Automatyzacja czy personalizacja? Marketing Automation łączy oba obszary

Spór między zwolennikami automatyzacji marketingu i entuzjastami maksymalnej personalizacji działań sprzedażowo – marketingowych trwa. Podstawowe pytanie brzmi: Czy skupić się w swoim biznesie na jak najlepszym rozpoznaniu potrzeb indywidualnego klienta, czy jednak minimalizację dodatkowych kosztów i skupienie się na pełnej automatyzacji naszego marketingu? Rozwiązanie pojawiło się odkąd Marketing Automation stał się coraz częściej wybieranym narzędziem w pracy marketera.

 

 

 

Plusy i minusy

Zwłaszcza na początku budowania strategii, kiedy nasz biznes dopiero raczkuje, warto rozważyć wszystkie opcje komunikowania się z klientami. Poniżej znajdziesz kilka najczęściej przytaczanych argumentów  na rzecz automatyzacji  oraz tych wymienianych w kontekście personalizacji.

Automatyzacja marketingu

PLUSY :

• redukcja kosztów związanych z utrzymaniem osób zajmujących się komunikacją z klientami

• oszczędność czasu

• możliwość szybkiego dotarcia do szerokiego grona odbiorców

• łatwa skalowalność biznesu, szczegółowe statystyki i wskaźniki

MINUSY:

• podatność na błędy związane z zapleczem informatycznym

• brak bezpośredniego kontaktu klienta z człowiekiem

• przeświadczenie  użytkowników o byciu jedynie jednym z  rekordów w bazie

• mniejsza personalizacja komunikatów marketingowych

Personalizacja marketingu:

ZALETY:

• pełna obsługa klienta na każdym etapie działań sprzedażowych / marketingowych

• klient czuje się traktowany indywidualnie, wywiązują się relacje

• natychmiastowy feedback z działu obsługi, brak oczekiwania na odpowiedź

WADY

• czasochłonność i koszty

• trudności w skalowaniu biznesu

Jak dzięki Marketing Automation połączyć automatyzację i personalizację?

Pozornie mogłoby się wydawać, że to dwie różne sprawy nie do pogodzenia. Jednak umiejętne włączenie personalizacji do automatyzacji działań marketingowych pozwoli na uniknięcie wyboru pomiędzy ilością a jakością w strategiach komunikacji.

Rozbudowane profile behawioralne posłużą personalizacji komunikatów marketingowych

Dzięki identyfikowaniu klientów pojawiających się na stronie internetowej i budowaniu szczegółowych profili behawioralnych na podstawie zbieranych danych (takich jak odwiedzane podstrony, ścieżka zakupowa, pobierane materiały, czas spędzony na stronie itd.), będziesz w stanie budować maksymalnie spersonalizowane oferty handlowe i komunikaty reklamowe. Wykorzystując zebrane informacje możesz również stworzyć szczegółowe kampanie w wybranych przez siebie kanałach za pomocną personalizowanego remarketingu (po integracji z siecią RTB). Pozwala to wyświetlać konkretnej osobie dopasowany komunikat na praktycznie dowolnej stronie WWW. Marketing Automation to także rozbudowane cykle edukacyjne (tzw. Lead Nurturing) służące przygotowaniu klienta do pierwszego zakupu, ale równie dobrze sprawdzi się odnoście retencji klienta.

Połączenie personalizacji i szczegółowych statystyk

Oprócz dużych możliwości personalizowania komunikatów i ofert, wykorzystanie systemu Marketing Automation pozwala również na pozyskiwanie szczegółowych statystyk poświęconych analizie konwersji oraz określenia ROI (Return On Investment). Znając konkretne źródło pozyskania kontaktu w bazie, wiemy jakim działaniom marketingowym i sprzedażowym podlegał oraz kiedy i na jaką kwotę dokonywał zakupów. Opierając się na tych informacjach możemy dokładnie mierzyć konwersję w poszczególnych punktach, jak i  w całym procesie marketingowo-sprzedażowym.

Podsumowanie

Okazuje się więc, że wcale nie trzeba rezygnować z automatyzacji marketingu na rzecz jego personalizacji. Odpowiedni system Marketing Automation jest w stanie połączyć potrzeby skalowania biznesu,  opierania się na stosowanych powszechnie wskaźnikach, nie rezygnując tym samym z indywidualnego podejścia do klienta. Więcej informacji na temat personalizacji i dynamicznej treści znajdziesz tutaj.

 

 

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]