Artificial Intelligence i Machine Learning w Marketing Automation. Prelekcja Konrada Pawlusa w Warszawie

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe przestają być tylko promocyjnymi sloganami. Rewolucja, którą przyniosły algorytmy dzieje się tu i teraz. 3 października w Warszawie, podczas konferencji Ecommerce Trends CEE 2018, Konrad Pawlus, CTO SALESmanago, zaprezentuje dynamikę rozwoju e-commerce z Copernicus Machine Learning & AI. Narzędzie przenosi przedsiębiorstwa na niedostępny do tej pory poziom automatyzacji wsparcia sprzedaży.

 

 

Sztuczna inteligencja w Polsce

 

Według raportu McKinsey & Company „Ramię w ramię z robotem. Jak wykorzystać potencjał automatyzacji w Polsce”, obecnie niemal 50% czasu w firmach zajmują czynności, które mogą zostać zautomatyzowane do 2030 roku. Wykorzystując wyłącznie istniejące dziś technologie.

 

Zdaniem analityków Polityki Insight (raport Iloraz sztucznej inteligencji Potencjał AI w polskiej gospodarce) obecnie tylko 4% naszych przedsiębiorstw korzysta z rozwiązań w chmurze, czyli tam, gdzie AI jest najbardziej efektywna. Nie zaskakuje korelacja między wielkością organizacji a implementacją platform do zarządzania relacjami z klientami oraz automatyzacji marketingu.

 

Blisko 40% firm, zatrudniających ponad 250 osób posiada rozwiązania dla biznesu w chmurze. Z kolei analogiczne usprawnienia wdrożyło niespełna 10% małych przedsiębiorstw (10-49 zatrudnionych). Kluczową kwestią pozostaje jak szybko polskie firmy będą w stanie wdrożyć zaawansowane rozwiązania sztucznej inteligencji.

 

Powyższe dane potwierdzają, jak istotną rolę w automatyzacji polskiego rynku ma edukacja przedsiębiorców. Na przestrzeni ostatnich lat występuje tendencja wzrostu zainteresowania platformami CRM, automatyzacją procesów dotyczących prawa, księgowości, logistyki i marketingu.

 

To naturalny trend, biorąc pod uwagę, że znakomitą większość tych rozwiązań wprowadzają międzynarodowe korporacje, wdrażając w lokalnych oddziałach w środkowej i wschodniej Europie oprogramowanie stanowiące wsparcie dla biznesu od co najmniej kilkunastu lat za oceanem. Jednak, czy inwestycja w zagraniczne rozwiązania przełoży się na efektywność polskich przedsiębiorstw i ich konkurencyjność?

 


Przeczytaj jak Artificial Intelligence i Data Science wplywa na marketing automation


 

Siła rekomendacji. Poznaj lepiej preferencje klienta

 

W ramach wsparcia sprzedaży w e-commerce, użytkownicy platformy do automatyzacji marketingu otrzymują pełny obraz wykorzystania modułu rekomendacji w prowadzonych przez nich kampaniach oraz statystyki dotyczące najczęściej rekomendowanych kategorii i ilości rekomendowanych produktów w każdej z nich. Rekomendacje produktowe AI SALESmanago umożliwiają także zapoznanie się z produktami, które są polecane dla konkretnego produktu lub kategorii.

 

Dane mogą zostać wyświetlone dla każdego e-sklepu istniejącego w systemie w postaci wizualizacji dla poszczególnych typów rekomendacji używanych w systemie:

 

  • wspólna filtracja – produkty rekomendowane są na podstawie zainteresowań innych użytkowników o podobnym profilu oraz prawdopodobieństwa i częstotliwości współwystępowania  produktów;
  • najczęściej kupowane po obejrzeniu innego produktu – na podstawie produktu oglądanego obecnie przez klienta na stronie rekomendowane są produkty zakupione przez klientów, którzy również wyświetlali ten produkt;
  • najczęściej oglądane razem  – rekomendowane są produkty, które inni klienci przeglądali wraz z obecnie wyświetlanym przez użytkownika produktem;
  • najczęściej kupowane razem – typ rekomendacji często nazywany “podobne produkty, które kupili inni klienci”: system analizuje produkty kupione przez klienta, a także kupione przez innych użytkowników, którzy dokonali zakupu tego samego towaru;
  • statystyki łączone z wagą – połączenie powyższych typów rekomendacji z dodatkowym mechanizmem przypisującym wagę poszczególnym akcjom o indywidualnie dostosowanej wartości.

 


Dowiedz się więcej o rekomendacjach produktowych AI SALESmanago


 

Profil marketera przyszłości

 

Za sprawą rekomendacji opartych o sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe, następuje ewolucja w zakresie kompetencji współczesnego marketera. Algorytmy realizujące zadania poprzez analitykę Big Data coraz częściej trafiają nie tylko do zakresu odpowiedzialności osób wyspecjalizowanych w analizie dużych zbiorów danych, ale również marketerów, którzy język tabel i wykresów przekładają na zrozumiałe dla klienta korzyści w precyzyjnej personalizacji treści.

 

Skuteczność kreowania angażujących materiałów na podstawie wniosków z zestawień danych to główna przyczyna, dla której blisko 60% firm korzysta z technologii AI i Machine Learning do usprawnienia działań marketingowych.

 

Zarejestruj się na konferencję Ecommerce Trends CEE 2018 i dowiedz się:

 

– W jaki sposób Copernicus Machine Learning & AI rewolucjonizuje rynek marketing automation w Europie.

– Jak zoptymalizować działanie narzędzia, by maksymalnie wykorzystać potencjał platformy SALESmanago.

– Jakie trendy w marketing automation zdominują branżę e-commerce.

 

Bilety są dostępne na stronie organizatora: http://2018cee.ecommercetrends.pl/rejestracja-na-konferencje

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]