Przedstawiamy nową funkcję SALESmanago: akcje alternatywne. Dzięki niej tworzone przez Ciebie reguły będą jeszcze lepiej odpowiadać na realne zachowania użytkowników. Akcje alternatywne to uzupełnienie reguł automatyzacji: dzięki nim system wykona automatycznie specjalnie dopasowane działania dla użytkownika, który spełnia tylko część warunków dla uruchomienia danej reguły. Zobacz, jak wykorzystać tę możliwość w praktyce.
Czym są akcje alternatywne
Reguły automatyzacji polegają na wykonaniu jakiejś akcji w reakcji na spełnienie określonych warunków lub inne zdarzenie. Np. kiedy użytkownik dokona zakupu, wysyłamy mu automatycznie wiadomość dynamiczną z ofertą komplementarną.
Jak tworzyć aplikacje mobilne, które angażują i sprzedają? Pobierz darmowego ebooka
Jednak im dłużej marketerzy korzystają z systemu, tym więcej reguł tworzą, by precyzyjnie targetować swoje wiadomości. Dlatego bardziej zaawansowane reguły maja po kilka warunków. Czasem jednak użytkownik nie spełnia wszystkich wymagań, aby jakaś akcja została automatycznie uruchomiona. Wtedy możemy wykorzystać nową funkcję – akcje alternatywne.
Przykład 1
Wyobraź sobie regułę, która wysyła maila dynamicznego ze zniżką klientom, którzy dokonali zakupu w ramach danej kampanii i pobrali przedtem Twojego ebooka. Co z użytkownikami, którzy jedynie dokonali zakupu? Teraz możesz ustawić w SALESmanago akcję alternatywną: kiedy ktoś spełnił część, ale nie wszystkie warunki dla uruchomienia reguły, system wykonuje inne działanie, przeznaczone specjalnie dla klientów, którzy spełnili tylko część warunków. W naszym przypadku będzie to np. wysłanie maila z propozycją pobrania ebooka.
Przykład 2
Możesz ustawić regułę, która wysyła email dynamiczny ze ofertą cross-sellingową osobom, które odwiedziły dany URL, jeśli dokonały zakupu w przeciągu ostatnich 7 dni. Wtedy przyda się akcja alternatywna, wysyłająca osobom, które jedynie odwiedziły dany URL, ale nie dokonały zakupu, emaila dynamicznego z ofertą zawierającą oglądane produkty.
Przykład 3
Możesz wyświetlić użytkownikom, którzy odwiedzają dany URL i są zapisani na Twój newsletter (mają tag „newsletter”) baner informujący o zniżce. Do tego dodaj akcję alternatywną: tym, którzy odwiedzają adres, ale nie są zapisani, pokaż baner oferujący zniżkę za zapis do newslettera.
Jak ustawić akcje alternatywne w systemie?
Poniżej instrukcja, jak krok po kroku ustawić akcje alternatywne dla reguły.
- Kiedy tworzysz nową regułę (Automatyzacja -> Dodaj nową regułę), zaznacz w ustawieniach boks „Wykonaj alternatywne akcje dla kontaktów niespełniających warunków reguły”.
- W zakładce Zdarzenia, warunki i akcje znajdziesz pole Akcje alternatywne, gdzie możesz przesunąć żądaną akcję alternatywną z menu obok.
- Możesz wybrać więcej niż jedną akcję alternatywną.
- Wszystkie akcje zostaną wykonane w momencie, gdy kontakt nie spełnia warunków w trakcie uruchamiania reguły.
- Zapisz regułę.
Więcej szczegółowych wiadomości praktycznych znajdziesz w naszej pomocy.
Używaliście już tej funkcji? Dajcie znać w komentarzach, jak się Wam podoba!