Behawioralnie targetowana oferta uzupełniana dynamicznie i wysyłana zaraz po wizycie na stronie internetowej pozwoliła uzyskać firmie CSEiE ponad 500% wzrostu otwarć maili i niebagatelny wzrost kliknięć wynoszący aż 2500%. Uzyskanie takich wyników możliwe było dzięki unikalnym możliwościom, jakie dają maile dynamiczne w systemie SALESmanago.
Centrum Sprzedaży Elektroniki i Elektrotechniki to wielka internetowa hurtownia sprzętu elektronicznego. Dotychczasowa promocja odbywała się na zasadzie cotygodniowej wysyłki newsletterów, w których zamieszczano dziewięć losowych produktów. Współczynnik otwarć kształtował się wówczas na poziomie około 10%, natomiast mniej niż 1% odbiorców klikało w linki. Pierwsze eksperymenty z zastosowaniem automatyzacji marketingu polegały na zastąpieniu losowo generowanej oferty treścią targetowaną behawioralnie. W zależności od tego, jakie kategorie przeglądał kupujący, dostawał on ofertę na produkty z tej właśnie kategorii. Newsletter wciąż był wysyłany regularnie raz w tygodniu, a jego efektem był prawie dwukrotny wzrost kliknięć. Nie był to jednak koniec.
-W przypadku e-commerce, zwłaszcza, gdy mamy do czynienia z szeroką ofertą, znakomicie sprawdzają się maile uzupełniane dynamicznie – mówi Bartłomiej Piechota, specjalista ds Marketing Automation –To szczytowe osiągnięcie jeśli chodzi o komunikację przy użyciu wiadomości email. Praktycznie każdy z klientów dostaje maila o innej treści, w zależności od tego, jakie produkty w jakich kategoriach przeglądał. Kiedy powiążemy czas wysłania maila z momentem odwiedzin konkretnej osoby w naszym sklepie internetowym, efekty potrafią być spektakularne.
W przypadku CSEiE zastosowano właśnie dynamiczne maile wysyłane zaraz po wizycie każdego z kontaktów w sklepie. W stosunku do dotychczasowych emaili uzyskano niemal 5 razy większy wskaźnik otwarć, sam CTR wzrósł natomiast aż do 21,5%, czyli o niemal…2500% w stosunku do pierwotnie wysyłanego newslettera.
Tym, na co warto zwrócić uwagę, jest fakt, że sam kształt newslettera pozostał bez zmian. Wciąż zawiera on 9 bloków produktowych, nie zmieniła się również szata graficzna. Dzięki temu możemy dokładnie ocenić, jak wiele dała zmiana samej treści oferty i czasu wysłania.
To nie pierwszy taki wynik jeśli chodzi o zastosowanie maili dynamicznych systemu SALESmanago. Rainbow Tours uzyskał dzięki niemu ponad 300% wzrostu konwersji.
Z samego systemu korzysta już w tej chwili ponad 400 klientów w Polsce i poza jej granicami, w tym m.in. Mulikino i sieć Jean Louis David. To pierwszy w Polsce system klasy Marketing Automation. SALESmanago integruje się z wieloma systemami CRM i ERP, umożliwiając skuteczne wspieranie sprzedaży zarówno w handlu B2C, jak i w przemyśle.
Umożliwia komunikację marketingową za pomocą wiadomości email, SMS, personalizowania stron internetowych i stron w portalach społecznościowych.