Bądź bohaterem Marketing Automation, czyli marketingowe lekcje od Avengers

Niektóre ważne lekcje, czy to zawodowe, czy życiowe, potrafią się przyczaić w nieoczekiwanych miejscach. Czasem nawet ulubiony serial może stać się inspiracją do napisania poradnika.

Avengersi to grupa superbohaterów, którzy wespół ratują świat przed różnymi zagrożeniami. Doskonale wytrenowani, wspomagani mutacjami, otoczeni najnowszą technologią są zdolni stawić czoła najpotężniejszym przeciwnikom. Przyjrzyjmy się razem, jakie porady mają oni dla superbohaterów działów marketingu. Digital Marketers assemble!

 


Pobierz darmowego ebooka i zostań superbohaterem email marketingu.


 

Ant-Man/ Scott Lang – Dzięki zmniejszeniu obszaru, w który celuje, Ant-Man potrafi zdziałać więcej niż inni, używając tej samej siły. Ty też możesz to robić – precyzyjnie targetując swój przekaz i wysyłając wiadomości do segmentów użytkowników zainteresowanych daną treścią.

 

Black Widow/ Natasha Romanova – Czarna Wdowa jest doskonale wyszkolonym szpiegiem. Przygotowując się do akcji stara się dokładnie poznać osoby, z którymi przyjdzie jej się zmierzyć. Jeśli chcesz być równie skuteczny, także musisz dokładnie poznać swoich odbiorców, ich zachowania i przyzwyczajenia. Monitoruj ich zachowania oraz buduj z nich kompleksowe profile użytkowników.

 

Captain America/ Steve Rogers – Apogeum ludzkiej fizyczności (osiągnięta dzięki pewnym ulepszeniom). Jeśli chcesz to przełożyć na działania marketingowe – znajdź swoją niszę i zostań jej mistrzem przez stałe doskonalenie warsztatu i rozwiązań. Nie zadowalaj się rozwiązaniami, które są wystarczające: szukaj tego, co unikatowe i najlepsze, co odróżni Cię od konkurencji i sprawi, że dla Twojej grupy odbiorców – nawet, jeżeli są to księgowe w małych przedsiębiorstwach – Twój produkt będzie szczytem marzeń i spełnieniem potrzeb.

 

Hawkeye/ Clint Burton – Mimo używania nietypowej w dzisiejszych czasach broni (łuk), Clint nie odstaje od swoich kolegów. Zna jej specyfikę i potrafi wykorzystać zalety. Kanał mobile ma unikalną specyfikę ze względu na wykorzystanie smartfonów – osobistych urządzeń mobilnych. Komunikacja w nim rządzi się innymi prawami niż desktop. Warto wyodrębnić kanał mobile z szeroko rozumianego marketingu cyfrowego i planować osobne kampanie uwzględniające jego charakterystykę, a przede wszystkim unikać prostego powielania kampanii dektopowych w obszarze mobile.

 

Hulk/ Bruce Banner – Poza byciem górą zielonych mięśni, Hulk jest również naukowcem. Współczesny marketer musi stosować naukowe podejście do swojej pracy jeżeli chce sprawnie analizować i kontrolować swoje poczynania. Korzystaj z analityki, badaj zachowania klientów i skuteczność poszczególnych kampanii oraz korzystaj z dobrodziejstw najnowszych technologii. Decyzje podejmuj w oparciu o wiedzę na temat swoich odbiorców.

 

Iron Man / Tony Stark – Iron Man bez Jarvisa byłby tylko Tonym Starkiem w bardzo drogim stroju. Każdy z nas potrzebuje takiego pomocnika. Trzeba przyznać, że pewnych działań nie jesteśmy w stanie wykonać bez uciekania się do pomocy inteligentnego oprogramowania. Platforma Marketing Automation wspomoże Twoje działania marketingowe, usprawni Twoją pracę i stanie się Twoim asystentem.

 

Quicksilver/ Pietro Maximoff – Działania marketingowe przynoszą najwięcej korzyści, jeśli są umieszczone w jakimś kontekście i są odpowiedzią na konkretne akcje i działania. Bądź szybki jak Quicksilver… albo zautomatyzuj reakcje. Niech Twoje emaile i powiadomienia push w czasie rzeczywistym odpowiadają na aktualne potrzeby klientów.

 

Scarlet Witch/ Wanda Maximoff – Dzięki wrodzonym mocom, Wanda potrafi panować nad prawdopodobieństwem i kreować rzeczywistość. Dzięki pełnemu profilowaniu użytkowników i dokładnej analizie danych jesteś w stanie w dużej mierze określić prawdopodobieństwo ich przyszłych działań i czekać na nich tam, gdzie Cię potrzebują. Na tym polega marketing predyktywny.

 

Spiderman/ Peter Parker – Działaj lokalnie niczym „Friendly neighborhood Spider-Man”. Personalizacja  i dynamiczne treści pozwolą Ci stworzyć więź ze swoimi klientami, którzy będą traktować wiadomości wysyłane przez Ciebie (z niewielką pomocą systemu) jako ważne i przydatne.

 

Thor – Thor, mimo że jest bogiem, często angażuje się w walkę o sprawy ludzi zamiast skupiać się na własnych celach. Planując kampanię, warto mieć na uwadze nie tylko swoje zyski, ale także dobro użytkowników. Dostarczając im unikalną wartość, jaką jest wiedza, ułatwiająca codzienne życie (a niekoniecznie służąca celom marketingowym) zyskujesz lojalnych klientów, którzy zawsze staną po Twojej stronie. Dlatego też traktuj Content Marketing poważnie, twórz angażujące i merytoryczne posty, ebooki czy infografiki.

 

Wolverine/ James Howlett – Mniej czasem znaczy więcej. Spamowanie pushami i mailami raczej denerwuje zamiast skłaniać do zakupu. Wolverine nie afiszuje się ze swoimi zdolnościami, choć kiedy wymaga tego sytuacja, działa zdecydowanie i skutecznie. Wolverine jest mądry. Bądź jak Wolverine!

 

Black Panther/ T’Challanajnowsza ekranizacja Marvela wywołała nie lada poruszenie w mediach społecznościowych. Hashtag #BlackPantherChallenge zyskał ogromną popularność a akcja zbierania pieniędzy dla czarnoskórych dzieci, aby mogły obejrzeć swojego bohatera na wielkim ekranie, początkowo skromna, nabrała szaleńczego tempa i stała się ogólnokrajowym fenomenem w USA. Potęga mediów społecznościowych już od dawna fascynuje marketerów i daje niezliczone możliwości komunikacji z klientami. Wykorzystaj ją w swoich kampaniach by  nie zostać daleko w tyle za swoją konkurencją.

 

A tak z innej beczki, czy widziałeś już Czarną Panterę?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]