WALL-E przywiezie Ci zakupy i 5 innych trendów w ecommerce

Bangkok,Thailand - March 1 2015: WALL-E robot toy character form WALL-E animation film by Disney Pixar Studio.

Ecommerce rozwija się w szalonym tempie, zagarnia coraz nowe terytoria i ewoluuje. Zakupy w sieci stają się częścią naszej codzienności, wydają się coraz bardziej naturalne, intuicyjne i wygodne. Czym zaskoczą nas e-sklepy w ciągu najbliższych 5 lat?

Możemy wskazać kilka obiecujących trendów.


Niezwykłe doświadczenie zakupowe. Jak je dostarczyć? Pobierz darmowego ebooka


 

1.     Droidy zamiast dronów, czyli roboty w służbie szybszej dostawy

Najpierw rewolucję miały przynieść drony. Google testuje automatyczne samochody, które same się prowadzą, ale wciąż daleko tu do wprowadzenia rozwiązania na dużą skalę. Amazon eksperymentował z budowaniem sieci ludzi, którzy niejako po drodze, za symboliczną opłatą, będą obierać i zanosić paczki. Szybsza i tańsza dostawa staje się dla sprzedawców priorytetem.

Na tę potrzebę próbuje odpowiedzieć Starship Technologies. Budowane przez nich roboty, poruszające się na kółkach, są na tyle lekkie, że nie stanowią dla nikogo zagrożenia. Nie mają również śmigieł, które – jak okazało się w wypadku dronów – mogłyby zranić przypadkowe osoby.

Roboty przypominają skrzyżowanie odkurzacza z WALL-E i mają zrewolucjonizować ecommerce.

 

I są tańsze niż drony.

2.     Dynamiczne kształtowanie cen

Sklepy internetowe korzystają z danych po to, by dopasować ofertę do konkretnego użytkownika. Coraz częściej też ustalają  rabat dynamicznie, w reakcji na jakieś zachowanie klienta czy wydarzenie, np.:

  •      kiedy ktoś przechodzi koło sklepu stacjonarnego, dostaje zniżkę w powiadomieniu push,
  •      jeżeli ktoś porzucił koszyk zakupowy, oferujemy mu -10% na te produkty,
  •      gdy ktoś ma urodziny, wysyłamy w emailu prezent-zniżkę.

Krótko mówiąc, cena w coraz większym stopniu zależy od kontekstu i ten trend będzie się pogłębiać.

Znając Customer Lifetime Value, koszt pozyskania klienta, własną cenę, mając wgląd w zaopatrzenie sklepu oraz trendy zakupowe możemy elastycznie kształtować cenę dla różnych odbiorców. Opłaca się nam obniżyć ją dla lojalnego klienta, który korzysta z naszej aplikacji (dostarczając nam cennych danych), udziela się w naszych mediach społecznościowych i regularnie otwiera emaile. Kwotę obniżki możemy wyliczyć optymalnie na podstawie wskazanych powyżej parametrów.

3.     Rola mediów społecznościowych

Rekomendacje i opinie coraz mocniej wpływają na proces zakupowy. Media społecznościowe stopniowo przejmują rolę wyszukiwarek: tu znajdujemy produkty oraz recenzje użytkowników.

Huffington Post zwraca uwagę na Facebooka jako medium, gdzie ekspansja w kierunku mariażu społecznościówki z ecommerce jest szczególnie silna, m.in. na poziomie mechanizmów reklam.

Dla marketerów oznacza to przede wszystkim ogromny potencjał. O tym, jak połączyć reklamy na Facebooku i Facebook Custom Audiences z Marketing Automation, przeczytasz więcej tutaj.

4.     Mobile commerce

Na chwilę obecną wskaźnik konwersji zakupowej na urządzeniach mobilnych jest niski: na smartfonach wynosi 1,53%, podczas gdy na pulpicie 4,43% , a na tablecie 3,75% (dane za Q4 2015, Smart Insights), ale jednocześnie wzrasta czas, jakie spędzamy na urządzeniach mobilnych.

Wnioski?

  1.     Tablety są idealnym narzędziem do robienia zakupów,
  2.     Luka między używaniem smartfonów a ilością dokonywanych na nich transakcji może wynikać z braku wygodnych, wiarygodnych rozwiązań do zakupów, szczególnie płatności mobilnych. Nad tym z pewnością sklepy interetowe będą w najbliższym czasie pracować – między innymi za sprawą aplikacji.

5.     Nielinearna podróż zakupowa

Droga klienta od pierwszego spotkania z marką po zakup i lojalność wiedzie dziś przez wiele kanałów i punktów styku, często się zapętla bądź nieoczekiwanie skraca. Zdarza się, że przygotowujesz użytkownika do zakupu przez treści, cykle edukacyjne czy powitalne, ale nie podnoszą one gotowości zakupowej. Wówczas musisz podejść do niego od innej strony i na nowo podjąć edukację, najlepiej w innym kanale.

Kiedy indziej zaś okazuje się, że użytkownik zrobił research zanim odwiedził Twoja stronę i w momencie pierwszej wizyty jest gotów do zakupu.

Wniosek? Marketerzy muszą być elastyczni i gotowi na wiele scenariuszy relacji z marką. Wdrożone przez Ciebie reguły automatyzacji również powinny to odzwierciedlać.  

6.     Online-offline gap

Czy wzrost popularności sklepów internetowych zagraża sklepom stacjonarnym? Okazuje się, że nie. Po prostu zmienia ich rolę. Dziś konsumenci coraz chętniej migrują między kanałami online i offline (co nazywa się czasem efektem ROPO, Research Online, Purchase Offline).

Zaczynają od obejrzenia towaru w sklepie internetowym – wyszukiwali dany produkt i znaleźli go na Twojej stronie www. Następnie wybrali się do pobliskiego sklepu, by przyjrzeć się potencjalnemu nabytkowi. Palcami jednej dłoni obmacują i sprawdzają produkty, zaś palcami drugiej – już wyciągają smartfona, przeczesując sieć w poszukiwaniu lepszej oferty cenowej i recenzji użytkowników.

Jak odpowiedzieć na wędrujących między kanałami odbiorców? Najlepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie beaconów do trackingu offline i aplikacji mobilnych. Dzięki temu możemy monitorować wizyty naszych klientów w sklepie offline, by personalizować marketing online i powiadomienia push.

Kiedy korzystamy z beaconów, informacja o użytkowniku jest również przekazywana do POS, co oznacza, że sprzedawca będzie np. wiedział, że dany klient nie ma historii zakupów ani odwiedzin na stronie www, inny zaś często kupuje nasze produkty online. W ten sposób możemy nie tylko personalizować komunikację marketingową, ale też dać sprzedawcom w sklepach stacjonarnych cenną wiedzę.

Ecommerce przyszłości, przyszłość ecommerce

Nie ma wątpliwości,  że ecommerce będzie się umacniać i rozwijać w kierunku wyznaczanym przede wszystkim przez zbieranie większej ilości danych o klientach z większej ilości źródeł i przekuwaniu ich w działania. Będzie to konieczne o tyle, że zakup może teraz wydarzyć się wszędzie: w sklepie online, na Facebooku, stacjonarnie, w aplikacji mobilnej… Na wszystkie te ewentualności ecommersy muszą być przygotowane.

Tym samym zwiększy się adaptacja technologii marketingu, takich jak Marketing Automation.  

A kiedy już o aplikacjach mowa – będą one coraz bardziej potrzebne, by zaadresować wzrastającą rolę kanału mobilnego. 90% czasu, jaki spędzamy na urządzeniach mobilnych, spędzamy w aplikacjach, a nie w wyszukiwarkach.

Co dodalibyście do naszej listy?

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]