniej.
  2. Upewnij się, że odpowiednio otagowałeś kontakty i przygotowałeś bazy do wysyłek.
  3. Ustaw wysyłkę dzień przed planowanym startem na wybraną godzinę.
  4. Po zaplanowaniu wysyłki kampanii sprawdź jeszcze raz wszystkie ustawienia w celu uniknięcia ewentualnych błędów.
  5. Gdy wysyłka się rozpocznie, my będziemy monitorować jej przebieg.
  6. Oglądaj rosnące statystyki w trakcie kampanii.

 

Amerykański Black Friday zadomowił się u nas na dobre, ale gdyby ktoś jeszcze miał wątpliwości – to piątek po Święcie Dziękczynienia, dzień oficjalnie rozpoczynający sezon na bożonarodzeniowe zamówienia. Jest to swoisty festiwal promocji – tego dnia wiele sklepów umożliwia swoim klientom zakupy w bardzo atrakcyjnych cenach. W tym roku wypada 23 listopada. Wraz z Black Friday jednym tchem możemy wymienić Cyber Monday, najbliższy poniedziałek po Czarnym Piątku, dzień wyprzedaży w e-sklepach.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]