Firma CSEiE osiągnęła 2500% wzrostu klikalności w mailingi dzięki SALESmanago

Behawioralnie targetowana oferta uzupełniana dynamicznie i wysyłana zaraz po wizycie na stronie internetowej pozwoliła uzyskać firmie CSEiE ponad 500% wzrostu otwarć maili i niebagatelny wzrost kliknięć wynoszący aż 2500%. Uzyskanie takich wyników możliwe było dzięki unikalnym możliwościom, jakie dają maile dynamiczne w systemie SALESmanago.

Centrum Sprzedaży Elektroniki i Elektrotechniki to wielka internetowa hurtownia sprzętu elektronicznego. Dotychczasowa promocja odbywała się na zasadzie cotygodniowej wysyłki newsletterów, w których zamieszczano dziewięć losowych produktów. Współczynnik otwarć kształtował się wówczas na poziomie około 10%, natomiast mniej niż 1% odbiorców klikało w linki. Pierwsze eksperymenty z zastosowaniem automatyzacji marketingu polegały na zastąpieniu losowo generowanej oferty treścią targetowaną behawioralnie. W zależności od tego, jakie kategorie przeglądał kupujący, dostawał on ofertę na produkty z tej właśnie kategorii. Newsletter wciąż był wysyłany regularnie raz w tygodniu, a jego efektem był prawie dwukrotny wzrost kliknięć. Nie był to jednak koniec.

-W przypadku e-commerce, zwłaszcza, gdy mamy do czynienia z szeroką ofertą, znakomicie sprawdzają się maile uzupełniane dynamicznie – mówi Bartłomiej Piechota, specjalista ds Marketing Automation –To szczytowe osiągnięcie jeśli chodzi o komunikację przy użyciu wiadomości email. Praktycznie każdy z klientów dostaje maila o innej treści, w zależności od tego, jakie produkty w jakich kategoriach przeglądał. Kiedy powiążemy czas wysłania maila z momentem odwiedzin konkretnej osoby w naszym sklepie internetowym, efekty potrafią być spektakularne.

W przypadku CSEiE zastosowano właśnie dynamiczne maile wysyłane zaraz po wizycie każdego z kontaktów w sklepie. W stosunku do dotychczasowych emaili uzyskano niemal 5 razy większy wskaźnik otwarć, sam CTR wzrósł natomiast aż do 21,5%, czyli o niemal…2500% w stosunku do pierwotnie wysyłanego newslettera.

Tym, na co warto zwrócić uwagę, jest fakt, że sam kształt newslettera pozostał bez zmian. Wciąż zawiera on 9 bloków produktowych, nie zmieniła się również szata graficzna. Dzięki temu możemy dokładnie ocenić, jak wiele dała zmiana samej treści oferty i czasu wysłania.

To nie pierwszy taki wynik jeśli chodzi o zastosowanie maili dynamicznych systemu SALESmanago. Rainbow Tours uzyskał dzięki niemu ponad 300% wzrostu konwersji.

Z samego systemu korzysta już w tej chwili ponad 400 klientów w Polsce i poza jej granicami, w tym m.in. Mulikino i sieć Jean Louis David. To pierwszy w Polsce system klasy Marketing Automation. SALESmanago integruje się z wieloma systemami CRM i ERP, umożliwiając skuteczne wspieranie sprzedaży zarówno w handlu B2C, jak i w przemyśle.

Umożliwia komunikację marketingową za pomocą wiadomości email, SMS, personalizowania stron internetowych i stron w portalach społecznościowych.

 

 

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]