15 najciekawszych artykułów o digital marketingu: Wrzesień 2016

salesmanago-press-reviewDrodzy czytelnicy!

 

Oto nasze haiku na temat opuszczania bazy z kocy i poduszek kiedy siąpi zimny, październikowy deszcz:

 

Październik i deszcz

Fort z kocy i poduszek –

Nie dzwoń do mnie dziś

 

Albo

 

Nie nie  nie nie nie

Październik nie nie nie nie

Nie nie nie nie

 

Jako alternatywę wychodzenia z domu proponujemy Wam lekturę nowości ze świata marketing automation i digital marketingu. I absolutnie nie namawiamy do opuszczania przytulnej, deszczo- i smutkoodpornej fortecy z kocy, poduszek i gorącej herbaty. Oto 15 najciekawszych artykułów z zeszłego miesiąca:


 

Czujesz się zagubiony w marketingowym bełkocie? Pobierz Podręczny słownik Digital Marketera


 

 

  1. Etyka asymilacji SI 

Widzieliśmy to w filmach, czytaliśmy o tym w książkach. Zaczynając od Frankensteina Mary Shelley, przez Roya Batty Philipa K. Dicka  i HALa 9000 Artura C. Clarke, aż po Marvelowskiego Ultrona – sztuczna inteligencja przynosi ludzkości zarówno śmiech jak i łzy. Świat od lat debatuje na temat etyki tworzenia samoświadomych istot. Podlinkowany artykuł stara się ten dyskurs usystematyzować i przybliżyć.

 

  1. Podnieś swoją widoczność z Google’s Answer Boxes 

6 Przydatnych porad jak używać tego narzędzia Google aby poprawić wyniki SEO i dostać się na pierwsze pozycje wyszukiwania.

 

  1. Podnies swoją zawodową wiarygodność na LinkedIn 

Jesli nie ma Cię na LinkedIn to nie istniejesz. Przynajmniej według reklam tego serwisu. Tak, czy inaczej, jeśli już masz tam konto, to postaraj się pokazać z najlepszej strony. Tu znajdziez kilka przydatnych wskazówek jak to osiągnąć.

 

  1. Istotne zmiany w algorytmie Instagrama 

Można by powiedzieć, że Instagram to tylko obrazki. Jeśli jednak przez chwilę się nad tym zastanowisz, to zauważysz, że nawet najpiękniejsze zdjęcie znika w zalewie podobnych mu arcydzieł. Istnieje jednak prosty sposób, żeby ulepszyć treści wizualne – podpis. Pamiętaj – “w kraju ślepców mają gest: jednooki królem jest”, a w związku z najnowszymi zmianami podpisy na Instagramie zyskują na znaczeniu.

 

  1. Znaczenie wyszukiwarki grafik – 8 porad jak zaprząc do roboty zdjęcie profilowe  i poprawić pozycję wśród lokalnych wyników 

Google skłania się z roku na rok coraz bardziej w kierunku promowania lokalnych wyników wyszukań. Search Engine Land radzi jak wykorzystać zdjęcie profilowe, dla zdobycia wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

 

  1. Donald Trump oskarża Google o polityczna dyskryminację… ponownie 

USA żyje w ostatnich dniach wyścigiem o prezydencki fotel. Szykuje się prawdziwe starcie tytanów w rozgrywce Trump/ Clinton. Ostatnio D. Trump (znany z zamiłowania do sądzenia się z innymi) oskarżył Google o manipulowanie wynikami wyszukiwań i filtrowanie niepochlebnych informacji na temat jego oponentki, Hillary Clinton.

 

  1. Reklamy na Twitterze 

Mimo że część marketerów zdecydowała się w tym roku ignorować twitterową możliwość reklamy, warto poznać to narzędzie. Znajdź chwilę, aby w spokoju wysłuchać tego półgodzinnego podcastu i dowiedz się jak tych reklam używać, jak przeprowadzać testy A/B i jak planować budżet na media społecznościowe.

 

  1. Jeśli nie chcesz dostać kary od Google musisz unikać… 

… niepożądanych przekierowań ze strony mobilnej. Google stara się chronić delikatne zjawisko zaufania w kanale mobilnym, zatem karze strony mobilne, które pod przykrywką właściwego wyniku przekierowują użytkowników na strony, których nie chcą oni odwiedzać. Najnowsze wiadomości – Google poinformowało, że na razie nie planuje wydać nowego podręcznika postępowania w takiej sytuacji poza tym wymienionym w tekście.

 

  1. Daj się zainspirować influencerom 

Dokładnie Samowi Hurleyowi – światowemu #1 wśród marketerów cyfrowych. Kliknij w link i przeczytaj cały wywiad.

 

  1. Snapchat vs. Instagram – sprawdź czego powinieneś użyć [Infografika] 

Podobieństwa i różnice, funkcje i wpływ na odbiorców. Porównanie dwóch popularnych narzędzi storytellingowych zaprezentowane w formie estetycznej infografiki.

 

  1. Facebookowi hakerzy korzystają z coraz bardziej zaawansowanych narzędzi 

Nie każdy z nas wie, że istnieje co najmniej 10 pewnych sposobów zhakowania konta na Facebooku. Żyjąc częściowo w świecie wirtualnym powinniśmy podnosić naszą świadomość istniejących zagrożeń i uczyć się sposobów zapobiegania im.  

 

  1. Gładkie cięcie? Tak, poproszę! Wywiad z założycielem Cornerstone 

Pamiętacie amerykański Dollar Shave Club? Niespodzianka – Brytyjczycy maja własną wersję. Jak przystało na królewskie terytorium, ich Cornerstone jest biznesową subskrybcją z klasą”, która pozwala na cykliczny zakup przyborów do golenia.

 

  1. Kontrowersyjne spojrzenie na przyszłość aplikacji mobilnych 

Przeczytaj i przemyśl to co comScore ma do powiedzenia na temat przyszłości aplikacji mobilnych. Wersja TL;DR – rynek może zbliżać się już do przesycenia apkami, i możliwym jest, że utrzymają się tylko duzi gracze.

 

  1. Świąteczne kampanie mailingowe 

Halo! Czas odkurzyć srebrne dzwoneczki i zacząć planować kampanie emailowe na nadchodzący gorrrący okres świąteczny. Na stronie znajdziesz kalendarz świąt w krajach anglosaskich od września 2016 (mało przydatne) do stycznia 2017 (bardzo przydatne).

 

  1. Indie w sieci 

Słysze liście już o YouTube Go? Podpowiadamy, że już najwyższy czas zapoznać się z tematem. Czy tego chcemy, czy ni, dostęp do Internetu jest uważany za jedno z podstawowych praw człowieka. Cytując Johannę Wright, vice w dziale marketingu YouTube: “Zawsze wierzyliśmy, że ograniczony dostęp do sieci nie powinien być ograniczeniem podczas korzystania z naszego serwisu. W 2014r. Uruchomiliśmy usługę YouTube Offline tak, aby każdy mógł oglądać nasze filmiki bez irytującego buforowania. Kilka miesięcy temu wypuściliśmy Smart Offline – funkcję, dzięki której możesz zachować wybrane klipy offline, żeby obejrzeć je później, poza godzinami szczytu, taniej i szybciej”. Co więcej, Google pracuje nad udostępnieniem w Indiach darmowego Wi-Fi , żeby jak najwięcej osób mogło z niego korzystać!

 

Miłego czytania!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]