Black Friday tuż tuż – zobacz jak skutecznie przygotować się do kampanii mailingowej

Czarny Piątek już 23 listopada! Zacierasz ręce z myślą o dodatkowej sprzedaży? Przygotuj się z nami, a tego dnia nic Cię nie zaskoczy. Poniżej prezentujemy, jak przygotować kampanię mailingową, by wszystkie wiadomości wyszły płynnie i na czas dotarły do swoich odbiorców.

Mogłoby się wydawać, że do Czarnego Piątku zostało jeszcze kilka tygodni, ale warto przygotować się wcześniej. To czas, gdy każdy próbuje dotrzeć do swoich klientów i przekazać im świetną ofertę. Tylko w zeszłym roku z okazji Black Friday wysłaliśmy z SALESmanago 25 milionów maili! Dla porównania – ilość wysyłanych emaili w tym dniu może być nawet czterokrotnie większa niż w standardowe piątki.

 

Tak w SALESmanago wyglądał poprzedni Black Friday:

Czarny Piątek to idealna okazja, żeby wygenerować wyższą sprzedaż. Tego dnia zakupy wzrastają do ok. 35% w porównaniu do standardowego piątku. E-mail marketing to jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów i fantastycznie sprawdzi się w tej sytuacji.

Specjalnie dla naszych Klientów opracowaliśmy krótki poradnik, jak zorganizować kampanię, by w Black Friday spokojnie sprawdzać tylko rosnące słupki sprzedaży, bez zmartwień o mailing, który w innym wypadku mógłby być jeszcze dopiero w przygotowaniu.

Po pierwsze KREACJA

Poświęć chwilę i zastanów się, co chcesz zaproponować klientom. Kupon rabatowy na 25%? Zniżka kwotowa? A może darmowa dostawa i dodatek do każdych zakupów? Czy obejmie to wszystkie produkty, czy tylko wybraną grupę? Pamiętaj, że dla obu stron musi to być korzystna oferta.

Następnie przemyśl, jak chciałbyś to przedstawić. Krótki tekst reklamowy sprawdzi się lepiej niż obszerny artykuł – tego dnia Twoi klienci zostaną zasypani mailami, pozwól im trochę odsapnąć i daj informację w przystępnej postaci – dzięki temu też łatwiej zapamiętają właśnie Twoją ofertę.

A skoro ich skrzynki będą pełne… Temat! Koniecznie musi się wyróżniać, by wśród setek maili otworzyli właśnie Twój. Czy wiesz, że za złoty środek uważa się 65 znaków w temacie wiadomości? Warto też ominąć standardowe hasła jak “PROMOCJA” czy “SUPER OFERTA”. Myśl nieszablonowo, przykuj uwagę odbiorców i koniecznie dodaj atrakcyjny preheader (Czym jest preheader i jakie inne triki zastosować dla zwiększenia otwieralności maili, piszemy tutaj).

Gdy treść już gotowa, przygotuj grafiki i zabierz się za tworzenie maila. Z pomocą przyjdzie Ci nasz kreator drag&drop. Dzięki niemu szybko i łatwo stworzysz wiadomość. A jeśli nie masz pomysłu, jaki układ zastosować, wykorzystaj jeden z naszych 153 szablonów.

 

Po drugie BAZA KONTAKTÓW

Masz już gotową wiadomość? Świetnie! Czas przygotować kontakty, do których zostanie wysłana. Jeśli wszystkie kontakty masz już w SALESmanago, zaplanuj, czy wyślesz wiadomość do wszystkich, czy wykorzystasz posiadane segmenty i dodatkowo spersonalizujesz oferty, kierując do odbiorców różne warianty wiadomości.

Jeśli jednak będziesz importować zewnętrzną bazę, warto wcześniej przygotować plik i umieścić kontakty w systemie pod odpowiednim tagiem, tak by w momencie ustawienia wysyłki wszystko było gotowe. Jeśli potrzebujesz instrukcji, jak przygotować plik i umieścić go w SALESmanago, zajrzyj tu. Akcję przygotowania bazy najlepiej wykonać na kilka dni przed Czarnym Piątkiem – zostawianie tego na ostatnią chwilę nie będzie najlepszym pomysłem ze względu na zwiększoną ilość procesowanych danych przez system w dniu wysyłek.

Jeśli planujesz dodatkowo zastosować zaawansowane filtry (filtrowanie zarówno po detalach i tagach) przy wyborze kontaktów w trakcie wysyłki, warto wykonać to wcześniej przez menu CRM/Lista kontaktów/Zarządzaj i zastosować te filtry w celu utworzenia jednego tagu z gotową listą kontaktów, do których planujemy wysyłkę.

 

I po trzecie PLANOWANIE WYSYŁKI

Jak już pisaliśmy, Czarny Piątek to dzień, gdy każdy chce wysłać wiadomość do swoich klientów. Robimy wszystko, by nasze serwery dały sobie z tym radę i wysłały twoje wiadomości z szybkością jak w każdy inny piątek. Nie zaszkodzi jednak trochę im pomóc i wcześniej zaplanować wysyłkę, tak, by mogła spokojnie czekać przefiltrowana przez wszystkie Twoje warunki, przygotowana dla każdego kontaktu i uruchomić się o odpowiedniej, wybranej przez Ciebie godzinie. Jeśli chcesz wysłać wiadomość w piątek, zaplanuj jej wysyłkę w systemie już w czwartek po południu, a start wysyłki wyznacz na godziny wczesnoporanne. Dzięki temu wszystkie wiadomości dotrą do Twoich klientów na czas, a oni zdążą je odczytać i zaplanować zakupy właśnie u Ciebie.

Pamiętaj też, że klienci lubią wiedzieć wcześniej, jakie niespodzianki czekają na nich w Black Friday, może w tym roku poinformujesz ich o nich już kilka dni przed? Dzięki temu będą mieli jeszcze więcej czasu na wybranie Twojej oferty, zanim ich portfel opustoszeje w zakupowym szaleństwie.

 

Podsumujmy:

  1. Przygotuj kreację i przetestuj ją wcześniej.
  2. Upewnij się, że odpowiednio otagowałeś kontakty i przygotowałeś bazy do wysyłek.
  3. Ustaw wysyłkę dzień przed planowanym startem na wybraną godzinę.
  4. Po zaplanowaniu wysyłki kampanii sprawdź jeszcze raz wszystkie ustawienia w celu uniknięcia ewentualnych błędów.
  5. Gdy wysyłka się rozpocznie, my będziemy monitorować jej przebieg.
  6. Oglądaj rosnące statystyki w trakcie kampanii.

 

Amerykański Black Friday zadomowił się u nas na dobre, ale gdyby ktoś jeszcze miał wątpliwości – to piątek po Święcie Dziękczynienia, dzień oficjalnie rozpoczynający sezon na bożonarodzeniowe zamówienia. Jest to swoisty festiwal promocji – tego dnia wiele sklepów umożliwia swoim klientom zakupy w bardzo atrakcyjnych cenach. W tym roku wypada 23 listopada. Wraz z Black Friday jednym tchem możemy wymienić Cyber Monday, najbliższy poniedziałek po Czarnym Piątku, dzień wyprzedaży w e-sklepach.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]