Pierwsze prawo beznadziejnych emaili, albo dlaczego powinieneś iść na ryby

stock-image-97480882-compressorPierwsze prawo beznadziejnych emaili brzmi: jeśli nie umiesz łowić ryb, to nie będziesz umiał złowić klientów przez emaila.

Powaga! Ludzie co jest z Wami nie tak? Otwieram skrzynkę i pierwsze co mam ochotę zrobić to wykasować wszystkie wiadomości. A jeśli przez przypadek którąś otworzę – pragnę zwrócić ją nadawcy z dopiskiem “adresat nieznany” w mgnieniu oka.

To już nawet nie chodzi o estetykę wiadomości. One po prostu nie są zachęcające na tyle, żeby przeczytać całość. Jak to zmienić? Jest kilka zasad, które musisz przestrzegać, żeby podnieść OR swoich emaili.

 


Jak wykorzystać Email Marketing w Twoim biznesie? Dowiedz się z darmowego ebooka


 

Zasada pierwsza – Czas

Kiedy idziesz na ryby – jak wszystkie rybki w jeziorze śpią, czy wtedy, kiedy żerują? Nie możesz oczekiwać, że klienci będą skakać z radości z powodu Twojego emaila kiedy są zajęci albo kiedy śpią. Musisz dopasować czas wysyłki do ich zwyczajów i potrzeb. Jak to zrobić? Cóż, możesz użyć software’u, który tworzy profile behawioralne użytkowników i automatyzuje wysyłkę maili uwzględniając ich zachowania online. Potrzebujesz więcej wskazówek? Wypróbuj platformę marketing automation – zdefiniuj warunki i uruchom reguły automatyzacji. Proszę – naprawione!

 

Zasada druga – Edukacja

Dobry wędkarz jest cierpliwy i stale uczy ryby, że mogą liczyć na pełną wyżerkę w konkretnych miejscach i w określonym czasie. W rezultacie ryby przypływają tam same, żeby dostać trochę jedzenia bez większego wysiłku. Brzmi nieźle, prawda? Czy chciałbyś tego samego?

Istnieje rozwiązanie – proces, dzięki któremu praktycznie bez wysiłku edukujesz obiecujące leady. Nazywa się on Lead Nurturing. Kiedy już raz przygotujesz cykl wiadomości, które uczą małymi krokami zarówno o branży jak i o produkcie, możesz spać spokojnie. Świeże leady będą powoli ewoluować w kierunku zostania lojalnymi klientami.

 

Zasada trzecia – Przynęta

Bez przyzwoitej przynęty możesz zapomnieć o złapaniu chociażby płotki. Przynęta musi być przygotowana z uwzględnieniem specyfiki gatunku, na który się zasadzasz. Niektóre ryby złapią się na żywego robaka, inne na błystkę. Tak, czy inaczej, przynęta musi kusić.

A email? Podobnie – dobry tytuł zachęca ludzi do kliknięcia. I nie mam tu na myśli podstępnych clickbite’ów. Dobry tytuł jest krótki i ujmuje esencję wiadomości; obiecuje zamiast sprzedawać. Dobrym pomysłem jest też dodanie jakiegoś Call to Action. Użytkownicy czytają wiadomości na smartfonach. Automatycznie przewijają listę i jeżeli nie powiesz im wprost czego do nich oczekujesz, mogą się tego sami nie domyślić. Tylko tyle – i aż tyle. Wypróbuj także testy A/B w swoich grupach odbiorców. Nie będziesz się już musiał zastanawiać co na nich działa – będziesz to wiedział.

 

Zasada czwarta – Wygląd

Porozmawiajmy jeszcze przez chwilę o robakach, ok? Powodem dla którego łowienie na żywą przynętę nie jest najprostszym sposobem zdobycia ryby jest to, że musisz tego robaka zawiesić na haczyku bez uśmiercania go i rozmazywania resztek dookoła. Żywy, ruszający się i tłuściutki robal da ci więcej łupów niż blady, ledwo dychający okaz.

A teraz wyobraź sobie swojego smartfona. Jakiego maila chętniej przeczytasz? Zwartego i responsywnego, czy raczej takiego z literami rozrzuconymi po całym ekranie, którego przewijasz w nieskończoność, żeby zrozumieć o co w nim chodzi? Rozważ użycie kreatora maili, który ma funkcję podglądu wiadomości uwzględniającą różne rozmiary ekranów urządzeń mobilnych i tradycyjnych. Sprawdź wygląd wiadomości przed wysyłką!

 

Zasada piąta – Uaktualnianie

Czasami ryby przenoszą się na inne żerowiska niezależnie od tego jak bardzo się starasz. Dlatego też musisz na bieżąco obserwować ich zwyczaje i zachowanie. Sprawdzaj swoje miejscówki od czasu do czasu, żeby być przygotowanym na różne scenariusze.

Trzymaj rękę na pulsie również w przypadku bazy danych. Mniej więcej 20% – 30% adresów dezaktualizuje się rok rocznie. Aktualizuj i czyść bazę raz na miesiąc, tak żeby była zwarta i gotowa w momencie, kiedy jej potrzebujesz. W pierwszej kolejności szukaj zdublowanych kontaktów, literówek i błędów w podanych domenach. Sprawdzaj reakcje na wysyłane przez Ciebie wiadomości. Jeżeli użytkownik nie odpowiada na nie od roku, może to być dla ciebie pewna podpowiedź. Nie bój się wyrzucać nieprospektywne adresy. Jeśli chodzi o bazę danych jakość wygrywa z ilością.

 

Jeżeli chcesz poznać inne tricki porady odnośnie email marketingu, koniecznie przeczytaj też te wpisy:

70 szokujących statystyk nt. email marketingu

Najważniejsza zmiana w Twoim email marketingu. Przenieś go do Marketing Automation

Jak zwiększyć listę subskrybentów newslettera? 20 sprawdzonych sposobów na zdobycie adresów email

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]