Temat Big Data Marketingu coraz częściej pojawia się w gabinetach zarządów firm na całym Świecie. W związku z tym Harvard Business Review przeprowadziło ankietę wśród Fortune 1000 oraz największych agencji rządowych w USA. Pytano głównie o ich plany względem Big Data, stan obecny oraz kto w ich firmie realizuje projekt. Oto krótki opis otrzymanych wyników.
W ankiecie uczestniczyły osoby należące do ścisłego kierownictwa wymienionych organizacji. Z ich odpowiedzi płyną dwa najważniejsze wnioski:
- badane osoby wykazują pozytywne podejście do tematu Big Data oraz wiążą duże nadzieje z możliwością analizowania rozległych danych;
- temat jest dla nich stosunkowo nowy i nie posiadają jeszcze odpowiednich możliwości do wykorzystania potencjału Big Data.
Z przeprowadzonych badań wynika również, że temat Big Data Marketingu zyskał sporą uwagę osób zarządzających dzisiejszymi organizacjami. Wykazują oni bardzo optymistyczne podejście do możliwości analizowania wielu różnorodnych danych w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Główne korzyści jakie dostrzegają to przede wszystkim:
- możliwość podejmowania decyzji w oparciu o wiedzę z przeanalizowanych danych;
- możliwość podejmowania działania w oparciu o zachowanie klienta mierzone na wielu etapach.
Według badania przeprowadzonego w drugiej połowie ubiegłego roku zaangażowanie i ich zaawansowanie kształtowało się następująco:
- 85% z badanych zgłosiło, że projekty związane z Big Data są obecnie planowane lub wdrażane;
- 85% projektów realizowanych jest przy wsparciu Zarządu lub dyrektorów poszczególnych pionów;
- 75% badanych zakłada, że realizowane projekty wpłyną pozytywnie na wiele branż;
- 70% wskazało, że inicjatywa wdrożenia Big Data pochodzi z samego przedsiębiorstwa.
W opozycji do optymistycznych założeń stoją wyniki dotyczące obecnych możliwości prowadzenia Big Data Marketingu w badanych organizacjach. Respondenci ocenili swoje możliwości w następujący sposób:
- 15% badanych oceniło swoje możliwości dostępu do danych na poziomie dobrym lub wzorowym;
- 21% określiło obecne możliwości analityczne na poziomie dobrym lub wzorowym;
- 17% uważa ich możliwość do wykorzystania wiedzy płynącej z analizy informacji do efektywnego wzmocnienia własnej firmy za dobrą lub wzorową.
Na podstawie wyników można łatwo zauważyć przerwę pomiędzy optymistycznymi założeniami i oczekiwaniami, a rzeczywistymi obecnymi możliwościami. Luka ta może łatwo zostać wypełniona przez systemy klasy Marketing Automation. Rozwiązania tego typu są właściwie w pełni kompatybilne z potrzebami Big Data Marketingu, a dodatkowo cechuje je łatwość wdrożenia oraz praktycznie nieistniejące koszty dostosowania infrastruktury technicznej firmy. Dzięki temu mogą one przy niskim koszcie skutecznie zapełnić powstałą lukę oraz umożliwić korzystanie z dobrodziejstw Big Data Marketingu.