Wykorzystaj Marketing Automation w małej i średniej firmie

Happy young professionals are standing in a contemporary glass office in New York.

Marketing Automation doskonale pasuje do małych i średnich firm. Sprawdza się w nich tak samo dobrze, jak w korporacjach i dużych firmach. Wbrew panującym przekonaniom największy, bo niemal 80% udział wśród wdrożeń Marketing Automation w USA przypadł małym i średnim biznesom. Podpowiadamy, jak użyć Marketing Automation w małej lub średniej firmie. Sprawdź, jak to działa u Ciebie!

Systemy z prostym interfejsem i cennikiem dostosowanym do możliwości małych i średnich przedsiębiorstw to platformy, których obsługa nie wymaga specjalistycznej wiedzy, zasobów IT ani dużej ilości czasu. Małe i średnie przedsiębiorstwa mogą wykorzystywać narzędzia dostępne wcześniej wyłącznie firmom z listy Fortune 2000. Amerykańska firma konsultingowa Raab Associates Inc. podała, że aż 95 % spośród 29 tys. wdrożeń Marketing Automation w USA należy do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.


Zerowy moment prawdy: jak go wykorzystać w Twoim biznesie? Dowiedz się z darmowego ebooka


Jak użyć mocy Marketing Automation?

 

Zbuduj relacje!

Każdy dodany do bazy kontakt, to dla Twojej firmy potencjalny klient. Jednak by z potencjalnego stał się prawdziwym klientem, musisz zbudować relację. Najlepszy moment na kontakt ze świeżo pozyskanym leadem to pierwsze 48h od rejestracji w bazie. Wiadomość powitalną warto zatem wysłać tego samego dnia. Przypomnij mu o firmie i Twojej ofercie, która go zainteresowała. Druga wiadomość przesłana do kontaktu kolejnego dnia wzmocni przekaz i pomoże lepiej Cię zapamiętać. Ważne, by w tych pierwszych chwilach użyć najlepszych dostępnych treści. Walczysz o to, by skutecznie i trwale dotrzeć do świadomości odbiorców.

 

Wyedukuj leady!

Wysłane wiadomości odniosły skutek, relacja z potencjalnym klientem została nawiązana. Kolejny etap to przygotowanie gruntu pod działania sprzedawców. Pora na odkrycie szczegółów oferty. Wiedząc, czego szukał potencjalny klient online, łatwo stworzysz cykl wiadomości, w których kolejno, krok po kroku przekażesz istotne dla odbiorców konkrety.

 

Posegmentuj bazę!

Każda firma obsługuje wiele grup klientów. Różne segmenty oferty zaspokajają odmienne potrzeby i adresowane są do konsumentów różnych produktów czy usług. Im bardziej precyzyjnie określisz, do której z grup należy każdy z Twoich leadów, tym łatwiej dasz mu to, czego potrzebuje. Wiedza płynąca z segmentacji pozwoli na dopasowanie rozmów i działań do indywidualnych oczekiwań odbiorców. Zwiększysz efektywność wszystkich swoich działań. W oparciu o ich zachowanie online moduł segmentacji automatycznie podzieli Twoje leady na właściwe grupy stworzy także ich profile behawioralne. Teraz termin realizacji wysyłek oraz przekazywane w nich treści łatwo dopasujesz do każdego z adresatów.

 

Bądź w kontakcie. Na bieżąco!

Wszystkie organizowane przez Twoją firmę wydarzenia anonsuj z wyprzedzeniem. Zapraszaj wszystkich potencjalnch i aktualnych klientów. Możesz zaprogramować automatyczny cykl wiadomości informujących o wydarzeniu. W wiadomościach możesz zawrzeć przekierowanie na specjalnie utworzoną stronę www wydarzenia. Pełny zestaw e-maili powinien obejmować zarówno wiadomości zachęcające do udziału i przypominające o zbliżającym się terminie wydarzenia oraz takie, które dostarczą odbiorcom materiały podsumowujące bezpośrednio po jego zakończeniu.

———————–

Powyższy zestaw prostych działań to jedynie inspiracja i wstęp do praktycznego stosowania Marketing Automation. W rzeczywistości to Ty wiesz najlepiej, do waparcia jakich procesów używać Marketing Automation w Twojej firmie. Użyj wskazówek na początek swej drogi, a wkrótce procesy automatyzacji marketingu sprawią, że indywidualne atuty Twojej firmy wykorzystasz do jeszcze lepszej obsługi klientów.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]