Kiedy wybierasz platformę Marketing Automation, warto wiedzieć dokładnie, czego od niej oczekujesz: jaki problem chcesz zaadresować?
Precyzyjne określenie Twoich potrzeb pomoże ustalić, jakiego systemu potrzebujesz. Dlatego wykorzystaj poniższą listę do diagnozy problemów w Twojej firmie.
10 Sposobów na Omnichannel Marketing. Pobierz bezpłatny poradnik
- Za mało wiesz o odbiorcach: kiedy nie wiesz, kim są Twoi klienci, ciężko Ci do nich mówić i ciężko ich przekonać. Monitorowanie ich zachowania oraz analityka pozwoli zbudować profil każdego z nich oraz bazy całościowo, zaobserwować trendy czy przewidywać jej zachowania.
- Chcesz precyzyjnie targetować wiadomości. Wykorzystaj Marketing Automation do ustalania, do kogo dokładnie i w jakim momencie ma trafić Twoja oferta.
- Masz mało wartościową bazę adresów. Platforma pozwoli Ci zarówno ją wyczyścić (za pomocą kampanii win back zidentyfikujesz adresy, których właściciele nie utrzymują z Tobą kontaktu) oraz zapewni narzędzia do pozyskania wysokiej jakości leadów (spersonalizowane formularze kontaktowe, progresywne profilowanie). Ponieważ aż 25% Twojej bazy dezaktualizuje się co roku w sposób naturalny (nie mówiąc już o tym, że sam możesz niechcący obniżać jej jakość, np. przez kupowanie list), higiena bazy ma kluczowe znaczenie. Aż 50% marketerów twierdzi, że jakość danych, na których pracują, obniża znacząco skuteczność prowadzonych działań.
- Chcesz generować więcej leadów wyższej jakości. Marketing Automation pozwala pozyskiwać o 50% więcej leadów kwalifikowanych do sprzedaży przy obniżeniu kosztów o 33% (badania Forrester Research, dotyczy B2B). Platforma pozwoli Ci przygotować klienta do decyzji o zakupie.
- Chcesz edukować klientów. Według badań Annuitas, klienci, którzy byli edukowani, wydają o 47% więcej niż ci, którzy nie byli poddawani kampaniom typu Lead Nurturing.
- Chcesz zwiększyć sprzedaż. 79% osób, które odwiedza Twoją stronę www, nie dokona zakupu. Co więcej, spora grupa z nich po prostu porzuci stronę. Dzięki rozwiązaniom Marketing Automation możesz zastosować do nich dedykowaną dopasowaną do ich zainteresowań oraz kontekstu kampanię w dowolnie wybranym kanale. Nawet jeżeli nie pozyskałeś ich adresu, możesz wykorzystać tzw. Anonymous Marketing Automation (kampanie dedykowane dla anonimowych użytkowników).
- Twój lejek sprzedażowy przecieka. Potrafisz zidentyfikować, że na pewnym etapie Twoi użytkownicy zatrzymują się i nie chcą posunąć się dalej, ku sprzedaży. Marketing Automation dzięki narzędziom analitycznym pozwoli znaleźć problem, a potem, dzięki monitorowaniu zachowania i personalizacji rozwiązać go.
- Masz duży ruch, który nie przekłada się na leady ani sprzedaż. Wydajesz sporo na kampanie, które przyciągają użytkowników na www, ale nie potrafisz ich zatrzymać? Wykorzystaj najlepsze praktyki Lead Generation ze spersonalizowanymi formularzami kontaktowymi.
- Chcesz segmentować swoją bazę, by wysyłać spersonalizowane emaile do poszczególnych grup czy adresować inne kreacje (banery, SMS-y, kampanie w social media). Emaile do segmentu działają lepiej: wykazują o 14,47% wyższe OR i o 89% wyższe CTR w porównaniu do wiadomości wysyłanych masowo
- Chcesz z łatwością tworzyć intuicyjne, responsywne landing pages, których efektywność będziesz mógł na bieżąco monitorować. Nic prostszego: użyj kreatora drag&drop i twórz dowolną ilość stron docelowych.
- Chcesz adresować porzucone koszyki. Aż 67% koszyków w ecommerce jest porzucane! Możesz je uratować za pomocą emaili dynamicznych.
- Potrzebujesz więcej interakcji z odbiorcami w czasie rzeczywistym. Real-time marketing? Potrzebujesz pogłębionego wglądu w preferencje oraz style zachowań klientów, a także narzędzi do reagowania na bieżąco. W istocie działanie w czasie rzeczywistym to sztuka szybkiego odpowiadania na mikrodziałania klienta (obejrzenie materiału, przejście na podstronę, kliknięcie „Lubię to”).
- Marnujesz pieniądze na kampaniach RTB czy w social media. Zamiast tego targetuj kampanie precyzyjnie.
- Twój dział marketingu nie jest wydajny. Czy mierzysz skuteczność poszczególnych działań? Czy dbasz o ich optymalizację na bieżąco? Zyskaj dostęp do pogłębionej analityki.
- Działy marketingu i sprzedaży działają silosowo. Brakuje im pomostu, porozumienia, wspólnej strategii działania? Takie podejście krzywdzi oba działy i obniża skuteczność działania każdego z nich.
- Twój dział marketingu jest zawalony monotonną robotą, której wykonywanie ręcznie można usprawnić. 36% marketerów deklaruje, że wdrożenie platformy pozwoliło im uwolnić się od nudnych, monotonnych, powtarzalnych czynności, które z powodzeniem da się zautomatyzować, i oddać się pracy kreatywnej oraz analitycznej.
- Twój sklep działa online i offline. Jak wytworzyć między nimi synergię? Automatyzacja marketingu przedstawia szereg rozwiązań, które możesz w tym obszarze wykorzystać. Masz do dyspozycji beacony, aplikacje mobilne, kupony, rozwiązania oparte na geolokalizacji… Możesz połączyć wiedzę z zakresu online i offline.