Akcje alternatywne: jak wykorzystać nową funkcję SALESmanago?

businessman rise on chart and drawing concept on wall

Przedstawiamy nową funkcję SALESmanago: akcje alternatywne. Dzięki niej tworzone przez Ciebie reguły będą jeszcze lepiej odpowiadać na realne zachowania użytkowników. Akcje alternatywne to uzupełnienie reguł automatyzacji: dzięki nim system wykona automatycznie specjalnie dopasowane działania dla użytkownika, który spełnia tylko część warunków dla uruchomienia danej reguły. Zobacz, jak wykorzystać tę możliwość w praktyce.

 

Czym są akcje alternatywne

Reguły automatyzacji polegają na wykonaniu jakiejś akcji w reakcji na spełnienie określonych warunków lub inne zdarzenie. Np. kiedy użytkownik dokona zakupu, wysyłamy mu automatycznie wiadomość dynamiczną z ofertą komplementarną.


Jak tworzyć aplikacje mobilne, które angażują i sprzedają? Pobierz darmowego ebooka


Jednak im dłużej marketerzy korzystają z systemu, tym więcej reguł tworzą, by precyzyjnie targetować swoje wiadomości. Dlatego bardziej zaawansowane reguły maja po kilka warunków. Czasem jednak użytkownik nie spełnia wszystkich wymagań, aby jakaś akcja została automatycznie uruchomiona. Wtedy możemy wykorzystać nową funkcję – akcje alternatywne.

 

Przykład 1

Wyobraź sobie regułę, która wysyła maila dynamicznego ze zniżką klientom, którzy dokonali zakupu w ramach danej kampanii i pobrali przedtem Twojego ebooka. Co z użytkownikami, którzy jedynie dokonali zakupu? Teraz możesz ustawić w SALESmanago akcję alternatywną: kiedy ktoś spełnił część, ale nie wszystkie warunki dla uruchomienia reguły, system wykonuje inne działanie, przeznaczone specjalnie dla klientów, którzy spełnili tylko część warunków. W naszym przypadku będzie to np. wysłanie maila z propozycją pobrania ebooka.

 

Przykład 2

Możesz ustawić regułę, która wysyła email dynamiczny ze ofertą cross-sellingową osobom, które odwiedziły dany URL, jeśli dokonały zakupu w przeciągu ostatnich 7 dni. Wtedy przyda się akcja alternatywna, wysyłająca osobom, które jedynie odwiedziły dany URL, ale nie dokonały zakupu, emaila dynamicznego z ofertą zawierającą oglądane produkty.

akcje alternatywne

Przykład 3

Możesz wyświetlić użytkownikom, którzy odwiedzają dany URL i są zapisani na Twój newsletter (mają tag „newsletter”) baner informujący o zniżce. Do tego dodaj akcję alternatywną: tym, którzy odwiedzają adres, ale nie są zapisani, pokaż baner oferujący zniżkę za zapis do newslettera.

 

Jak ustawić akcje alternatywne w systemie?

Poniżej instrukcja, jak krok po kroku ustawić akcje alternatywne dla reguły.

  1. Kiedy tworzysz nową regułę (Automatyzacja -> Dodaj nową regułę), zaznacz w ustawieniach boks „Wykonaj alternatywne akcje dla kontaktów niespełniających warunków reguły”.
  2. W zakładce Zdarzenia, warunki i akcje znajdziesz pole Akcje alternatywne, gdzie możesz przesunąć żądaną akcję alternatywną z menu obok.
  3. Możesz wybrać więcej niż jedną akcję alternatywną.
  4. Wszystkie akcje zostaną wykonane w momencie, gdy kontakt nie spełnia warunków w trakcie uruchamiania reguły.
  5. Zapisz regułę.

Więcej szczegółowych wiadomości praktycznych znajdziesz w naszej pomocy.

 

Używaliście już tej funkcji? Dajcie znać w komentarzach, jak się Wam podoba!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]