O czym marzą marketerzy? Postanowiliśmy się dziś zastanowić nad tym, czego dziś najbardziej potrzeba specom od marketingu. Lista życzeń jest dość długa. Jesteśmy ciekawi, czego Wy sobie życzycie. Koniecznie podzielcie się tym w komentarzach, a poniżej nasz spis marketingowych pragnień.
Kryzys marketingu inbound! Dowiedz się więcej – pobierz darmowego ebooka
Integracja danych z wielu źródeł
Strona www, reakcje na emaile, media społecznościowe, aplikacje mobilne, IoT, sklepy stacjonarne … we wszystkich tych miejscach odbiorcy zostawiają swoje dane i podejmują działania, które możemy śledzić. Problem? Marketerom trudno połączyć w całość dane z tych wszystkich źródeł. Może korzystasz z wielu kanałów i wielu platform, a każda z nich ma własną analitykę, która nijak nie składa się z kompleksowy obraz klienta, na którym mógłbyś oprzeć swoje działania?
Według Marketing Charts 63% marketerów deklaruje, że ma z tym problem. Zaledwie 1/3 ma narzędzia, które pozwoliłby na taką integrację (mowa o Marketing Automation)
Święty Graal marketerów, kwiat paproci, Atlantyda oraz króliczek, którego nieustannie gonią.
Jak stworzyć coś, czym ludzie chcą się dzielić? Jak powstaje materiał, który jak choroba zakaźna będzie się szerzyć po sieci, rozprzestrzeniając jednocześnie świadomość marki?
Marketerzy marzą o naturalnym, darmowym szumie.
Większe budżety
Wyobraź sobie, że masz w końcu zasoby na wszystkie te kampanie, o których zawsze marzyłeś, ale były za drogie…
Mógłbyś wystawić swoje logo wyrzeźbione w lodzie na Times Square albo stworzyć musical oparty na historii firmy…
Może lepiej, że nie mamy wszystkiego, czego sobie życzymy.
Prostsze, bardziej intuicyjne narzędzia
Jeśli jesteś już księciem Excela i panem Dokumentów Google, prawdopodobnie i takzaskakują Cię kolejne platformy, które musisz opanować oraz narzędzia, które trzeba przetestować. Każde z nich zabiera Ci czas i energię.
Pamiętaj, że zawsze lepiej wybrać narzędzie, które pełni wiele funkcji, niż integrować kilkanaście różnych systemów. Im prościej, tym lepiej.
Mierzalne efekty
Wyobraź sobie analitykę skuteczności każdego Twojego działania oraz możliwość wykazania rezultatów poszczególnych działań. Masz to czarno na białym: dzięki wdrożonemu Lead Nurturingowi, cykl zakupowy skrócił się o 2 tygodnie; Twój autorski mem z kotem wygenerował 50 leadów; akcja z kuponami zwiększyła sprzedaż w sklepach stacjonarnych o 25%.
W takiej sytuacji chodziłbyś po biurze dumny jak paw, obnosząc się ze swoimi ROI i KPI.
Lojalni klienci
Dziś konsumenci staja się coraz mniej lojalni. Mają nieograniczony wybór, a każdy sklep kusi ofertami dla nowych klientów i zniżkami na pierwszy zakup. Jednocześnie większość z nich zaniedbuje marketing do istniejących odbiorców, przez co ich tracą.
Możesz aktywnie zwiększać lojalność swoich klientów przez wydzielanie ich i adresowanie do nich specjalnych ofert.
Lepsze zrozumienie odbiorców i tego, czego potrzebują
W badaniu Rival Fox marketerzy najczęściej deklarowali, że chcieliby wiedzieć, jakie treści i w jakim kanale spotykają się z najlepszym przyjęciem, i chcieliby mieć dostęp do tej wiedzy za pomocą jednego kliknięcia.
Przydałaby się tu również możliwość porównania swoich wyników z działalnością konkurencji.
Legendarny marketer i sprzedawca Zig Ziglar powiedział słynne „If If you can dream it, you can achieve it” (źródło). Więc przyjrzyjcie się uważniej Waszym marzeniom. Wiele z nich możecie spełnić, o ile dostaniecie odpowiednie narzędzia i zasoby.
A co Wy dodalibyście do naszej listy? Piszcie w komentarzach!