Automatyzacja marketingu zapewnia możliwość targetowania przyszłych klientów o wiele dokładniej i w krótszym czasie niż jakiekolwiek inne narzędzie.
Niestety bez odpowiedniej jakości treści, proces ten szybko zmieni się w spam, niechciane telefony bez zapowiedzi i zbędne, śmieciowe emaile, oferując tym samym klientom ciągle ten sam, nietrafiony przekaz.
Automatyzacja marketingu potrzebuje content marketingu by dostarczyć właściwą treść do odpowiedniej osoby i w odpowiednim czasie.
Marketing treści pomaga twoim potencjalnym klientom rozwiązać ich problem, zapewniając informacje których potrzebują. Opowiada im ważną historię. Połączony z automatyzacją marketingu, pomaga dopasować rodzaj komunikacji marketingowej do każdego z odbiorców.
Szybkość i dokładność Twojego silnika automatyzacji marketingu połączona z jakościowym marketingiem treści tworzy perfekcyjną maszynę marketingu. Najlepsi gracze na rynku nauczyli się idealnie je łączyć.
Pracując połączonymi siłami, automatyzacja marketingu i marketing treści osiąga każdy cel na zindywidualizowanej lub ogólnej checkliście.
Marketing oparty na zainteresowaniach
Automatyzacja marketingu prowadzi klienta przez całą podróż marketingową, dostarczając targetowane wiadomości nawiązujące do etapu na którym jest kupujący.
Marketing treści odpowiada na wszystkie pytania twoich kupujących i zapewnia bibliotekę treści której automatyzacja marketingu potrzebuje aby dostarczyć marketing oparty na zainteresowaniach klienta.
Wprowadzanie świeżych pomysłów
Bez udanego wprowadzenia, automatyzacja marketingu dociera do tych samych klientów lub potencjalnych klientów, z tą samą wiadomością, ostatecznie lądując w folderze spam.
Wykorzystując najnowsze trendy, interakcje, lub nowe media, marketing treści sprawia, że każda kampania jest nie tylko spersonalizowana, lecz także świeża i interesująca.
Tworzenie skupienia
Content marketing stwarza okazję do osadzenia treści informacyjnych i edukacyjnych w różnych punktach podróży zakupowej klienta, podczas gdy automatyzacja marketingu zapewnia moc potrzebną do skierowania ich w odpowiednim kierunku.
Opowiadanie historii klientom pozwala kupującemu zrozumieć problemy z którymi zmaga się im podobni oraz to jak je rozwiązali. Pomaga to uczynić z nich bohaterów twoich historii, pokazując, że klient liczy się najbardziej, oraz, że firma ceni ich wkład. Kierowanie uwagi na generowaną przez nich zawartość, pomaga też pozyskać stałych, lojalnych klientów.
Pokaż zamiast mówić
Automatyzacja marketingu pomaga nawiązać kontakt z klientem szybciej, jednak to treść sprawia, że kontakt ten ma jakąkolwiek wartość
Zamiast proponować klientom wypróbowanie wersji demonstracyjnej, lub od razu kupna produktu, marketing treści tworzy zainteresowanie poprzez pokazanie co dany produkt może dla nich zrobić; obrazuje w jaki sposób produkt rozwiązuje ich problemy.
Przykładowo, Instagram Virgin Atlantic zaprasza klientów na wycieczkę po miejscach do których docierają ich linie lotnicze oraz bezkresne i oszałamiające wizualnie przygody których mogą tam doświadczyć. Klienci odnajdują ciekawe miejsca a przy okazji sposób na zaspokojenie ich żądzy wędrówki.
Departures – magazyn wydawany przez American Express (również w wersji online), zabiera klientów na wyprawę w podobny sposób, pokazując miejsca do których można się udać, rzeczy które można zrobić, oraz doświadczenia których można doznać dzięki karcie American Express, tworząc w ten sposób zainteresowanie bez twardej, konkretnej próby sprzedaży.
Zapobieganie irytacji
Chociaż powtarzanie jest kluczem do tworzenia świadomości oraz budowania zainteresowania, jest także jednym z pierwszych czynników powodujących irytację w dzisiejszym świecie przesyconym informacją. Palenie za sobą mostów oraz denerwowanie klientów przez powtarzanie wiadomości skoncentrowanych na produkcie, jest pewnym sposobem na pozbycie się najbardziej lukratywnych i lojalnych leadów.
Marketing treści przyciąga potencjalnych kupujacych do twojej marki, zapobiega powstawaniu irytacji dzięki zapewnianu klientom tego czego chcą – odpowiedzi na ich pytania i zainteresowania.
Przykładowo, Birchbox, usługa miesięcznej subskrypcji zestawów kosmetyków, pokazuje klientom w jaki sposób naśladować najnowsze trendy w modzie stosując produkty Birchbox. Podczas przedstawiania marki i produktów, klienci nie widzą reklamy, widzą wartościową informację.
Przez zapewnienie informacyjnych filmów, artykułów, poradników i innych odniesień do odpowiedzi na rzeczywiście zadawane pytania, marketing treści sprzedaje produkt bez próby sprzedaży, usuwając irytację z równania.
Potężna Kombinacja
Podczas gdy marketing i automatyzacja marketingu może działać osobno, żadne nie może robić tego w optymalny sposób bez ostrożnej kooperacji.
Targetowanie klientów, zmienianie przekazu szybko i często jest bezużyteczne, jeśli zawartość nie jest tego warta, z kolei istotny kontent nie jest nic warty jeśli nikt go nie zobaczy.
Pracując wspólnie, automatyzacja marketingu i marketing treści w naturalny sposób tworzą świadomość marki, zaangażowanie i lojalność klienta oraz stały przychód.
~ Michael Brenner (@BrennerMichael) CEO Marketing Insider Group, współautor bestsellera The Content Formula, oraz jeden z ważniejszych głosów w dzisiejszym świecie marketingu.