Automatyzuj kampanie lepiej, szybciej i łatwiej z nowym Workflow SALESmanago

Czy znasz już Workflow – najlepszego przyjaciela każdego marketera? To funkcjonalność platformy Marketing Automation, która zdejmuje wiele pracy z barków marketingowców i oszczędza mnóstwo czasu dzięki możliwości tworzenia kompletnych, zautomatyzowanych kampanii w każdym kanale (czy to e-mail, baner na stronie internetowej, Web Push czy SMS). W dobie automatyzacji nie ma już konieczności wykonywania całej nużącej pracy ręcznie, i tyczy się to także marketingu. Nowa, rozbudowana wersja starego dobrego Workflow w SALESmanago pozwoli ci automatyzować kampanie jeszcze łatwiej i szybciej.

 


Naucz się tworzyć skuteczny Workflow i zostań certyfikowanym Specjalistą Marketing Automation!


 

Jak działa Workflow?

Workflow jest najlepszym sposobem na stworzenie złożonych, zaawansowanych kampanii bez wysiłku, dzięki intuicyjnemu wizualnemu kreatorowi SALESmanago. To narzędzie umożliwia automatyzowanie procesów marketingowych poprzez konfigurowanie akcji wykonywanych na podstawie określonych warunków. To idealne rozwiązanie dla każdego sektora, zarówno B2B, B2C, jak i Ecommerce. Workflow, obok reguł automatyzacji, pozwala na prowadzenie spersonalizowanej komunikacji na najwyższym poziomie z klientami i leadami bez konieczności przeznaczania na ten cel dużych zasobów czasowych i finansowych. Dużą zaletą automatyzacji jest płynne przechodzenie między różnymi kanałami komunikacji z zachowaniem charakteru marki. Platforma Marketing Automation odciąży cię w obowiązkach obejmujących powtarzalne zadania, tak abyś mógł skoncentrować się na najbardziej wymagającej, kreatywnej pracy.

Workflow buduje się za pomocą trzech elementów: Zdarzeń, Warunków i Akcji. Każda kampania musi rozpoczynać się elementem Start i kończyć elementem Koniec. Zdarzenie inicjuje rozpoczęcie kampanii, ale może być także wykorzystane na jej dalszych etapach. Przykładowo, takim “zapalnikiem” może być opt-in lub opt-out kontaktu, otwarcie przez niego e-maila lub osiągnięcie konkretnego scoringu. Każdy kontakt, który spełnia wymagania określone w Zdarzeniu, rozpocznie swoją podróż poprzez poszczególne etapy kampanii. Następnie, dzięki elementowi Warunek, możesz sprecyzować, które kontakty mają być wykluczone lub włączone do kampanii, na przykład kontakty które nie osiągnęły danego scoringu lub nie dotarły do wybranego etapu w lejku. Trzeci element, Akcje, to zautomatyzowane operacje wykonywane przez system na kontaktach przefiltrowanych przez Warunki.

 

Co nowego w Workflow SALESmanago?

Odświeżona wersja Workflow na platformie SALESmanago została wzbogacona o zupełnie nowy mechanizm oraz elegancki interfejs. Od teraz przy tworzeniu kampanii możesz korzystać z siatki, która ułatwi porządkowanie elementów na poszczególnych etapach. Nowy sposób łączenia elementów ułatwi projektowanie Workflow. Zostały wprowadzone także zupełnie nowe rozwiązania i funkcjonalności:

  • Testy A/B/X – masz teraz możliwość przeprowadzenia testów A/B/X stworzonych Workflow, by osiągać jeszcze lepsze wyniki. Możesz testować dowolne elementy: zdarzenia, warunki, akcje, a także weryfikować, które e-maile czy banery lepiej konwertują.  
  • Analityka Workflow – obok testów A/B/X, rozbudowana analityka to kolejna opcja, która pomoże ci zoptymalizować twoje kampanie. Dowiesz się, które ścieżki działają i konwertują najlepiej.
  • Ustawianie priorytetów ścieżek – możesz wskazać, która ścieżka ma najwyższy priorytet w przypadku, gdy kontakty spełniają więcej niż jeden warunek. Dzięki temu masz większą swobodę w projektowaniu zaawansowanych scenariuszy.
  • Ścieżki alternatywne – koniec kontaktów, które utknęły na jednym z etapów twojego workflow. Teraz kontakty, które nie mogły przejść do dalszej części kampanii z powodu niespełnienia warunku, będą mogły zostać poprowadzone alternatywną ścieżką.
  • Testowanie poprawności ustawień Workflow i nielimitowane szkice – tworzenie Workflow jest teraz wygodniejsze, ponieważ w każdym momencie możesz zweryfikować poprawność ustawień, bez trudu tworząc prawidłowo działające kampanie. Nielimitowana liczba szkiców pozwala na projektowanie wielu wersji Workflow i aktywowanie ich jednym kliknięciem.

 

Analityka Workflow

 


Zobacz, jak stworzyć zautomatyzowaną kampanię krok po kroku


 

Co można automatyzować dzięki Workflow?

Workflow to świetny sposób na zwiększenie efektywności twoich działań marketingowych i sprzedażowych. Może być wykorzystany do automatyzacji niezliczonych procesów i scenariuszy – w zasadzie limitem jest tylko twoja inwencja! Wśród najpopularniejszych przykładów Workflow można wymienić:

 

  • speronalizowana komunikacja – wiadomości e-mail, SMS, powiadomienia Web Push dopasowane do profilu behawioralnego i transakcyjnego użytkownika;
  • wiadomości powitalne dla nowych użytkowników, którzy zapisali się do newslettera lub zarejestrowali się na okres próbny;
  • reagowanie na zachowanie użytkowników na stronie internetowej za pomocą spersonalizowanych wiadomości – wysyłaj klientom dopasowane rekomendacje oparte na ich historii wizyt, z ofertami, które ich zainteresują;
  • nieaktywni użytkownicy – identyfikuj użytkowników zagrożonych odejściem i zredukuj odpływ klientów, wysyłając spersonalizowane wiadomości win-back;
  • kampanie lead nurturing – zarówno jeśli mowa o ogrzewaniu leadów czy edukowaniu nowych użytkowników, najlepszym sposobem osiągnięcia celu jest angażowanie subskrybentów za pośrednictwem serii zautomatyzowanych e-maili;
  • generowanie spersonalizowanych kuponów w celu zaktywizowania lub zwiększenia lojalności klientów;
  • usprawnienie procesu sprzedaży – zorganizuj wewnętrzne działania sprzedażowe poprzez konfigurowanie zautomatyzowanych akcji w odpowiedzi na aktywność kontaktu: dodawaj notatki, konfiguruj właścicieli kontaktu i ustawiaj zadania oraz powiadomienia, przesuwaj kontakty między etapami w lejku, itd.

 

Workflow niekiedy przybiera imponujące rozmiary.

 

Jak widzisz, Workflow jest potężnym marketingowym narzędziem. Wszystkie te rozbudowane i różnorodne kampanie możesz z łatwością skonfigurować w naszym intuicyjnym kreatorze drag&drop. Zaloguj się do systemu, by wypróbować nową, ulepszoną wersję Workflow, a jeśli wciąż nie jesteś klientem SALESmanago – możesz wypróbować system przez 30 dni. Zarejestruj się teraz!

 

Julia Paduszyńska
Content Manager

@jpaduszyńska

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]