Automatyzacja czy personalizacja? Marketing Automation łączy oba obszary

Spór między zwolennikami automatyzacji marketingu i entuzjastami maksymalnej personalizacji działań sprzedażowo – marketingowych trwa. Podstawowe pytanie brzmi: Czy skupić się w swoim biznesie na jak najlepszym rozpoznaniu potrzeb indywidualnego klienta, czy jednak minimalizację dodatkowych kosztów i skupienie się na pełnej automatyzacji naszego marketingu? Rozwiązanie pojawiło się odkąd Marketing Automation stał się coraz częściej wybieranym narzędziem w pracy marketera.

 

 

 

Plusy i minusy

Zwłaszcza na początku budowania strategii, kiedy nasz biznes dopiero raczkuje, warto rozważyć wszystkie opcje komunikowania się z klientami. Poniżej znajdziesz kilka najczęściej przytaczanych argumentów  na rzecz automatyzacji  oraz tych wymienianych w kontekście personalizacji.

Automatyzacja marketingu

PLUSY :

• redukcja kosztów związanych z utrzymaniem osób zajmujących się komunikacją z klientami

• oszczędność czasu

• możliwość szybkiego dotarcia do szerokiego grona odbiorców

• łatwa skalowalność biznesu, szczegółowe statystyki i wskaźniki

MINUSY:

• podatność na błędy związane z zapleczem informatycznym

• brak bezpośredniego kontaktu klienta z człowiekiem

• przeświadczenie  użytkowników o byciu jedynie jednym z  rekordów w bazie

• mniejsza personalizacja komunikatów marketingowych

Personalizacja marketingu:

ZALETY:

• pełna obsługa klienta na każdym etapie działań sprzedażowych / marketingowych

• klient czuje się traktowany indywidualnie, wywiązują się relacje

• natychmiastowy feedback z działu obsługi, brak oczekiwania na odpowiedź

WADY

• czasochłonność i koszty

• trudności w skalowaniu biznesu

Jak dzięki Marketing Automation połączyć automatyzację i personalizację?

Pozornie mogłoby się wydawać, że to dwie różne sprawy nie do pogodzenia. Jednak umiejętne włączenie personalizacji do automatyzacji działań marketingowych pozwoli na uniknięcie wyboru pomiędzy ilością a jakością w strategiach komunikacji.

Rozbudowane profile behawioralne posłużą personalizacji komunikatów marketingowych

Dzięki identyfikowaniu klientów pojawiających się na stronie internetowej i budowaniu szczegółowych profili behawioralnych na podstawie zbieranych danych (takich jak odwiedzane podstrony, ścieżka zakupowa, pobierane materiały, czas spędzony na stronie itd.), będziesz w stanie budować maksymalnie spersonalizowane oferty handlowe i komunikaty reklamowe. Wykorzystując zebrane informacje możesz również stworzyć szczegółowe kampanie w wybranych przez siebie kanałach za pomocną personalizowanego remarketingu (po integracji z siecią RTB). Pozwala to wyświetlać konkretnej osobie dopasowany komunikat na praktycznie dowolnej stronie WWW. Marketing Automation to także rozbudowane cykle edukacyjne (tzw. Lead Nurturing) służące przygotowaniu klienta do pierwszego zakupu, ale równie dobrze sprawdzi się odnoście retencji klienta.

Połączenie personalizacji i szczegółowych statystyk

Oprócz dużych możliwości personalizowania komunikatów i ofert, wykorzystanie systemu Marketing Automation pozwala również na pozyskiwanie szczegółowych statystyk poświęconych analizie konwersji oraz określenia ROI (Return On Investment). Znając konkretne źródło pozyskania kontaktu w bazie, wiemy jakim działaniom marketingowym i sprzedażowym podlegał oraz kiedy i na jaką kwotę dokonywał zakupów. Opierając się na tych informacjach możemy dokładnie mierzyć konwersję w poszczególnych punktach, jak i  w całym procesie marketingowo-sprzedażowym.

Podsumowanie

Okazuje się więc, że wcale nie trzeba rezygnować z automatyzacji marketingu na rzecz jego personalizacji. Odpowiedni system Marketing Automation jest w stanie połączyć potrzeby skalowania biznesu,  opierania się na stosowanych powszechnie wskaźnikach, nie rezygnując tym samym z indywidualnego podejścia do klienta. Więcej informacji na temat personalizacji i dynamicznej treści znajdziesz tutaj.

 

 

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]