Ulepsz automatyzację marketingu przez marketing treści [post gościnny]

man-with-flying-lightbulbsAutomatyzacja marketingu zapewnia możliwość targetowania przyszłych klientów o wiele dokładniej i w krótszym czasie niż jakiekolwiek inne narzędzie.

Niestety bez odpowiedniej jakości treści, proces ten szybko zmieni się w spam, niechciane telefony bez zapowiedzi i zbędne, śmieciowe emaile, oferując tym samym klientom ciągle ten sam, nietrafiony przekaz.

Automatyzacja marketingu potrzebuje content marketingu by dostarczyć właściwą treść do odpowiedniej osoby i w odpowiednim czasie.

Marketing treści pomaga twoim potencjalnym klientom rozwiązać ich problem, zapewniając informacje których potrzebują. Opowiada im ważną historię. Połączony z automatyzacją marketingu, pomaga dopasować rodzaj komunikacji marketingowej do każdego z odbiorców.

Szybkość i dokładność Twojego silnika automatyzacji marketingu połączona z jakościowym marketingiem treści tworzy perfekcyjną maszynę marketingu. Najlepsi gracze na rynku nauczyli się idealnie je łączyć.

Pracując połączonymi siłami, automatyzacja marketingu i marketing treści osiąga każdy cel na zindywidualizowanej lub ogólnej checkliście.

 

Marketing oparty na zainteresowaniach

Automatyzacja marketingu prowadzi klienta przez całą podróż marketingową, dostarczając targetowane wiadomości nawiązujące do etapu na którym jest kupujący.

Marketing treści odpowiada na wszystkie pytania twoich kupujących i zapewnia bibliotekę treści której automatyzacja marketingu potrzebuje aby dostarczyć marketing oparty na zainteresowaniach klienta.

 

Wprowadzanie świeżych pomysłów

Bez udanego wprowadzenia, automatyzacja marketingu dociera do tych samych klientów lub potencjalnych klientów, z tą samą wiadomością, ostatecznie lądując w folderze spam.

Wykorzystując najnowsze trendy, interakcje, lub nowe media, marketing treści sprawia, że każda kampania jest nie tylko spersonalizowana, lecz także świeża i interesująca.

 

Tworzenie skupienia

Content marketing stwarza okazję do osadzenia treści informacyjnych i edukacyjnych w różnych punktach podróży zakupowej klienta, podczas gdy automatyzacja marketingu zapewnia moc potrzebną do skierowania ich w odpowiednim kierunku.

Opowiadanie historii klientom pozwala kupującemu zrozumieć problemy z którymi zmaga się im podobni oraz to jak je rozwiązali. Pomaga to uczynić z nich bohaterów twoich historii, pokazując, że klient liczy się najbardziej, oraz, że firma ceni ich wkład. Kierowanie uwagi na generowaną przez nich zawartość, pomaga też pozyskać stałych, lojalnych klientów.

 

Pokaż zamiast mówić

Automatyzacja marketingu pomaga nawiązać kontakt z klientem szybciej, jednak to treść sprawia, że kontakt ten ma jakąkolwiek wartość

Zamiast proponować klientom wypróbowanie wersji demonstracyjnej, lub od razu kupna produktu, marketing treści tworzy zainteresowanie poprzez pokazanie co dany produkt może dla nich zrobić; obrazuje w jaki sposób produkt rozwiązuje ich problemy.

Przykładowo, Instagram Virgin Atlantic zaprasza klientów na wycieczkę po miejscach do których docierają ich linie lotnicze oraz bezkresne i oszałamiające wizualnie przygody których mogą tam doświadczyć. Klienci odnajdują ciekawe miejsca a przy okazji sposób na zaspokojenie ich żądzy wędrówki.

Departures – magazyn wydawany przez American Express (również w wersji online), zabiera klientów na wyprawę w podobny sposób, pokazując miejsca do których można się udać, rzeczy które można zrobić, oraz doświadczenia których można doznać dzięki karcie American Express, tworząc w ten sposób zainteresowanie bez twardej, konkretnej próby sprzedaży.

 

Zapobieganie irytacji

Chociaż powtarzanie jest kluczem do tworzenia świadomości oraz budowania zainteresowania, jest także jednym z pierwszych czynników powodujących irytację w dzisiejszym świecie przesyconym informacją. Palenie za sobą mostów oraz denerwowanie klientów przez powtarzanie wiadomości skoncentrowanych na produkcie, jest pewnym sposobem na pozbycie się najbardziej lukratywnych i lojalnych leadów.

Marketing treści przyciąga potencjalnych kupujacych do twojej marki, zapobiega powstawaniu irytacji dzięki zapewnianu klientom tego czego chcą – odpowiedzi na ich pytania i zainteresowania.

Przykładowo, Birchbox, usługa miesięcznej subskrypcji zestawów kosmetyków, pokazuje klientom w jaki sposób naśladować najnowsze trendy w modzie stosując produkty Birchbox. Podczas przedstawiania marki i produktów, klienci nie widzą reklamy, widzą wartościową informację.

Przez zapewnienie informacyjnych filmów, artykułów, poradników i innych odniesień do odpowiedzi na rzeczywiście zadawane pytania, marketing treści sprzedaje produkt bez próby sprzedaży, usuwając irytację z równania.

 

Potężna Kombinacja

Podczas gdy marketing i automatyzacja marketingu może działać osobno, żadne nie może robić tego w optymalny sposób bez ostrożnej kooperacji.

Targetowanie klientów, zmienianie przekazu szybko i często jest bezużyteczne, jeśli zawartość nie jest tego warta, z kolei istotny kontent nie jest nic warty jeśli nikt go nie zobaczy.

Pracując wspólnie, automatyzacja marketingu i marketing treści w naturalny sposób tworzą świadomość marki, zaangażowanie i lojalność klienta oraz stały przychód.

 

~ Michael Brenner (@BrennerMichael) CEO Marketing Insider Group, współautor bestsellera The Content Formula, oraz jeden z ważniejszych głosów w dzisiejszym świecie marketingu.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]