Planowanie podróży zakupowej klienta: jak zintegrować dane z wielu źródeł?

Little cute man leaving home with huge luggage

Współczesny klient przebywa na własną rękę nawet 90% ścieżki zakupowej, zanim skontaktuje się ze sprzedawcą. Droga do zakupu staje się teraz coraz mniej linearna: konsumenci korzystają z wielu urządzeń, chętnie migrują między kanałami, między online a offline…

 

Dziś istnieje z pewnością dużo więcej wariantów podróży zakupowej niż kilka lat temu. Ale to nie powinno zatrzymywać Twoich wysiłków w rekonstrukcji jej przebiegu i możliwości. Jednak w 2016 praca nad nią wygląda zupełnie inaczej. Jak?


10 pomysłów na omnichannel marketing. Pobierz darmowego ebooka


 

Przeanalizuj dane z wielu źródeł

 

Aby zrekonstruować, w jaki sposób przebiega droga od pierwszego kontaktu z marką aż do zakupu i retencji, musisz wziąć pod uwagę, że przeciętny konsument wchodzi w kontakt z marką w wielu kanałach i w wielu punktach styku, które mogą się wydarzyć na wielu urządzeniach. Mówimy więc zarówno o odwiedzinach na stronie www, jak i w social media czy w aplikacji mobilnej. Upewnij się więc, że masz do dyspozycji narzędzia, które pozwalają zbadać aktywność we wszystkich kanałach – a później zapewnić w nich spójną komunikację.

 

 

Desktop + mobile

 

Pośród nich największe wyzwanie stanowi połączenie danych o zachowaniu użytkownika na stronie www oraz w aplikacji mobilnej. Te dwa zbiory danych nie tylko wzajemnie się uzupełniają i oświetlają, ale mogą wzbogacać komunikację w poszczególnych kanałach. Mówiąc konkretnie: czasem zachowanie użytkownika na stronie www nie mówi Ci zbyt wiele o jego preferencjach. Tymczasem dzięki Mobile Marketing Automation masz dostęp do innych aplikacji, zainstalowanych na urządzeniu tej osoby. Innymi słowy, możesz dowiedzieć się, że np. ma wiele aplikacji ułatwiających podróżowanie. Na podstawie automatycznej integracji między systemami Marketing Automation (tradycyjnego, desktopowego) oraz Mobile Marketing Automation możesz automatycznie przypisać taką osobę do segmentu i zaoferować spersonalizowaną komunikację.

 

1931-8

 

Online + offline

Klienci migrują między online a offline. Najpierw oglądają produkt online, czytają opinie i recenzje, a potem kupują go w sklepie stacjonarnym. Lub odwrotnie: najpierw przymierzają czy testują produkt w sklepie fizycznym, by potem wyszukać w sieci najlepszą ofertę i wybrać sklep internetowy.

 

Dla marketerów oznacza to znaczące obniżenie jakości ich działań analitycznych. Klient oglądał produkt, ale go nie kupił – tak wynika z analityki zachowania na www, ale przecież dana osoba mogła po zrobieniu researchu w sieci wybrać się na zakupy do sklepu stacjonarnego!

 

Jak zaadresować ROPO (research online, purchase offline) i Showrooming (odwrócone ROPO: zakupy zaczynamy w sklepie fizycznym, a kończymy w sieci)? Istnieje kilka rozwiązań:

  • beacony: to małe urządzenia, które monitrują zachowanie klientów w sklepie. Pozwoli Ci wykorzystać proximity marketing. >> Przeczytaj więcej o beaconach
  • aplikacja mobilna: daje Ci dostęp do klienta w czasie rzeczywistym praktycznie 24 godziny na dobę. Kiedy widzisz, że zbliża się do sklepu stacjonarnego (dzięki geolokalizacji lub beaconom), możesz przygotować specjalną ofertę – np. zniżkę na produkty oglądane w sklepie stacjonarnym. Możesz tez zidentyfikować zwyczaje zakupowe (np. kiedy klient lubi przeglądać stronę lub wchodzić do aplikacji) i na tej podstawie wysyłać oferty w najlepiej dopasowanym momencie.
  • dynamiczne oferty: zadbaj o to, by oferty wyświetlane na banerach na Twojej stronie www były dopasowane do konkretnego użytkownika i do jego zainteresowań – także tych, które zdradził Ci podczas wizyt w sklepie stacjonarnym. Dzięki beaconom wiesz, w jakich partiach sklepu spędził najwięcej czasu, więc odwołaj się do tych kategorii produktów!
  • Komunikacja w czasie rzeczywistym: połóż nacisk na real-time marketing. Staraj się tworzyć reguły, które na bieżąco reagują na deklarowane potrzeby odbiorców.

 

Nielinearna, fragmentaryczna i trudna do przewidzenia podróż zakupowa klienta to nie problem: o ile masz narzędzia, które pozwolą na integrację danych z wielu kanałów, szczególnie między online i offline oraz mobile i desktopem.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]