01.12.2015r. po raz trzeci spotkaliśmy się z okazji organizowanego przez nas Kongresu Marketing Automation. W jednym miejscu zgromadziliśmy ponad 1000 najlepszych marketerów, specjalistów i ludzi biznesu. Pojawiło się mnóstwo inspirujących idei. Większość z nich zachowała aktualność aż do dzisiaj Z perspektywy czasu cztery z nich wydają się kluczowe:
– Customer Value: sam zakup przestał być oddzielnym zdarzeniem. W związku z tym rodzi się potrzeba budowania długotrwałych relacji. Szczególnym zainteresowaniem powinniśmy obdarzyć młodszą część odbiorców, gdyż wykazują oni mniejszą skłonność do przywiązywania się do marki, niż powiedzmy czterdziesto-, czy pięćdziesięciolatkowie.
– Kanał Mobile i Aplikacje: digital marketerzy muszą znaleźć odpowiedź na zmieniające się zwyczaje konsumentów – wszechobecne smartfony i smart-gadżety zatarły granicę pomiędzy zachowaniami online i offline. W tym świetle kanał mobilny jest zarówno przyczyną jak i rozwiązaniem tego problemu. Ponieważ wszystkim nam zależy na dostarczaniu naszym odbiorcom treści o najwyższej jakości, potrzebujemy odpowiednich narzędzi.
– Big Data Marketing: Dziś pod słowem marketing coraz częściej kryje się precyzyjna personalizacja przekazu. Zgromadzonych danych używamy w celu dopasowania treści do przyzwyczajeń i oczekiwań użytkownika. W celu utrzymania porządku baz danych staramy się integrować dane z różnych źródeł.
– Słuchanie: jeżeli skupiasz się tylko na tworzeniu innowacyjnych rozwiązań, ale pomijasz wsłuchiwanie się w feedback, nie masz szans na stworzenie długoterminowej relacji. Kluczem do sukcesu jest uważne słuchanie.
Prelegenci dzielili się także swoimi przemyśleniami na temat innowacji w ebiznesie, komunikacji, mobilnej rewolucji i ecommerce. Oto kilka cytatów, które szczególnie zapadły nam w pamięć:
– o innowacji: Polska nauka ma gigantyczny potencjał – nie tylko czysto poznawczy, ale i biznesowy. Warunkiem jest oferowanie produktu, który jest realnie potrzebny, wczesny kontakt z klientami, ciągłe ulepszanie prototypu oraz skupienie na innowacji – nie może być ona projektem pobocznym. (Paweł Przewięźlikowski)
– o komunikacji: Zmień perspektywę. Nie myśl o pozyskiwaniu jednej transakcji, ale o Customer Lifetime Value. To pojęcie znamy od 15 lat, ale wciąż jest rzadko wykorzystywane. Aby je aplikować, zintegruj dane z wielu źródeł (uwzględniając też feedback z działu obsługi klienta). Celem jest tu możliwość przewidywania: lepsze mechanizmy rekomendacyjne, dynamiczne kształtowanie ceny, zwiększanie lojalności. (Michal Kreczmar i Łukasz Dziekan)
– o rewolucji mobilnej: W Polsce marketerzy wciąż stosunkowo niewielką część swoich budżetów (18%) przeznaczają na mobile. Dla porównania, w Wielk iej Brytanii ten odsetek wynosił w 2014 roku 40%. Przyswaja się tam model programatyczny, z tym, że staramy się budować coraz pełniejsze profile użytkowników mobilnych. 46% budżetów na reklamę w kanale mobile stanowi content marketing i reklama natywna. (Artur Banach)
– o ecommerce: Wykorzystaj wiedzę o kliencie! Zbierana za pomocą komunikacji bezpośredniej i analityki, pozwoli segmentować, budować model CLV, testowanie opłacalności innych modelów (Audioteka testowała model subskrypcyjny), na bieżąco monitorować sprzedaż, skuteczność promocji, a także usuwanie nierentownych produktów z oferty. (Jarosław Trybuchowicz)
Dla wszystkich tych, którzy przegapili kongres w zeszłym roku, i dla tych, którym spodobał się tak, że chcą powtórzyć to doświadczenie mamy świetną wiadomość! 9. stycznia 2017r. zapraszamy was do pięknego Krakowa, gdzie będziemy mieli przyjemność po raz czwarty organizować dla was najważniejsze europejskie wydarzenie związane z marketing automation. Tym razem zaprosiliśmy najbardziej wpływowych ekspertów i influencerów, aby byli naszymi głównymi prelegentami. I wiecie co? Zgodzili się!
Z dumą ogłaszamy, ze podczas MAC2017 będziecie mieli niepowtarzalną okazję zobaczyć w jednym miejscu tych oto mówców:
– Jeff Bullas [CEO w Jeffbullas.com], #1 Global Digital Marketing Influencer
Światowej klasy wykładowca, konsultant i blogger marketingowy, gwiazda paneli eksperckich dotyczących marketingu cyfrowego i mediów społecznościowych. Wśród jego osiągnięć znajdziemy tytuł #1 Global “Digital Marketing Influencer” z 2016 roku, czy #1 Content Marketing Influencer przyznany w 2015 r. przez Onalytica. Jeff skupia się przede wszystkim na budowaniu marek zarówno osobistych, jak i firmowych. Stara się zrozumieć jak współuczestniczyć i angażować w ich obecność na rynku cyfrowym.
– Michael Brenner [CEO w Marketing Insider Group] #1 B2B Marketer
Znany na całym świecie, Michael Brenner jest CEO Marketing Insider Group, współautorem The Content Formula, ex-szefem strategii w NewsCred, oraz byłym VP działu Content Marketingu w SAP. Nazywany jest topowym biznes, content i social media marketerem. Pan Brenner jest zagorzałym ewangelistą skoncentrowanego na odbiorcy marketingu; marketingu, który przynosi wymierne rezultaty. Ponadto jest też znakomitym mówcą i współautorem licznych publikacji wiodących wydawców, takich jak Forbes, The Economist, The Guardian, czy Entrepreneur.
– Mathew Sweezey [Dyrektor Marketing Insights, Salesforce] Top Marketing Thought Leader
Mathew jest uznawany za jeden z największych umysłów jeśli chodzi o przyszłość marketingu oraz za utalentowanego researchera i myśliciela. Jego prace są często cytowane przez wiodące portale, jak na przykład Mashable, VentureBeat, PCWorld, CMO.com, Information Week, Forbes, Huffington Post, a także przez autorów licznych publikacji książkowych dotyczących współczesnego marketingu. Możecie go kojarzyć z największych konferencji, takich jak: Content Marketing World, Dreamforce, Argyle CMO Summit, Connections, IMW, DX3 oraz jego współpracy z wielkimi, światowymi markami pokroju UPS, HomeDepot, AT&T, NASCAR, Verizon, czy Dell. Dodatkowo jest autorem Marketing Automation for Dummies, pierwszego praktycznego poradnika po automatyzacji marketingu
– Tara Hunt [Naczelna Digital Marketingu, Truly Social Inc] Najbardziej Wpływowa Kobieta w Świecie Technologii
Tara Hunt została określona mianem Najbardziej Wpływowej Kobiety w Świecie Technologii (Fast Company) oraz Osobą Wartą Uwagi (Woman to Watch) przez Entrepreneur Magazine. W dziedzinie researchu, strategii i digital marketingu pracuje już ponad 16 lat, a w tematach okołobranżowych “siedzi” już 21 lat. Tara jest autorką wydanej w 7 językach książki, która była cytowana w niezliczonych artykułach i publikacjach, a także wspominana na ponad 150 konferencjach. Nie ogranicza się jedynie do suchej teorii, ale jest również świetnym praktykiem. Należy do grona LinkedIn-owych Influencerów. Jej konto obserwowane jest przez ponad 141000 osób. Jej prezentacje na Slideshare były wyświetlane ponad 1,8 mln razy. Na Twitterze znajduje się w 5% najpopularniejszych użytkowników. “Podąża” za nią 52,000 followersów.
Możecie ją znaleźć na Tarahunt.com a także na jej kanale YouTube – Truly Social with Tara.
Marketing Automation Congress 2017 to światowej klasy, prestiżowe wydarzenie w świecie digital marketingu.
Tworzymy je specjalnie po to, by was zainspirować i uzbroić w niezbędną branżową wiedzę, tak abyście mogli aktualizować i poszerzać spektrum swoich marketingowych działań.
Celem MAC 2017 jest przedstawienie najnowszych trendów, prezentacja najnowocześniejszych narzędzi i połączenie ich w kompletną, skuteczną strategię marketingową!